;
coinex

در نمایشگاه CES 2017 شاهد شارژ وایرلس واقعی باشید!

در نمایشگاه CES 2017 شاهد شارژ وایرلس واقعی باشید!

استارتاپ Energous در سال های گذشته نیز در نمایشگاه الکترونیک مصرفی لاس وگاس حاضر شده بود و نسخه وایرلس شارژرش را به عنوان آینده شارژ دستگاه های الکترونیکی معرفی کرد.

اگرچه در نمایشگاه CES 2017، این استارتاپ جویای نام، از توسعه تکنولوژی شارژ WattUp خود سخن زیادی به میان نیاورد، اما دست خالی نیز به این نمایشگاه نیامده است.

اگر تا به حال درباره Energous چیزی نشنیده اید باید به شما گفت که این استارتاپ از فرکانس های رادیویی (RF) برای شارژ دستگاه های مختلف از راه دور استفاده می کند. انواع مختلفی از فرستنده ها وجود دارد، اما تکنولوژی پایه شامل ایستگاه شارژ WattUp است که امواج رادیویی ارسال کرده و دستگاه های سازگار نیز می توانند با دریافت امواج و تبدیل آن ها به جریان الکتریسیته، شارژ شوند.

این فرایند که با نام rectification (یکسوسازی) شناخته می شوند، تکنولوژی جدیدی نیست اما ادعای Energous این است که به دلیل بهینه سازی هایی که بر روی این فرایند انجام داده اند، به راحتی می توانند گجت های کوچک و تلفن های همراه را شارژ کنند.

استارتاپ Energous در دراز مدت، قول شارژ وایرلس با بُرد 4.5 متر را داده اند که در مقایسه با نسل های اولیه شارژ وایرلس که قادر به شارژ دستگاه های هوشمند از فاصله چند سانتی متری بوده اند، به نظر بسیار کارامد خواهد بود.

یکی دیگر از تفاوت های عمده شارژر وایرلس Energous نسبت به تکنولوژی های شارژ وایرلس فعلی، نحوه قرارگیری آن هاست. در نسخه های فعلی، دستگاهی که قصد شارژ آن را داریم، یا باید بر روی فرستنده قرار گیرد و یا اینکه در فاصله و مکانی مشخص نسبت به فرستنده جای گیرد. اما شارژر WattUp این استارتاپ این محدودیت را نیز از بین برده است.

گفتنی است فاز بعدی شارژر وایرلس WattUp، اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. البته شایان ذکر است که نسخه شارژ 4.5 متری Energous اواسط سال آینده میلادی به بازار راه خواهد یافت.

همچنین استارتاپ Energous هنوز جزئیاتی از قیمت شارژر وایرلس WattUp خود بیان نکرده است.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر