;
coinex

لومیا از بازار خداحافظی کرد؛ آیا مایکروسافت دچار چالش خواهد شد؟

لومیا از بازار خداحافظی کرد؛ آیا مایکروسافت دچار چالش خواهد شد!
شرکت آمریکایی و معروف مایکروسافت که غول نرم افزاری دنیا و یکی از بزرگان صنعت سخت افزار و موبایل است، به صورت رسمی اعلام کرد که دیگر گوشی‌های جدید لومیا در ایالات متحده آمریکا و چندین منطقه دیگر عرضه نخواهد شد به همین دلیل این برند با گوشی‌های ویندوزی خود به پایان خط رسیده است. در ادامه با تکرا باشید تا نگاهی به وضعیت لومیا و شرکت مایکروسافت داشته باشیم.

شرکت مایکروسافت به عنوان یک غول صنعت نرم افزار و سخت افزار تاثیر بزرگی بر روی دنیای تکنولوژی دارد. همانطور که می‌دانید مایکروسافت چندین سال پیش حق استفاده از برند نوکیا را خرید؛ چرا که مردم به این برند و کیفیت گوشی‌های نوکیا اعتقاد زیادی داشتند و همین کار شرکت مایکروسافت باعث شد تا نوکیا چند سالی در صنعت موبایل حضور نداشته باشد.

اما در عوض گوشی‌های ویندوزی سری لومیا با این برند توانستند مردم را به سمت خود جذب کنند. قیمت مناسب و سیستم عامل بسیار مجهز و سریع باعث شده بود تا هیچ شکی برای خرید گوشی‌های لومیا وجود نداشته باشد؛ اما چند سال بعد با تعداد پایین توسعه دهندگان ویندوز موبایل و بالا رفتن تعداد اپ‌های کاربردی اندرویدی و ورد برندهای جدید اوضاع بخش موبایل مایکروسافت به کلی تغییر پیدا کرد.

سری لومیا، بزرگترین سری گوشی‌های وندوزی در سراسر جهان است که شرکت بزرگ و معروف مایکروسافت آن را با برند نوکیا طراحی و تولید و روانه بازار کرده است.

شرکت مایکروسافت به صورت واضح امسال اعلام کرد که گوشی‌های ویندوزی لومیا فروش بالایی ندارند و تنها توانست با کاهش قیمت شدید آنها باعث افزایش فروش شود. به همین سبب حالا اعلام کرده است که قصد دارد فروش لومیا را قطع کند و این به معنای خروج از بازار موقت یا دائم برند لومیا، بزرگترین و محبوبترین برند ویندوز موبایل دنیا است که سلطنت آن‌ را غول ویندوز دنیا، مایکروسافت در دست داشت.

شعبه‌های شرکت مایکروسافت در ایلات متحده آمریکا و کشور ایرلند در پاسخ به افرادی که قصد خرید گوشی‌های لومیا را داشتند، اعلام کرده‌اند که این گوشی‌ها در سال 2016 میلادی تمام شده‌اند و فقط گوشی‌های HP Elite x3 به عنوان یک بالارده و گوشی هوشمند ویندوزی M330 از شرکت تایوانی اچ تی سی برای خرید موجود هستند.

همچنین شعبه کشور فرانسه شرکت مایکروسافت تنها گوشی لومیا 550 را به عنوان یک میان‌رده به صورت موجود برای فروش دارد. نکته جالب در مورد فروشگاه‌های مایکروسافت، فروشگاه این کمپانی در کشور انگلستان است، کارکنان این شعبه علیرغم موجودی گوشی‌های لومیا، به خریداران اعلام کرده‌اند که این گوشی‌ها تمام شده‌اند.

سری لومیا، بزرگترین سری گوشی‌های وندوزی در سراسر جهان است که شرکت بزرگ و معروف مایکروسافت آن را با برند نوکیا طراحی و تولید و روانه بازار کرده است.

اگر شما یکی از طرفداران سیستم عامل ویندوز موبایل هستید، بهتر است دیگر قید گوشی‌های لومیا را بزنید و به سراغ یکی از گوشی‌های گران قیمت HP Elite x3 و Alcatel Idol 4S بروید و یا حتی می‌توانید گوشی ایسر Jade Primo را خریداری کنید که کیفیت و قیمت مناسبی دارد. گفتنی است گوشی‌های ویندوزی زیادی در بازار جهانی از برندهای اسپانیایی و چینی وجود دارد؛ اما خرید آنها به دلیل سخت افزار نامناسب و آپدیت‌های نرم افزاری بسیار پایین، توصیه نمی‌شود.

طبق اطلاعات منتشر شده از منابع رسمی باید گفت لومیا از بازار به صورت کامل خداحافظی کرده است؛ اما همچنان شرکت مایکروسافت به گوشی‌های ویندوزی اعتقاد دارد و همانطور که قبلا این شرکت اعلام کرده است، به زودی با تغییراتی اساسی در ویندوز موبایل و یک گوشی هیجان انگیز به بازار باز خواهد گشت.

کارشناسان موبایل بر این باور هستند که مایکروسافت شاید حالا از بازار کنار رفته باشد؛ اما با گوشی جنجالی و تمام عیار خود یعنی سرفیس فون تا سال 2018 میلادی باز خواهد گشت و با حرکتی خارق العاده بازار را تصاحب می‌کند.

سری لومیا، بزرگترین سری گوشی‌های وندوزی در سراسر جهان است که شرکت بزرگ و معروف مایکروسافت آن را با برند نوکیا طراحی و تولید و روانه بازار کرده است.

در هر صورت باید گفت شاید مایکروسافت با خرید نوکیا باعث شده باشد برند بزرگی همچون نوکیا خانه نشین شود و از صنعت موبایل عقب افتاده باشد؛ اما این برند به زودی با موبایل‌هایی هوشمند خواهد آمد تا نوستالژیک همه کاربران موبایل دوباره در باطنی هوشمند به واقعیت بپیوندد.

اما در مورد لومیا باید گفت که ویندوز فون اوایل کار به دلیل قیمت مناسب و از همه مهمتر سیستم عامل بسیار روان، حتی روان‌تر از آی او اس از شرکت اپل، باعث شد تا گوشی‌های پایین رده این شرکت بتوانند قدرت چشمگیری داشته باشند؛ اما اندروید و توسعه دهندگان بیشتر باعث شدند تا ویندوز فون به پایان خط نزدیک شود تا حدی که امروز استفاده از این گوشی‌ها به چند پیام رسان و نرم افزارهای رایج محدود شده است.

نظر شما در رابطه با لومیا و این اقدام شرکت مایکروسافت چیست؟

.

منبع: mspoweruser

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر