;
coinex

هرآنچه که نیاز است درباره سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا بدانید

سیستم عامل اندروید 7.0

در حال حاضر آخرین نسخه سیستم عامل گوگل یعنی اندروید 7.0 نوقا برای برخی از پرچمدارها منتشر شده است. شرکت گوگل در حال توسعه این سیستم عامل بوده و ویژگی های جدید را به آن اضافه می کند. امروز در تکرا قصد داریم که نگاهی کوتاه به سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا داشته باشیم. در ادامه با ما همراه باشید.

در دو سال گذشته گوگل زبان طراحی خود را تغییر داده و پرطرفدارترین سیستم عامل موبایل را به شیوه خاصی برای کاربران ارائه داده است، البته بزرگ ترین تغییرات اندروید در نسخه مارشمالو آغاز شد که گوگل ویژگی های جالبی را در آن به ارمغان آورد. اکنون سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا به عنوان آخرین نسخه در دسترس قرار گرفته است که تغییرات عمده بسیاری در آن ایجاد شده و ویژگی های شگفت انگیزی به آن اضافه شده که در طول این مقاله به آن ها نگاهی کوتاه خواهیم انداخت.

سیستم عامل اندروید 7.0 به روزرسانی را سریع تر و ساده تر انجام می دهد

سیستم عامل اندروید 7.0

اگر آخرین آپدیت سیستم عامل گوگل برای دستگاه شما منتشر شده باشد، نیازی به انجام هیچ تنظیمات و یا کار خاصی نیست. در اصل بهترین تجربه به روزرسانی را به کاربران ارائه می دهد. تنها چیزی که برای انجام به روزرسانی نیاز است راه اندازی مجدد بوده که زمان زیادی را هم صرف نمی کند.

توضیح مختصر گوگل در این باره:

اندروید 7.0 نوقا همواره دارای ویژگی های جدید و مهمی است. انجام به روزرسانی از دستگاه های کروم بوک الهام گرفته شده است، یعنی نیاز است که برخی از فایل های مورد نیاز روی پس زمینه نصب شوند. این بدان معنی است که اگر از کلید پاور دستگاه خود استفاده کنید، دستگاه اندرویدی شما با ظاهری نو و تغییرات به روز می شود.

ویژگی چند وظیفه ای و چند پنجره ای Multi-window multitasking

این احتمال وجود دارد که شما در زمان استفاده از گوشی هوشمند اندرویدی خود به صورت همزمان نیاز به چند برنامه داشته باشید و به زبان دیگر بیش از یک پنجره در صفحه نمایش خود داشته باشید. آنطور که پیدا است سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا این مشکل را حل کرده، البته قبلا ویژگی های مشابهی مانند مولتی ویندوز را مشاهده کرده بودیم؛ اما این ویژگی به صورت متفاوت تر در آخرین نسخه اندروید ارائه داده شده است.

در این حالت صفحه نمایش به دو بخش تقسیم خواهد شد و می توانید به صورت همزمان از دو اپلیکیشن استفاده کنید، البته اگر دستگاه اندرویدی شما به صفحه نمایش بزرگ تری مجهز باشد می توانید از حالت Freeform استفاده کنید که امکان تغییر اندازه پنجره را به صورت دلخواه برای شما فراهم می کند.

نوتیفیکیشن با طعمی متفاوت

سیستم عامل اندروید 7.0

در اندروید 7.0 نوقا این امکان وجود دارد که به صورت مستقیم به نوتیفیشکن های دریافتی پاسخ ارسال کرد و فرقی ندارد که این نوتیفیکیشن یک پیام دریافتی یا یک اپلیکیشن نصب شده باشد. البته اگر دیدن کامل نوتیفیکشن برای شما ضروری باشید می توانید به سادگی به کل پیام دریافتی دسترسی پیدا کنید.

دستگاه شما سریع تر می شود و انرژی کم تری را از باتری مصرف می کند

سیستم عامل اندروید 7.0

گوگل مشکلات زیادی را با پروژه Doze داشت که تقریبا اکنون بی عیب و نقص است. این حالت باتری کم تری را از دستگاه شما مصرف می کند که در اندروید مارشمالو معرفی شد و در نسخه نوقا به صورت رسمی به نمایش درآمد. علاوه بر این نسخه نوقا اندروید حافظه را در زمان کار کردن بهتر مدیریت می کند، این بدان معنی است که هیچ برنامه غیرضرروی به اجرا در نمی آید و تنها اپلیکیشن یا سرویس هایی که نیاز است فعال خواهد بود. همین امر باعث افزایش سرعت دستگاه اندرویدی شده است.

مصرف کم تر داده همراه

یکی دیگر از مشکلات گوشی های هوشمند مصرف بیش از حد اینترنت سیم کارت است، سیستم عامل اندروید 7.0 مصرف داده را کنترل می کند و مقدار اضافی از داده همراه مصرف نمی شود. هنگامی که شما از داده همراه خود استفاده می کنید از مقدار مصرف حجم غیرضروری کاسته می شود، همچنین چک کردن توییت یا ایمیل مقداری زیادی را مصرف نمی کند.

اموجی های انسان

سیستم عامل اندروید 7.0

اندروید 7.0 نوقا دارای بیش از 1500 اموجی انسان نما است که در حالت کلی به روز شده اند و شکل تازه ای را به خود گرفته اند. به طور کلی اموجی های اندروید کارتونی هستند و همین امر باعث شده که تولیدکنندگانی مانند ال جی و سامسونگ به طراحی مجدد این اموجی ها تشویق شوند.

بهبود امنیت

به صورت کلی حفظ اطلاعات خصوصی و شخصی در دستگاه ها مهم است، ویژگی های جدید در اندروید 7.0 بسیار امن تر شده است. هنگامی که شما کار با تلفن همراه خود را آغاز می کنید اپلیکیشن های مختلفی برای حفظ امنیت و رمزگذاری روی داده ها و اپلیکیشن ها وجود دارد.

زبان و منطقه

سیستم عامل اندروید 7.0

در نسخه جدید اندروید امکان تعریف منطقه وجود دارد که زبان و حالت های آن را هم از یکدیگر جدا می کند، برای مثال اگر منطقه زمانی و مکانی سوئیس یا فرانسه باشد جزئیاتی که برای آن نیاز است فعال خواهد شد. این ویژگی های انحصاری هر منطقه شامل حالت اعداد، حروف و برخی دیگر از تنظیمات است. شما همچنین می توانید از زبان های متعدد در گوشی هوشمند اندرویدی خود استفاده کنید.

رکورد از اندروید تی وی

آنطور که پیدا است قابلیت های اساسی DVR در بخش اندروید تی وی به نسخه نوقا اضافه شده است، علاوه بر کنترل های اولیه می توان حالت های صرفه جویی در آن را فعال کرد. این بدان معنی است که شما می توانید برنامه ها دلخواه خود را ضبط کنید و در زمان مناسب آن ها را نگاه کنید.

ویژگی های جدید

نیازهای همه کاربران یکسان نیست و ممکن است هر کاربری به ویژگی خاصی نیاز داشته باشد؛ اما اندروید بهترین و آسان ترین حالت ها را به کاربران ارائه داده است. امکانات اضافی سیستم عامل اندروید 7.0 شامل حالت های مختلف صفحه نمایش برای زوم و تغییر اندازه آن ها و همچنین تغییر رزولوشن است.

ویژگی های جدید در اندروید 7.1 نوقا

اندروید 7.0 آغازگر تمامی ویژگی های جدید بود، اما قرار است اندروید 7.1 نوقا که برای گوشی های هوشمند پیکسل گوگل منتشر می شود، ویژگی ها و امکانات جدیدی را ارائه دهد. به طور خاص کاربران می توانند از آیکون های گرد در صفحه نمایش استفاده کنند، همچنین امکان اضافه کردن کلیدهای میانبر در نسخه جدید وجود خواهد داشت.

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر