;
coinex

مقایسه گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و وان پلاس 3T

مقایسه گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و وان پلاس 3T

در این مقاله قصد داریم مقایسه گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و وان پلاس 3T را بررسی کنیم. در ادامه با تکرا همراه باشید.

امروز موضوع جالبی را مورد بررسی قرار می دهیم: مقایسه گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و وان پلاس 3T ؛ گلکسی اس 7 از شرکت سامسونگ ماه هاست که عرضه شده ولی از آن جا که هیچ گلکسی نوت 7 دیگری در بازار برای فروش نیست، می توان این دستگاه را آخرین محصول شرکت سامسونگ نامید. اکنون گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج مدل هایی هستند که سامسونگ روی آنها حساب باز کرده است، پس طبیعی است که با وان پلاس 3T مقایسه شوند و البته با توجه به اینکه وان پلاس 3 تی تنها نمونه ای بهبود یافته از وان پلاس 3 است، برای فهمیدن برنده این رقابت، باید شباهت ها و تفاوت های این دو دستگاه تلفن را با هم مقایسه کنیم.

گوشی گلکسی اس 7 و وان پلاس 3T شباهت هایی نیز با هم دارند. صفحه نمایشگر های AMOLED آنها در سایز های متفاوت از هم هستند –  5.1 اینچ و  5.5 اینچ – و این امر آنها را از لحاظ فیزیکی متفاوت می کند، ولی وزن هر دوی آنها در حدود 6 گرم است. هر دو از پردازشگر اسنپدراگون استفاده می کنند –  اسنپدراگون 820 و کمی پیشرفته تر آن 821 به همراه GPU 530 آدرنوی مشابه برای گرافیک دستگاه – هر دوی آنها 64 گیگابایت برای حافظه داخلی ارائه می کنند؛ ولی در گلکسی اس 7 می توان آن را ارتقا داد در صورتی که در وان پلاس 3T تنها راه ارتقا دستگاه، گرفتن مدل 128 گیگا بایتی این محصول است.

محل دوربین های اصلی در هر دو مشابه است و هر دو عکس های با کیفیتی می گیرند. باتری دو دستگاه غیرقابل جابجایی است و گلکسی اس 7 از تکنولوژی شارژ سریع در داخل خود گوشی استفاده می کند، در حالی که وان پلاس 3T باتری بزرگتری دارد. هر دوی آنها دارای حسگر اثر انگشت برای باز کردن تلفن یا شناسایی قبوض هستند. وای فای، بلوتوث v4.2، جی پی اس، NFC و پورت یو اس بی – میکرو یو اس بی v2.0 در گلکسی اس 7 به چشم می خورد در وان پلاس 3T هم نمونه های دیگر از این قابلیت ها موجود است.

سامسونگ گلکسی اس 7

مقایسه گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و وان پلاس 3T

مدل های گلکسی “اس” معمولا زودتر از سایر تولیدکننده ها که چشم انتظار نوآوری های سامسونگ در سری های جدید هستند، در بهار سال جدید عرضه می شوند. با اینکه گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج را می توان نسخه ارتقا یافته گلکسی اس 6 از همین شرکت در نظر گرفت؛ اما این دو دستگاه تلفن به راحتی رکورد فروش سایر دستگاه های اندرویدی را شکستند. شیشه و فلز مشابه با کمی پیشرفت در بدنه خارجی و البته پردازشگری جدید در داخل خود گوشی طراحی شده است. بحث راجع به دوربین های سامسونگ جذاب ترین بحث امسال بود و در حالی که همه انتظار داشتند سامسونگ از لنز و سنسورهای 21MP استفاده کند، این شرکت دوربین 12MP دوگانه را در محصول جدید خود به کار برد.

گلکسی اس 7 دارای یک صفحه نمایشگر فوق AMOLED QHD در سایز 5.1 اینچ و کیفیت 2560 در 1440 پیکسل با 557 پیکسل در هر اینچ است. همچنین سامسونگ صفحه “همیشه روشن” را برای نگه داری هرچه بیشتر باتری به اس 7 اضافه کرده تا کاربر بتواند بدون روشن کردن گوشی، زمان، تاریخ و اعلانات را ببیند. اگر گلکسی اس 7 خود را از آمریکا تهیه کنید از پردازشگر 64 بیتی اسنپدراگون 820 با 4 هسته که دوتا در 1.6GHz و دو تای دیگر در 2.15GHz تنظیم شده اند، در آن استفاده شده است. در سایر کشورها، سامسونگ از پردازشگر اگزینوس 8890 هشت هسته ای که چهار هسته آن در 2.3GHz و چهارهسته دیگر آن در 1.6GHz تنظیم شده اند، استفاده می کند. سامسونگ گلکسی اس 7 دارای 4 گیگا بایت رم DDR4 و 32 گیگابایت حافظه سریع تر UFS 2.0 به همراه قابلیت ارتقا حافظه با میکرو اس دی کارت تا 256 گیگابایت است.

امسال سامسونگ با برداشتن لنزهای 16MP که در گلکسی اس 6 های خود استفاده می کرد و جایگزین کردن آن با Dual Pixel 12MP و افزایش دهانه آن تا f/1.7 که شامل فوکوس خودکار سریع تر (PDAF) و HDR و OIS خودکار می شود، همه را سوپرایز کرد.

دوربین جلوی گلکسی اس 7 به همراه یک سنسور 5MP، یک لنز با زاویه گسترده و یک HDR زنده است. این مجموعه به کاربر این اجازه را می دهد که سلفی ها و ویدئو چت هایی بدون نور را با کیفیت بالا بگیرد. شرکت سامسونگ همچنین باتری غیرقابل جا به جایی را تا 3000mAh بالا برده و آن را به تکنولوژی شارژ سریع 2.0 و شارژ بی سیم سریع نیز مجهز کرده است.

گلکسی اس 7 برای استفاده از Samsung Pay و Android Pay به صورت همزمان نیز مناسب است. این ویژگی به کاربران این اجازه را می دهد که قبوض خود را در هر مکانی که بتوانند کارت بانک خود را بکشند، پرداخت کنند. این دستگاه گواهی نامه IP68 در برابر گرد و غبار و آب دارد؛ به برنامه ای برای چک کردن ضربان قلب و سنسور اکسیژن مجهز است و کیفیت صدای آن از طریق هندزفری نیز بالا است. سامسونگ گلکسی اس 7  به ابعاد 142.4 در 69.9 در 7.9 میلی متر و وزن 152 گرم در رنگ های مشکی، سفید، طلایی و نقره ای با قیمت تقریبی 670 دلار موجود است.

وان پلاس 3T

مقایسه گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و وان پلاس 3T

بسیاری هنوز در تعجب هستند که چرا وان پلاس تنها چند ماه پس از عرضه وان پلاس 3 آن را ارتقا بخشید. شاید وان پلاس در پی شکستن رکورد فروش در تعطیلات بود و نمی توانست تا بهار صبر کند. به طور کلی وان پلاس 3 و وان پلاس 3T مشابه هم هستند و فقط رنگ ثابت آن به نقره ای تغییر کرده است؛ اما اگر دقیق تر بررسی کنیم پردازشگر ده درصد سریع تر از قبل، یک باتری بزرگتر ( از 3000mAh به 3400mAh)، یک لنز ضد خراش روی دوربین اولیه و تغییراتی در حجم حافظه (از 32 گیگ به 64 گیگ) به این دستگاه اضافه شده است. این تغییرات قاعدتا پیشرفت هایی نسبت به وان پلاس 3 محسوب شده و این محصول یک دستگاه تمام فلزی خوش ساخت دیده می شود؛ اما این دستگاه چگونه در مقابل سامسونگ مقاومت می کند؟

وان پلاس 3T هم از قانون استفاده از صفحه تمام اچ دی در گوشی های وان پلاس پیروی می کند، اگرچه از صفحه AMOLED نوری تمام اچ دی 5.5 اینچ با کیفیت 1920×1080 پیکسل آن استفاده نمی کند.

وان پلاس برای مدل وان پلاس 3 خود از پردازشگر چهار هسته ای کوالکوم اسنپدراگون 820 استفاده کرده بود؛ ولی برای وان پلاس 3T آن را به اسنپدراگون 821 با سایز مشابه و دو هسته در 1.6GHz و دو هسته ی دیگر در 2.15GHz ارتقا داد و از 530 GPU برای گرافیک های بالا نیز استفاده می کند. وان پلاس دارای 6 گیگابایت رم DDR4 و 64 گیگابایت حافظه سریع تر UFS 2.0 و غیر قابل ارتقا است؛ اما برای داشتن حافظه داخلی بیشتر می توانید مدل 128 گیگابایتی را سفارش دهید.

وان پلاس دوربین های خود را به خوبی ارتقا بخشیده است. این دستگاه دوربینی مشابه با وان پلاس 3 دارد ولی دارای لنز ضد خش با مقاومت بالاتری با سنسور 16MP نسبت به وان پلاس 3 است. دوربین این دستگاه دارای PDAF سریع، فلش LED، دهانه بزرگ f/2.0 و OIS برای ثبات بیشتر است. دوربین جلوی آن از 8MP به 16MP با دهانه f/2.0 برای سلفی های گروهی و ویدئو چت ها، ارتقا یافته است. وان پلاس 3T دارای باتری غیرقابل جابه‌جایی با ظرفیت 3400mAh بوده که شامل تکنولوژی شارژ سریع است. این ویژگی امکان شارژ 60 درصد باتری در 30 دقیقه را می دهد.

وان پلاس نهایتا در راه تبدیل شدن به یک کمپانی تمام سرویس است – آنها از حسگرهای انگشت نگاری و قطعه NFC در وان پلاس 3T خود استفاده کردند تا این دستگاه بتواند تنها با یک تکان انگشت شما قبوض دریافتی را با Android Pay بپردازد. اکنون اگر وان پلاس کارایی مدل آمریکای شمالی خود را روی تمام مدل ها اجرا کند می تواند برنده این رقابت باشد. این دستگاه بیشتر از اندروید مارشمالو 6.0.1 به همراه سیستم عامل وان پلاس که OxygenOs نامیده می شود، استفاده می کند ولی وان پلاس وعده داده که سیستم عامل  نوقا را هم به زودی در این گوشی  خواهیم دید.

ابعاد این دستگاه تلفن همراه 152.7 در 74.7 در 7.35 میلی متر و وزن آن 158 گرم است. قیمت آن حدود 450 دلار برای مدل 64/4 گیگابایت و 480 دلار برای مدل 6/128 گیگابایت است و رنگ آن را هم می توانید دلخواه بین نقره ای و طلایی کم رنگ انتخاب کنید.

….و برنده کسی نیست جز….

مقایسه گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و وان پلاس 3T

ما وان پلاس 3T را به عنوان برنده در مقایسه با گلکسی اس 7 اج گران قیمت انتخاب کرده ایم؛ ولی در این راستا انتخاب گلکسی اس 7 با 670 دلار نسبت به وان پلاس 3T با 450 دلار بهتر است. گلکسی اس 7 دارای ویژگی های بیشتری است و گزارش شده که فروش زیادی داشته است.

گلکسی اس 7 صفحه نمایشگر ” همیشه روشن” بهتری دارد و فوق AMOLED است همچنین کیفیت Quad HD، حافظه قابل ارتقا، گواهی نامه IP68 در برابر آب و گرد و غبار، دوربین بهتر، کیفیت صدای بالاتر، چک کردن ضربان قلب، سنسور برای کم شدن اکسیژن، Samsung Pay و شارژ بی سیم را دارا است.

وان پلاس 3T بسیار باصرفه است؛ ولی کیفیت صفحه نمایشگر آن فقط فول اچ دی است و قابلیت ارتقا حافظه بیشتر از 128 گیگابایت را ندارد. پردازشگر آن کمی سریع تر و حافظه آن کمی بیشتر است، ولی این ها تفاوت های عمده ای نیستند. وقتی امکان خرید سامسونگ گلکسی اس 7 با ویژگی های بهتر و همین قیمت موجود باشد، پس سامسونگ برنده این رقابت خواهد بود.

به نظر شما و البته با در نظر گرفتن این اختلاف قیمت فاحش، شما کدامیک را برنده این مقایسه می دانید؟ به نظر شما در مقایسه گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ و وان پلاس 3T کدام یک را می توان قهرمان نامید؟ در بخش نظرات زیر ما را از آرای خود مطلع کنید.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    لطفا مقایسه ای بین گوشی وان پلاس ۳T و لنوو ZUK Edge را هم انجام دهید.
    با تشکر.

    پاسخ

    بله حتما..مرسی از نظرتون

    پاسخ