;
coinex

غول های بزرگ تکنولوژی که کار خود را از یک گاراژ آغاز کردند!

6 کمپانی بزرگ که از گاراژ شروع کردند!

اگر شما هم فکر می‌کنید برای شروع کسب و کارتان، حتما باید دفتر اختصاصی داشته باشید، با فهمیدن این نکته که شرکت‌هایی مثل اپل، گوگل، آمازون و شرکت‌های بزرگ دیگر که میلیاردها دلار ارزش دارند، کارشان را از جایی، غیر قابل تصور شروع کردند، از این فکر بیرون می‌آیید.

این شش شرکت که با آنها آشنا خواهید شد، ثابت کردند که ایده‌های بزرگ، هنوز ایده‌های بزرگ اند و بستگی به جا و مکان ندارند، می‌خواهد گاراژ باشد یا یک شرکت بزرگ و یا در خانه و یا حتی صندوق عقب ماشین (مثل کمپانی نایک)! با ما در معرفی چگونگی شروع این شرکت‌های بزرگ همراه باشید…

اپل

امروزه اپل، یکی از با ارزش‌ترین برندهای جهان است و این غافلگیر کننده است که بدانیم، اولین کامپیوتر اپل در گاراژی در شهر کوپرتینو ایالت کالیفرنیا ساخته شد.

در سال 1976، استیو وزنیاک اولین کامپیوتر اپل را اختراع کرد. سپس به تیم استیو جابز و رونالد وین پیوست تا شرکت کامپیوتری اپل را در گاراژ والدین ناتنی استیو جابز تاسیس کنند. از اولین سفارش‌های بزرگی که قبول کردند، یک خرده فروش بود که 50 کامپیوتر، هر کدام به ارزش 500$ دلار سفارش داد و آنها این 50 کامپیوتر را در فقط 30 روز ساختند. هر چند که رونالد وین بیزینس را رها کرد؛ اما جابز و وزنیاک با موفقیت در 30 روز به هدفشان رسیدند.

امروزه، خانه‌ای در منطقه سیلیکون ولی که استیو جابز در آنجا بزرگ شد، تبدیل به یکی از دارایی‌های شهر شده است. در زیر نمای خانه به همراه گاراژی که استیو برای اولین بار کار خود را در آن استارت زد، می بینید.

غول های بزرگ تکنولوژی که کار خود را از یک گاراژ آغاز کردند!

هیولت پاکارد (hp)

در 10 مایلی گاراژ اپل، فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد، بیل هیولت و دیوید پاکارد، شرکتشان را در سال 1939 با نام هیولت پاکارد که ما با نام اچ پی می‌شناسیم، با تنها سرمایه 538$ دلار تاسیس کردند. در گاراژی با وسعت 12 در 18 فوت (تقریبا 20 متر مربع) در پشت خانه‌ای که اجاره کرده بودند. هیولت و پاکارد اولین محصولشان یعنی یک نوسان ساز شنیداری را ساختند. از اولین مشتریان آنها، والت دیزنی بود که در این لیست هم نامش قرار دارد! والت دیزنی هشت نوسان ساز شنیداری برای استفاده در ضبط فیلم مشهور فانتازیا خرید و از آن استفاده کرد.

آنها تقریبا برای یک سال، از این گاراژ به عنوان یک آزمایشگاه، ورکشاپ و تولید محصول استفاده می‌کردند تا اینکه با بزرگ‌تر شدن گروه، به جایی بزرگ تر نقل مکان کردند. این شرکت در سال 1947 به طور رسمی ثبت شد و 10 سال بعد از آن به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد. امروزه، گاراژ پاکارد موزه‌ای خصوصی است و با عنوان “زادگاه سیلیکون ولی” شناخته می‌شود. نمایی از این گاراژ را هم می‌توانید در زیر ببینید.

غول های بزرگ تکنولوژی که کار خود را از یک گاراژ آغاز کردند!

آمازون

جف بزوس، چهار سال پس از نام گرفتن به عنوان معاون رئیس یک شرکت سرمایه گذاری موفق وال استریت، شغلش را ترک کرد و به سیاتل رفت تا پیرو فکری که داشت، در صنعت کتاب بصورت آنلاین فعالیت کند. او فروشگاهی در گاراژش در شهر بلویو در ایالت واشنگتن ساخت و شروع به توسعه و ساخت نرم افزار کرد. از آنجایی که بزوس نمی‌توانست با افراد و شرکت های بزرگ در گاراژش قرار ملاقات بگذارد، ملاقات‌هایش را در در همان نزدیکی در بارنز اند نوبل که بزرگترین خرده فروشی کتاب در ایالات متحده بود، برگزار می‌کرد؛ جایی که قراردادهایش در آنجا صورت می‌گرفت. در ماه جولای سال 1995، بزوس Amazon.com را راه اندازی کرد و اولین کتابش را در گاراژ استارتاپی‌اش فروخت. دو سال بعد، بزوس اولین سهامش را هم عرضه کرد. شرکت آمازون، در حال حاضر بزرگ‌ترین خرده فروشی آنلاین در سراسر جهان است.

غول های بزرگ تکنولوژی که کار خود را از یک گاراژ آغاز کردند!
بنیانگذار و مدیر عامل جف بزوس به همراه همسرش مکنزی بزوس

گوگل

لری پیج و سرگئی برین، همدیگر را در دانشگاه استنفورد در اواسط سال 1990 ملاقات کردند و تصمیم گرفتند با یکدیگر یک شرکت تاسیس کنند. دو سال بعد، آنها دفتر گوگل را در گاراژ سوزان وویچیتسکی در شهر منلو پارک کالیفرنیا که 2000 فوت وسعت داشت و به مبلغ 1700$ دلار در ماه اجاره کرده بودند، راه اندازی کردند. وویچیتسکی تا سال 2014 معاون رئیس شرکت گوگل بود.

در عرض یک سال، تیم گوگل فضای گاراژ را بزرگ‌تر کرد و به دفتری در پالو آلتو کالیفرنیا با هشت مستخدم نقل مکان کرد. نمای اولین دفتر کار آنان را در زیر می‌بینید:

غول های بزرگ تکنولوژی که کار خود را از یک گاراژ آغاز کردند!

شرکت والت دیزنی

کمپانی والت دیزنی، بزرگ‌ترین شرکت رسانه‌ای در سراسر جهان است. داستان این شرکت در تابستان سال 1923 در گاراژی که تنها فضای یک خودرو را داشت و متعلق به عموی والت، رابرت دیزنی بود، شکل گرفت. در آن زمان، نام شرکت، استودیو برادران دیزنی بود و در فاصله‌ی 45 دقیقه‌ای از دیزنی لند کنونی، شهر آناهیم کالیفرنیا قرار داشت. در آن فضای کوچک، تیم والت دیزنی فیلم کمدی‌های الیس را ساختند که بعدها الهام بخش ایده ساخت آلیس در سرزمین عجایب برای کمپانی دیزنی بود.

چند ماه بعد، دیزنی به همراه برادرش روی، به جایی بزرگتر در چند خیابان پائین‌تر از خانه عمویشان نقل مکان کردند و در همان جا هم با استودیو‌های یونیورسال، قرارداد پخش کمدی‌های آلیس را امضا کردند که برخی می‌گویند، تاریخ پویانمایی محسوب می‌شود.

غول های بزرگ تکنولوژی که کار خود را از یک گاراژ آغاز کردند!
والت دیزنی در پشت میز کارش – سال 1945

متل (Mattel)

در سال 1945، قبل از زمانی که متل تبدیل به کمپانی تولید اسباب بازی آمریکایی شود، بنیانگذاران آن یعنی هارولد “مت” متسون، روث هندلر و الیوت هندلر، در گاراژی در جنوب کالیفرنیا مشغول ساخت قاب عکس بودند. از تکه‌ها و باقیمانده قاب‌ها که از متیل متاکریلات و چوب‌ ساخته شده بودند، الیوت ساخت مبل و صندلی خانه‌های عروسکی خود را آغاز کرد. روث که در کمپانی پارامونت پیکچرز کار می‌کرد، با بردن سازه‌های همسرش به فروشگاهی در بلوار ویلشایر در نزدیکی محل کارش، توانست مشتری پیدا کرده و اولین سفارش را بگیرد.

موفقیت مبلمان خانه‌های عروسکی، الیوت و روث (متسون بخاطر مشکلات سلامتی‌اش شرکت را ترک کرد) تمرکزشان را فقط بر روی ساخت اسباب بازی گذاشتند. در سال 1959، روث عروسک باربی را اختراع کرد که نامش را هم از نام دخترش باربارا انتخاب کرد.

غول های بزرگ تکنولوژی که کار خود را از یک گاراژ آغاز کردند!

این شرکت‌ها، تنها شرکت‌هایی نیستند که کارشان را از گاراژهای کوچک شروع کردند. کمپانی Box.net ،Square و تسلا موتورز هم کارشان را از گاراژ شروع کردند. البته جاهایی باور نکردنی‌تر از گاراژ هم وجود داد. جالب است بدانید که اولین بارقه های ایجاد کمپانی نایک از صندوق عقب ماشین شروع شد و یا کمپانی دل از خوابگاه دانشگاه تگزاس در شهر آستین، کارش را شروع کرد.

ایده‌های شگفت انگیز حد و مرزی ندارند. از گاراژهای کوچک اجاره‌ای تا کمپانی‌های مولتی میلیارد دلاری، هر کسی که ایده‌ای داشته باشد، می‌تواند آغاز کند و ایده‌اش را در هر جایی گسترش دهد؛ می‌خواهد گاراژ باشد، یا هرجای دیگری از این کره خاکی!

.

منبع: americanexpress

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر