;
coinex

 سیستم دوربین فضای اطراف خودرو نیسان چیست؟ (به همراه ویدیو)

سیستم دوربین مشاهده فضای اطراف یا نمای 360 درجه موجود در خودروهای جدید شرکت نیسان

تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است و هر روز قابلیتی تازه را به فهرست بلند بالای توانایی ها و امکانات دنیای خودرو اضافه می کند. در این نوشته قصد داریم تا یکی از جدیدترین و کاربردی ترین نمونه های این پیشرفت را به شما معرفی کنیم. این سیستم جدید که توسط شرکت خودرو سازی ژاپنی نیسان مورد استفاده قرار می گیرد، سیستم دوربین فضای اطراف خودرو (Around View Monitor) نام دارد. این سیستم جدید قابلیت هایی جالب و کاربردی را به خودروهای تولیدی این شرکت اضافه کرده که پیش از این تنها در مدل های لوکس این شرکت که با نام اینفینیتی (Infiniti) به بازار عرضه می شد، وجود داشت.

سیستم دوربین فضای اطراف خودرو (Around View Monitor) چیست؟

این سیستم جدید، تکنولوژی دوربین های کمکی را که پیشتر در صنعت خودرو وجود داشت را به مرحله ای بالاتر ارتقا داده و قابلیت ها و امکانات جدیدی را در اختیار راننده قرار می دهد. بوسیله دوربین ها و سنسورهای موجود در این سیستم، یک نرم افزار خاص اطلاعات بدست آمده از این حسگرها را پردازش کرده و یک نمای کامل و 360 درجه را از فضای اطراف خودرو را برای راننده به نمایش می گذارد. با استفاده از این قابلیت جدید، راننده توانایی بیشتری در کنترل و حرکت خودرو بخصوص در فضاهای تنگ و باریک خواهد داشت.

سیستم دوربین فضای اطراف خودرو (Around View Monitor) چگونه کار می کند؟

سیستم دوربین فضای اطراف خودرو (Around View Monitor) مورد استفاده شرکت خودروسازی نیسان ، از چهار دوربین مجزا که به لنزهای عریض (Wide) مجهز شده اند، استفاده می کند. این دوربین ها در جلو، عقب و در زیر آیینه های جانبی تعبیه شده اند و اطلاعات را برای پردازش به یک کامپیوتر مرکزی ارسال می نمایند. این کامپیوتر مراکزی تصاویر ارسال شده توسط این چهار دوربین را مورد بررسی قرار داده و به طور مجازی یک نمای 360 درجه و کامل را بر روی صفحه نمایشگر خودرو به نمایش می گذارد. این تصویر نهایی با دقت بالایی همراه بوده و به راننده امکان انجام مانورهایی سخت مانند پارک کردن در فضاهای تنگ و کوچک را می دهد.

نحوه عملکرد صفحه نمایشگر این سیستم دو گانه (بخش عقب / بخش جلو) نیز جالب توجه است. هنگامی که دنده در وضعیت R و حرکت به سمت عقب قرار می گیرد، صفحه نمایش به طور کامل به نمای عقب خودرو اختصاص یافته و به راننده قابلیت مشاهده فضای موجود در بخش انتهایی خودرو را می دهد. اما هنگامیکه دنده در وضعیت D و حالت حرکت قرار می گیرد، صفحه به دو قسمت تقسیم شده و نمای جلوی خوردرو در بخش بالا و نمای عقب در بخش پایینی آن به نمایش در می آید.

همچنین این قابلیت در این سیستم وجود داشته که راننده بتواند یک نمای 180 درجه ای از جلو و یا عقب خودرو را مشاهده نموده و مانع از برخورد خودرو و یا رینگ و لاستیک ها با موانع موجود در مسیر حرکت گردد.

تکنولوژی استفاده شده در سیستم دوربین فضای اطراف خودرو

سیستم تشخیص اجسام متحرک (Moving Object Detection)، یک لایه امنیتی جدید را به سیستم نمای اطراف خودرو اضافه نموده است. هر چهار سمت خودرو مجهز به سنسورهای مخصوصی برای تشخیص اجسام متحرک در اطراف خودرو شده که در صورت تشخیص این وضعیت آن را از طریق چراغ و یا هشدارهای صوتی به اطلاع راننده می رساند. این تکنولوژی بسیار مفید بوده و برای شناسایی کودکان خردسال و یا خیوانات خانگی دست آموز بسیار بکار آمده و مانع از برخورد و وارد شدن صدمات به آنها می گردد.

این دو تکنولوژی همگام با یکدیگر عمل کرده و خودروی مجهز به آنها مانند نیسان روژ (Nissan Rouge) مدل سال 2014 میلادی قابلیت های مناسبی در هنگام حرکت و پارک کردن در محیط های تنگ و کوچک مانند پارکینگ های عمومی خواهد داشت.

علاوه بر نیسان روژ که پیشتر به آن اشاره شد، تعداد دیگری از خودروهای تولیدی شرکت نیسان نیز به این تکنولوژی ها مجهز شده اند که از جمله آنان می توان به نیسان کوئست (Quest)، پث فایندر (Pathfinder) و ورسا نوت (Versa Note) اشاره کرد. اگر شما به دنبال خودرویی با بالاترین سطح امکانات و جدیدترین تکنولوژی های موجود هستید، حتما این قابلیت و سیستم کمکی جدید را نیز مورد توجه قرار داده و از نصب آن بر روی خودروی انتخابی خود اطمینان حاصل نمایید.

در انتها نظر شما ره به یک ویدیو در مورد نحوه کار این سیستم جدید و سودمند جلب می کنیم.

منبع:

وب سایت Auto Trader

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر