;
coinex

خانه جغدی؛ طراحی جالب خانه‌ای با الهام گرفتن از جغد در کره!

خانه جغدی ؛ طراحی جالب خانه‌ای با الهام گرفتن از جغد در کره!

خانه جغدی شاید اسم عجیبی باشد؛ اما برای این طراحی کاملا برازنده است. همیشه طبیعت، اصلی ترین منبع الهام، بخصوص در حوزه معماری است. معمار کره‌ای، Moon Hoon، خانه‌ای چهار بخشی در شهر بوسان طراحی کرده و گویا که قصد دارد تا جنگل را با بتن تلفیق کند. همانطور که در تصویر می‌بینید، قسمت بالایی خانه، از بیرون، شبیه سر جغد است و پنجره‌های بزرگ آن، بخصوص در شب زمانی که چراغ‌ها روشن می‌شود، شبیه چشم‌های جغد می درخشد.

اتاق کودکان

به گزارش وبسایت Dornob، کارفرمایی که طراحی خانه را به Hoon سپرده، امیدوار بوده تا این خانه حس مقاومت و استحکام را انتقال دهد. این معمار کره ای، علاوه بر فضای بیرونی، طراحی فضای داخلی خانه را هم بر عهده داشته و در نهایت، طرحی را مهندسی کرده که هویت پنهانش را به عنوان یک ابر قهرمان در لباس جغد نشان می‌دهد و بخشی از چشم اندازهای تماشایی شهر را به تصویر می کشد. بخشی از فضای بیرونی شخصی در زیر بال جغد است و ورودی خانه هم دو پای جغد را از هم جدا می‌کند.

در همه جای خانه جغدی پنجره دیده می‌شود، ولی با استراتژی از هم جدا شده اند؛ البته بخش‌های زیادی، هم در بیرون و هم در داخل آفتابگیر نبوده و سایه وجود دارد. در حالی که پایین ترین بخش مربوط به فضای کار بوده بخش بالایی، از فضاهای معمولی و اتاق‌ها تشکیل شده است. برای مثال سر جغد، به دو بخش تقسیم شده است. در سمتی از آن اتاق و محل بازی بچه‌ها قرار گرفته و در سمت دیگر، یک اتاق خواب اضافه شده است.

بخش داخلی خانه و کتابخانه

یک کتابخانه هم بر روی زمین قرار دارد و آشپزخانه اپن، اتاق غذاخوری و پذیرایی هم در طبقه پائین جای گرفته اند. دیگر آثار Moon Hoon هم اینگونه طراحی شده اند.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر