;
coinex

عکس جدید کاسینی از گذر نزدیک به حلقه های زحل

عکس جدید کاسینی از گذر نزدیک به حلقه های زحل

همانطور که کاسینی به پایان ماموریت تاریخی خود نزدیک و نزدیک تر می شود، ناسا، آخرین داده های کاسینی از سیاره زحل را دریافت می کند. حال، آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا، ناسا، عکس های با وضوح بالایی از بیرونی ترین حلقه های سیاره زحل منتشر کرده، این عکس ها بخشی از آخرین ماموریت فضاپیمای کاسینی هستند.

کاسینی که از نوامبر، شروع به انجام مانورهای گذر نزدیک خود کرده، هر هفته عکس هایی را که تنها نقطه ای کوچک، چیزی حدود 500 متر (شاید به اندازه بلندترین آسمانخراش های دنیا) را پوشش می دهند، به زمین مخابره می کند.

کاسینی همچنین عکس هایی از ساختارهایی به ثبت رسانده که در اثر تجمع موقت ذرات بر اثر گرانش در حلقه ایجاد شده اند. فضاپیمای کاسینی عکس های فوق را با استفاده از دوربین زاویه عریض نور مرئی خود در 18 دسامبر 2016 به ثبت رسانده است. کاسینی پیش از این در سال 2004 هم عکس هایی از این ساختارها به ثبت رسانده بود. اما عکس های جدید، وضوح و کیفیت بسیار بالاتری دارند.

احتمالا با توجه به اینکه کاسینی طی ماه های آینده به مانور گذر نزدیک خود ادامه خواهد داد، باید انتظار عکس های جدیدی از حلقه های زحل را داشته باشیم.

ماموریت کاسینی پروژه ای مشترک بین ناسا، اسا (آژانس فضایی اروپا) و آژانس فضایی ایتالیا است. آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، بخشی از موسسه تکنولوژی کالیفرنیا در پاسادنا، بخش علمی ماموریت را مدیریت می کند. مدارگرد کاسینی و دو دوربین پردازنده آن در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا طراحی، توسعه و مونتاژ شده اند. همچنین مرکز عملیات تصویربرداری این ماموریت در موسسه علوم فضایی بولدر، کلرادو قرار دارد.

فضاپیمای کاسینی در سال 1997 به فضا فرستاده شد و در سال 2004 در مدار سیاره زحل قرار گرفت. حال، کاسینی در سال پایانی ماموریت خود قرار دارد، این کاوشگر قرار است سپتامبر 2017 با شیرجه رفتن درون جو سیاره به ماموریت خود پایان دهد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر