;
coinex

اکنون می توانید یک لایه دیگر امنیتی برای حساب فیسبوک خود ایجاد کنید!

فیسبوک

به تازگی فیسبوک یک روش جدید برای بالا بردن امنیت حساب ها به اعضای خود ارائه داد. اعضای فیسبوک می توانند امنیت حساب های خود را با استفاده از کلید امنیتی یو اس بی بالاتر برده و یک لایه امنیتی دیگر برای جلوگیری از حمله مخرب هکر به صفحاتشان ایجاد کنند.

برای آن دسته از کسانی که با کلید امنیتی یو اس بی آشنایی ندارند باید بگوییم که این کلیدهای امنیتی، دانگل هایی هستند که به پورت یو اس بی کامپیوتر متصل می شوند. کاربران فیسبوک می توانند یکی از این دانگل ها را تهیه کرده و آن را با حساب فیسبوک خود منطبق کنند. این گونه کلیدها مزایای بسیاری دارند، به عنوان مثال حفاظت کامل در مقابل حملات فیشینگ (حمله ای که در طی آن شخص حمله کننده اطلاعات شخصی شما را می دزدد) و حملات مرد میانی (حمله ای که در طی آن شخص حمله کننده مابین دو نفر دیگر قرار می گیرد و پیام های آنان را کنترل می کند) زیرا هکرها برای دستیابی به اطلاعات شما هم به رمز ورودتان و هم به آن دانگلی که در دست شماست، احتیاج دارند!

استفاده از این کلید امنیتی بسیار ساده است؛ تنها کاری که لازم است بکنید، این است که دانگل را به پورت یو اس بی خود متصل کرده و رمز ورودتان را وارد نمایید و سپس کلید روی دانگل را فشار دهید. به همین سادگی! در حال حاضر، جدیدترین نسخه مرورگر کروم و اپرا قابلیت ارائه این سرویس به شما را دارند؛ اما دیگر مرورگرهای معروف مانند موزیلا نیز سخت مشغول به کار بر این موضوع هستند.

فیسبوک تنها بر کلیدهای امنیتی دارای استاندارد (U2F) تکیه می کند. این رمزهای امنیتی با استفاده از یو اس بی، NFC و بلوتوث تایید هویت استاندارد در خدمات مختلف را فراهم می کنند. علاوه بر مرورگرهای کروم و اپرا، دانگل ها می توانند با دراپ باکس، گیت هاب یا حساب های جی میل نیز استفاده شوند.

بسیاری دیگر از شرکت ها به دستور موسسه آلیانس فیدو (FIDO Alience) در حال انطباق این استاندارد امنیتی بر کارهای خود هستند. به عنوان مثال می توان به شرکت های بزرگی چون گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، پی پل (PayPal)، آمریکن اکسپرس، مسترکارت (MasterCard)، ویزا و اینتل اشاره کرد.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر