;
coinex

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 7 اج و هواوی میت 9

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 7 اج و هواوی میت 9
با مشکلات بوجود آمده برای گلکسی نوت 7 و جمع کردن این محصول از بازارهای خرید، گوشی گلکسی اس 7 اج پرچمدار شرکت سامسونگ در سال 2016 به حساب می آید. هواوی میت 9 هم یک دستگاه تمام فلزی زیبا با طراحی عمومی تمام هواوی ها است؛ لبه های کوچک، گوشه ها و پشت منحنی و آسان بودن نگه داری آن در دست، از مشخصه های بارز گوشی های این شرکت است. هر دو دستگاه کیفیت بالایی دارند و خوب ساخته شده اند.

ابتدا شباهت های سامسونگ گلکسی اس 7 اج و هواوی میت 9 را بررسی می کنیم. در ادامه با تکرا همراه باشید تا مقایسه سامسونگ گلکسی اس 7 اج و هواوی میت 9 را مو شکافانه انجام دهیم.

شباهت های بین گلکسی اس 7 اج و هواوی میت 9 بسیار محدودند. صفحه نمایشگر میت 9 از هواوی 0.4 اینچ از گلکسی اس 7 اج بزرگتر است؛ ولی در ابعاد فیزیکی با هم برابرند. اگرچه هواوی میت 9 تقریبا 33 گرم از گلکسی اس 7 اج سنگین تر است. صفحه های نمایشگر این دو دستگاه از تکنولوژی ها و کیفیت های متفاوت استفاده می کنند. هر دو از پردازشگر و GPU متفاوت، ولی در یک سطح استفاده می کنند. این دو دستگاه هر دو شامل 4 گیگابایت رم DDR4 و 64 گیگابایت حافظه هستند که می توان برای هر دو، این حافظه را با استفاده از کارت میکرو اس دی ارتقا داد.

مکان های دوربین های اصلی تفاوت چندانی ندارند – گلکسی اس 7 اج از سنسور 12 مگاپیکسلی و میت 9 از سنسور های 20 و 12 مگاپیکسلی استفاده می کند؛ ولی کیفیت عکس های ثبت شده دوربین هر دو دستگاه بسیار بالا است. حسگر شناسایی اثر انگشت برای هر دو موجود است. هر دو از باتری غیر قابل جا به جایی استفاده می کنند؛ البته باتری مورد استفاده در هواوی میت 9 بزرگ تر از رقیبش است. تکنولوژی شارژ سریع هم در هر دو استفاده شده است. قابلیت هایی مانند وای فای، بلوتوث v4.2 ، جی پی اس، NFC هم موجود اند؛ ولی هواوی میت 9 از مدل جدید درگاه های مدل C برای شارژ و جا به جایی داده ها استفاده می کند در حالی که گلکسی اس 7 اج از مدل قدیمی تر آن درگاه، میکرو یو اس بی v2.0 برخوردار است.

اکنون برای مقایسه سامسونگ گلکسی اس 7 اج و هواوی میت 9 هر کدام از این دو دستگاه را به صورت جداگانه و دقیق تر بررسی می کنیم.

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 7 اج

سامسونگ گلکسی اس 7 اج

این دستگاه در آوریل عرضه شد؛ ولی تا قبل از جمع آوری نوت 7، توجه زیادی به آن نمی شد. بعد از جمع آوری نوت 7 سامسونگ دوباره تبلیغات برای گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج را از سر گرفت. فروش این دستگاه ها به سامسونگ برای گذر از تعطیلات کمک بزرگی کرد. گلکسی اس 7 اج از طراحی فلز و شیشه استفاده می کند و صفحه نمایشگر دو لبه منحنی آن با وجود قدیمی شدن هنوز هم معرکه به نظر می رسد.

گلکسی اس 7 از صفحه نمایشگر 5.5 اینچی باکیفیت QHD سوپر AMOLED استفاده می کند، دارای ویژگی “همیشه روشن” و دو لبه منحنی است که وضوح آن 2560×1440 پیکسل و 534 پیکسل در اینچ است. پردازشگرهای گلکسی اس 7 اج بسته به محل زندگی شما متفاوت خواهند بود. در آمریکا از پردازشگر اسنپدراگون 820 چهار هسته ای با دو هسته در 1.6 گیگاهرتز و دو هسته دیگر در 2.15 گیگاهرتز، استفاده می کند. در نقاط دیگر دنیا شما از اکسینوس 8890 هشت هسته ای با چهار هسته در 1.6 گیگاهرتز و چهار هسته در 2.3 گیگا هرتز، استفاده خواهید کرد.

برای پردازشگر اسنپدراگون 820 از GPU آدرنو 530 و برای اکسینوس 8890 از Mali-T880 mp4 استفاده شده است. هر دو پردازنده ها کار خود را به بهترین نحو انجام خواهند داد. گلکسی اس 7 اج دارای 4 گیگابایت رم DDR4 و 32 گیگابایت حافظه UFS 2.0 با قابلیت ارتقا دادن تا 200 گیگابایت از طریق کارت حافظه، است.

سامسونگ همه را برای دوربین این دستگاه سوپرایز کرد؛ به جای بزرگ تر کردن دوربین اصلی دستگاه (16MP – 21MP)، آنها از سنسور دوال پیکسل 12 مگاپیکسلی استفاده کردند. همچنین روزنه آن را f/1.7 افزایش دادند که شامل فوکوس خودکار سریع تر آن، HDR خودکار،  PDAF، فلش LED و OIS می شود. این دستگاه از لنز زاویه گسترده 5MP و روزنه بزرگتر شده تا f/1.7 و HDR  زنده برای دوربین جلوی خود استفاده می کند که برای سلفی هایی که در نور کم گرفته می شوند یا ویدئو چت ها بسیار مناسب است. سایز باتری بزرگ تر شده و غیر قابل تعویض است. ظرفیت این باتری نیز به 3600mAh تبدیل شده و شامل شارژ سریع نسخه 2.0 و شارژ بی سیم سریع است.

گلکسی اس 7 اج دارای ویژگی های بسیار زیادی است، مانند حالت نمایشگر “همیشه روشن” که به شما کمک می کند تا اعلان ها و پیام های خود را بدون روشن کردن صفحه اصلی گوشی خود ببینید و این کار به حفظ عمر باتری شما کمک به سزایی خواهد کرد. دو لبه منحنی صفحه نمایشگر شاید آن جذابیت اولیه خود را از دست داده باشد؛ ولی همچنان زیبایی خاصی به دستگاه می بخشند و عملکردهای محدودی را با فراهم کردن دسترسی سریع به ویژگی هایی خاص، در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

به علاوه در کنار Android Pay شما می توانید از Samsung Pay  نیز برای افزایش قدرت خرید تلفن همراه خود استفاده کنید. این دستگاه شامل چک کننده ضربان قلب، سنسور کمبود اکسیژن، شارژ بی سیم سریع و IP68 برای مقابله با گرد و غبار و نفوذ آب است. ابعاد آن 150.9 × 72.6 × 7.7 میلی متر و وزن آن 157 گرم و در رنگ های مشکی، سفید، طلایی و نقره ای با قیمتی در حدود 790 دلار موجود است.

مشخصات هواوی میت 9

هوواوی میت

هواوی همیشه علاقه به استفاده از صفحه های بزرگ دارد و کیفیت را فدای سایز آن می کند؛ ولی با میت 9 قضیه فرق می کند. هواوی میت 9 جدیدترین دستگاه صفحه بزرگ این شرکت است. هواوی با ساختن لبه های کوچک تر برای این تلفن موفق شده صفحه نمایش بزرگ 5.9 اینچی را برای این دستگاه به کار ببرد. مدلی که قرار است در آمریکا پخش شود رسما آماده است و در اواسط سال عرضه می شود. هواوی میت 9 دارای وضوح نمایشگر ال سی دی فول اچ دی است که برای صفحه ای به این بزرگی کیفیت تقریبا کمی محسوب می شود. هواوی معتقد است که به نمایشگر Quad اچ دی احتیاجی نیست. ساخت این دستگاه محکم است و با لبه های کمی منحنیِ آن، گرفتن آن در دست را بسیار آسان و لذت بخش می کند.

میت 9 از شرکت هواوی از نمایشگر بزرگ ال سی دی فول اچ دی 5.9 اینچی IPS با وضوح 1920 × 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 373 پیکل بر اینچ به دلیل سایز بزرگش، استفاده می کند. این دستگاه دارای اندروید نوقا 7.0 و پردازشگر 64 بیتی Hisilicon Kirin 960 هشت هسته ای با چهار هسته در 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته در 2.4 گیگاهرتز می باشد. هم چنین شامل 4 گیگا بایت رم و 64 گیگا بایت حافظه قابل ارتقا داخلی نیز است. برای گرافیک این دستگاه گوشی هوشمند  نیز GPU Mail-G71 MP8 به کار رفته است.

هواوی با استفاده از لنزهای دوگانه Leica در دوربین های خود سنگ تمام گذاشت. یک سنسور 20MP برای عکس های رنگی و یک سنسور 12MP برای عکس های تک رنگ در این دوربین به کار رفته است. روزنه آن با f/2.2 تقریبا کوچک است؛ ولی با اضافه کردن لرزشگیر اپتیکال، زوم دو برابر، فوکوس خودکار و فلش LED دوگانه کیفیت شگفت انگیزی را به عکس ها می دهد و سایز کوچک آن را جبران می کند. این ویژگی به عکاسان توانایی گرفتن عکس های B & W را می دهد. برای دوربین جلو این دستگاه از یک سنسور 8MP با روزنه f/1.9 و لنز زاویه گسترده 26 میلی متری برای سلفی های خوب و چت های ویدئویی باکیفیت، استفاده شده است. میت 9 با باتری غیر قابل جا به جایی بزرگ 4000mAh و تکنولوژی شارژ سریع مخصوص خود هواوی که قابلیت شارژ دستگاه شما از 0 تا 100 درصد تنها در 90 دقیقه را دارد، عرضه خواهد شد.

میت 9 دستگاه خوش ساخت و زیبا با قابلیت های بالایی است؛ ولی مانند هر گوشی هوشمند دیگری یک لیست آرزوها به دنبال خود دارد. هواوی در این محصول خود صفحه نمایش بزرگتر؛ اما با کیفیت فول اچ دی 1080p استفاده کرده است که با این قیمت، وضوح بکار رفته باید QHD می بود. هواوی میت 9 دارای اسپیکرهای استریو که یکی از آنها در پایین تلفن و دیگری در قسمت گوشی آن است که صداهای تقریبا باکیفیتی نیز پخش می کنند. البته با این قیمت باز هم ناامید کننده است که این دستگاه هیچ گونه عایق آب یا گرد و غباری ندارد؛ چرا که در میان گوشی های پرچمدار تولید شده قابلیت های این چنینی بسیار پرطرفدار شده است. این گوشی هوشمند دارای حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل و پرداخت قبض های کاربر است و از اندروید نوقا 7.0 استفاده می کند. ابعاد آن 156.9 × 78.9 × 7.9 میلی متر و وزن آن 190 گرم و در رنگ های خاکستری، قهوه ای، نقره ای، طلایی، سفید و مشکی عرضه می شود. قیمت آن حدودا 600 دلار خواهد بود.

برنده مقایسه سامسونگ گلکسی اس 7 اج و هواوی میت 9

گلکسی اس 7 اج

گلکسی اس 7 اج سامسونگ ویژگی های بهتری نسبت به هواوی میت 9 دارد؛ ولی قیمت آن حدودا 200 دلار بیشتر است. نمایشگر آن (با وجود کوچک تر بودن) بهتر است، پردازش گر و GPU توانا، دوربین با کیفیت، شارژر بی سیم، نمایشگر “همیشه روشن”، گواهی نامه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار،قابلیت  Samsung Pay ، کنترل کننده ضربان قلب، کنترل کننده اکسیژن و توانایی پاسخ دادن به تمام شبکه های موجود در آمریکا از دیگر قابلیت های آن است.

هواوی میت 9 هم دستگاه خوبی است که فقط وضوح نمایشگر QHD را کم دارد و مهم تر از همه، فقط برای شبکه های AT & T و T-Mobile در آمریکا جواب می دهد. اگر برای تمام شبکه ها در دسترس بود، انتخاب ساده ای می شد؛ ولی این دستگاه را به خاطر قیمت 600 دلاری آن به عنوان برنده انتخاب می کنیم.

هواوی میت 9 دارای یک نمایشگر بزرگ، پردازشگر سریع و GPU خارق العاده، دوربین عالی، باتری بزرگ و اسپیکر دوگانه است. مسلما اعلام این برنده کمی سلیقه ای خواهد بود. به نظر شما در  مقایسه سامسونگ گلکسی اس 7 اج و هواوی میت 9 کدامیک برنده میدان خواهد بود؟

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    من s7 دارم ولی میخوام بگم فوق العادس . بی نظیره . دوستانی که میگن اس ۷ خوب نیس حداقل یه ۳ ماه دست بگیرن بگن خوب نیس . خوبه حالا خود سایتم گفته که اس ۷ بهتره

    پاسخ

    من دو چیز مهم رو درباره گلکسی اج 7 نگفتم.. زمانی که میت 9 رو خریدم دو تا از دوستان گلکسی اج هفت خریدن… بعد از گذشت دو ماه گوشی هر دو با اولین بار برخورد با زمین تاچ هر دو شکست.. یکی کامل یکی نیمه… ولی خدایش از من سه بار زمین خورد ولی خدا رو شکر هیچ نشد.. حتی یک بار از فاصله یک و نیم متر با صفحه رو کامل با سرامیک خوش برخورد کرد و هیچ نشد حتی خاموش هم نشد.. و دیگری در کارتون هواوی میت 9 یک قاب زیبا اضافه همون گارد محافظ هست داردکه خیلی هم زیباست که نیاز به خرید قاب نداری.. با برچسب ضدخش …ولی برا گلکسی باید جدا خرید… در ضمن اثر انگشت میت خیلی سریعتر هست میتوانید امتحان کنید

    پاسخ

    معلومه که فقط هواوی میت ۹ بهترین گوشیه این گوشی واقعا عالیه من یک ماهه دارم درمورد دوتاشون تحقیق میکنم و به این نتیجه رسیدم که هواوی میت ۹ بهترین گوشی هست

    پاسخ

    نظر من هواوی میت 9…یکی از خصوصیاتی که گلکسی اج 7 نداره دو سیم کارت همزمان اورجینال هست که هر دو سیم 4G هستند رو نداره… من دو سیم کارت دارم و خیلی هم راحتم… در ضمن باطری میت 9 قویتر هست…

    پاسخ