;
coinex

آیا غول کوپرتینو در چین شکست خواهد خورد؟

گوشی های آیفون

برای اولین بار، اپل شاهد کاهش فروش گوشی های آیفون در کشور چین بود. برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

فروش گسترده گوشی های آیفون در کشور هند ناگهان مهم ترین اولویت برای شرکت اپل شد؛ بنابراین هند هدف بعدی شرکت اپل شده و دلیل اصلی این موضوع افت فروش آن در کشور چین ذکر شده است.

طبق گزارشات اخیر موسسه Counter Point، شرکت اپل برای اولین بار طی 5 سال اخیر نتوانست فروش خوبی در سال 2016 در این کشور داشته باشد و گوشی آیفون 6 سال گذشته این کمپانی، به عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند در چین نبود.

این موضوع را می توان به گوشی OppoRq ربط داد که در سال 2016، 17 میلیون نسخه فروش داشته و در برابر گوشی اپل آیفون 6 که 12 میلیون نسخه فروش داشته، توانست 4 درصد بیشتر از سهم بازار بزرگ چین را از آن خود کند.

مسئله ای که در حال حاضر برای شرکت اپل مشکل ساز است، این است که اپل در رشد کلی از نظر فروش نیز افت داشته است. عرضه ی این گوشی در چین 6 درصد افزایش داشته و رقم فروش آن به 465 دستگاه رسیده؛ در حالیکه گوشی OppoRq افزایشی 109 درصدی داشت که توانست گوشی vivo با افزایش فروش 78 درصدی را نیز شکست دهد.

در این میان فروش گوشی هواوی 21 درصد افزایش فروش داشته است. در حالت کلی می توان گفت، فروش محصولات اپل در کشور چین در سال گذشته، 21 درصد افت داشته است و با اختلاف کمی توانست شرکت شیائومی را شکست دهد.

شرکت اپل که آن قدر در کشور چین فروش داشت که با نام China’s Apple یعنی اپل چینی از آن یاد می شد، اکنون با کاهش زیادی در فروش مواجه شده است!

طبق گفته ی شرکت Counter Point، گوشی اپل با وجود کامل بودن و داشتن داوطلبان زیاد، هنوز هم برای رقابت با مدل های گوشی های مشهور جای رقابت دارد.

ویژگی های کلیدی که هم اکنون بازار جهانی گوشی های هوشمند تشنه آن ها  هستند یعنی شارژ سریع، صفحه نمایش منحنی، باتری بزرگ تر و دوربین های دوگانه است که بیشتر این نکات در آیفون 6s مشاهده نشده بود.

شایان ذکر است که از  گوشی آیفون 7s پلاس هم به دلیل قیمت بالا استقبال چندانی به عمل نیامده است.

شرکت Counter Point اذعان دارد که دلیل افت کلی فروش محصولات اپل در کشور چین به دلیل تقاضای زیاد برای گوشی های میان رده در این کشور است. آقای Neilshah مدیر تحقیقاتی در موسسه Counter Point نیز گفت که اگر نسخه آیفون 8 مدل پرمیوم شرکت اپل نمایش اولد داشته باشد، این شرکت سود فراوانی کسب خواهد کرد.

بنابراین با تمامی این اوصاف، سوالی که به ذهن می رسد این است که آیا در آینده، اپل در کشور چشم بادامی ها شکست خواهد خورد؟ نظر شما در این مورد چیست؟

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر