;
coinex

بازی پوکمون گو در چین ممنوع شد؛ نیانتیک یک بازار بزرگ دیگر را هم از دست داد

ممنوعیت بازی پوکمون گو
همانطور که می دانید بازی پوکمون گو یکی یکی از بازی های پرطرفدار است که توسط شرکت نیانتیک برای دو پلتفرم اندروید و iOS طراحی شد و در تاریخ 6 ژوئیه 2016 برابر با 16 تیر ماه انتشار یافت. البته ممنوعیت بازی پوکمون گو در همان ابتدا در کشورهای مختلفی آغاز شد و ایران جزء اولین کشورهایی بود که این بازی را ممنوع اعلام کرد. آنطور که پیدا است این بازی در کشور چین هم ممنوع شده است. در ادامه با تکرا همراه باشید.

بازی پوکمون گو یکی از اتفاق های بزرگ سال 2016 بود و طوفان عظیمی را در در صنعت بازی ایجاد کرد؛ اما به نظر می رسد که بزرگترین بازی سال 2016 رو به سقوط است. دولت چین برای ممنوعیت بازی پوکمون گو تصمیم قطعی خود را مانند سایر کشورها گرفته و این بازی را ممنوع اعلام کرده است.

باتوجه به گزارشات جدیدی که از سوی رسانه های چینی منتشر شده، بازی های مبتنی بر واقعیت خطرات امنیتی و ایمنی بسیاری را برای دولت چین و همچنین کاربران دارد. انجمن انتشارات دیجیتالی چین اعلام کرده که بازی پوکمون گو تهدیدی برای امنیت اطلاعات جغرافیایی و تهدیدی برای امنیت حمل و نقل و همچنین ایمنی شخصی کاربران است، پس ممنوعیت بازی پوکمون گو در چین ضروری است.

در گذشته خبرهای مختلفی درباره خطرات این بازی منتشر شده که از جمله آنها می توان به ضخمی شدن چند نفر توسط اتومبیل اشاره کرد. به هر حال خطرات بسیاری برای کاربران این بازی وجود دارد و احتمال رخ دادن هرگونه اتفاقی بسیار زیاد است.

اکنون سوال اصلی اینجا است که آیا توسعه دهندگان نیانتیک پاسخی برای این اتفاق ها دارند یا خیر؟ شاید انجام برخی محدودیت ها برای این بازی منطقی باشد. انتظار می رود که در آینده کشورهای دیگری بیانیه ممنوعیت بازی پوکمون گو را منتشر کنند. اکنون بهتر است که منتظر انتشار خبرهای بیشتر در این باره باشیم. نظر شما چیست؟ آیا با ممنوعیت این بازی در ایران موافق بودید؟ بخش نظرات زیر متعلق به شماست، نظر خود را راحت بیان کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر