;
coinex

مرحله ای جدید برای عکس های سلفی ؛ مونوپاد یا پهپاد؟ انتخاب با شماست!

چند سالی است که عکس گرفتن از خود که دیگر با عنوان عکس های سلفی برای ما جا افتاده است، به ترندی جهانی تبدیل شده است. هر کس در هر جایی که می توانست با گوشی خود یک عکس سلفی می انداخت و فورا (و گاهی با کمی تاخیر)، در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذاشت.

مونوپاد اولین اختراعی (!) بود که بشریت برای این ترندِ جدید از آن استفاده کرد. حال با پیشرفت تکنولوژی به نظر می رسد که در آینده ای نه چندان دور، هر کس بتواند پهپاد سلفی بگیر به استخدام خود درآورد!

پهپاد Zero Zero با دوربین 4K خود قادر است از شما تصاویر بسیار زیبا و البته زیادی به ثبت برساند. نکته جالب توجه این پهپاد سبک و تاشو این است که Zero Zero مالک خود را شناخته و تنها از او عکس سلفی می گیرد! این پهپاد در نمایشگاه CES 2017 به نمایش عموم درآمد.

پهپاد Zero Zero با دوربین 4K خود قادر است از شما تصاویر بسیار زیبا و البته زیادی به ثبت برساند. نکته جالب توجه این پهپاد سبک و تاشو این است که Zero Zero مالک خود را شناخته و تنها از او عکس سلفی می گیرد!

آری، درست متوجه شده اید، پهپاد Zero Zero قادر است هدف خود را شناسایی کرده و برای گرفتن یک عکس سلفی از او، هدف را دنبال نماید؛ البته پیش تر نیز اپلیکیشن هایی برای این کار طراحی شده بودند که تنها از یک هدف مشخص عکس سلفی می گرفتند.

با این ویژگی جدیدی که در پهپاد زیرو زیرو قرار گرفته، تنها کافی است چهره خود را از طریق اپلیکیشن مخصوص به آن، به ثبت برسانید، سپس در دفعه بعدی که این پهپاد را راه اندازی می کنید، زیرو زیرو به جستجوی اطراف خود می پردازد تا شما را پیدا کرده و از شما عکس سلفی بگیرد.

هنگامی که این پهپاد بر روی شما قفل کرد (این موضوع مرا به شدت یاد فیلم های جنگی می اندازد)، هرجا که قدم بگذارید، زیرو زیرو نیز به دنبال شما خواهد آمد. در این حالت، هرگاه که قصد داشتید یک عکس سلفی زیبا بیاندازید، تنها کافیست دست خود را در جلوی فلش ال ای دی این پرنده بالا بیاورید؛ اکنون شما 3 ثانیه فرصت دارید تا ژست مناسب یک عکس سلفی را به خود بگیرید!

پیش از این نیز شاهد پهپادهای سلفی نیز بوده و به طور کاملا آهسته شاهد بیشتر شدن محبوبیت تشخیص بصری نسبت به استفاده از GPS در این پهپادها بوده ایم.

هر چند احتمالا استفاده از دوربین به اندازه GPS قابل اعتماد نیست، اما باعث کم شدن برخی محدودیت ها و مشکلات نیز شده است. با استفاده از دوربین به جای GPS، نیاز به فرستنده GPS (چه به عنوان یک گجت جدا و یا استفاده از GPS تلفن همراه) از بین رفته است. علاوه بر آن، تشخیص هدف با استفاده از دوربین دقت کار را بالاتر برده است؛ چرا که GPS نمی توانست هدف را “دقیقا” در تیررس دوربین پهپاد قرار دهد.

در حالی که کمپانی زیرو زیرو به شدت بر روی پهپاد Hover Camera خود کار کرده و سعی داشته برای آن، ویژگی های رقابتی بیشتر نسبت به سایر محصولات مشابه (همانند دابی یا کیمون) به ارمغان بیاورد، اما پهپادهای کوچک و قابل حمل نیز با محدودیت هایی روبرو هستند.

یکی از این محدودیت ها، عمر باتری نسبتا کوتاه آن هاست. پهپاد هاور کمرا می تواند به مدت 10 دقیقه در هوا شناور باقی بماند و به دلیل زمان شارژ 40 دقیقه ای آن، به نظر نمی رسد که پس از یک بار استفاده ا آن، بتوانید دوباره خیلی زود عکس سلفی بگیرید.

یکی دیگر از محدودیت های این پهپادها، دوربین آن هاست. پهپاد زیرو زیرو با بهره مندی از یک دوربین 13 مگاپیکسلی، می تواند با دوربین سلفی گوشی های هوشمند رقابت کند، اما همچنان نسبت به دوربین های حرفه ای تر نظیر گوپرو، فاصله ای بسیار زیاد دارد.

شاید از جمله محدودیت های دیگر آن نیز بتوان به بروزرسانی و ارتقای هوشمندی نرم افزار آن ها و یا عدم توانایی استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره آن در زمان فیلم برداری اشاره کرد.

اما این احتمال نیز وجود دارد که این ویژگی ها بتواند در آپدیت های بعدی پهپاد Hover Camera (و یا پهپادهای اینچنینی دیگر) ارائه شوند.

در انتها نیز باید به برچسب قیمتی آن نیز اشاره ای داشته باشیم. گفته می شود پهپاد هاور کمرا 599 دلار قیمت خواهد داشت، بنابراین لازم است بدانید که این پهپاد به هیچ وجه، گجت ارزان قیمتی نیست.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی دستگاه جالبیه. بیاد بریم یکی بگیریم

    پاسخ