;
coinex

مصاحبه با میلاد احرامپوش به بهانه نهمین جشنواره وب و موبایل ایران

مصاحبه با میلاد احرامپوش به بهانه نهمین جشنواره وب و موبایل ایران
خبرنگار سایت تکرا به سراغ یکی از ارکان اصلی جشنواره وب و موبایل ایران، میلاد احرامپوش، بنیان گذار جشنواره اپلیکیشن‌های موبایل ایران رفته است. در ادامه با ما همراه باشید تا در گفتگو با میلاد احرامپوش از وضعیت این جشنواره بیشتر آگاه شویم.

همانطور که می‌دانید، جشنواره وب و اپلیکیشن‌های موبایل ایران چندین سال است که در حال همکاری با یکدیگر هستند و در قالب یک جشنواره با نام جشنواره وب و موبایل هر ساله برگزار می‌شوند. بنیان گذار جشنواره اپلیکشین‌های موبایل ایران، میلاد احرامپوش است که چند سال پیش با همکاری شایان شلیله، بنیان گذار جشنواره وب ایران توانستند این رویداد را با نام جشنواره وب و موبایل ایران ادغام کنند.

میلاد احرامپوش یکی از بزرگان وب ایران است که در بسیاری از نشریات مهم قلم زده است و در حال حاضر نیز سر دبیر وب سایت جی‌اس‌ام است. با ما همراه باشید و این گفتگو داغ را با میلاد احرامپوش، بنیان گذار جشنواره اپلیکیشن‌های موبایل ایران از دست ندهید.

میلاد احرامپوش، بنیانگذار جشنوراه اپلیکیشن‌های ایران و یکی از ارکان اصلی جشنوراه وب و موبایل ایران است که از نهمین جشنوراه وب و موبایل ایران می‌گوید.

تعداد اپلیکیشن‌های شرکت کننده و حاضر در جشنواره وب و موبایل ایران چه تعدادی است؟

ما در جشنواره امسال شاهد ثبت نام 3700 اپلیکیشن ایرانی هستیم که توانسته‌اند در دوره اخیر اپلیکیشن خود را تایید کنند و فقط کافیست که برای ورود به جشنواره در پنل خودشان، شرکت در جشنواره را فعال کنند و در حال حاضر تنها 1300 اپلیکیشن تایید شده است و دیگر فرصتی برای ثبت نام وجود ندارد و فرصت جمع بندی و ثبت نام اپلیکیشن‌ها به پایان رسیده است.

احرامپوش خاطر نشان کرد:

ما امسال شاهد تعداد بیشتری شرکت کننده در این بخش هستیم که 20 درصد از آنها استارتاپ‌ها هستند که میزان قابل توجهی از اپلیکیشن‌های شرکت کننده را تشکیل می‌دهند. در میان شرکت‌های نوپا یا استارتاپ‌ها، باید به تخفیفان، دیجی کالا، زود فود، چیلیوری، اسنپ و غیره اشاره داشت که برترین استارتاپ‌های حوزه اپلیکیشن در جشنواره وب و موبایل ایران هستند.

آیا امسال محدودیتی برای برندگان دوره‌های قبلی وجود خواهد داشت؟

همانطور که می‌دانید برخی از استارتاپ‌ها همچون دیجی کالا برای دو سال پشت سر هم توانستند جوایز جشنواره وب و موبایل ایران را دریافت کنند. به همین دلیل از میلاد احرامپوش در رابطه با وضعیت امسال پرسیدیم.

احرامپوش گفت:

ما امسال نیز هیچ محدودیتی برای استارتاپ‌ها و برندگان سال‌های گذشته نخواهیم داشت و در صورت شایستگی قطعا باید از آنها تقدیر شود به همین سبب امسال شاهد حضور دیجی کالا به عنوان یکی از برندگان دو سال پشت سر هم جشنواره وب و موبایل ایران و همچنین فیدلیو و تخفیفان هستیم. ما امسال نیز در جشنواره وب و موبایل ایران هیچ گونه محدودیتی نخواهیم داشت و شایستگی شرکت کنندگان قطعا جایگاه آنها را مشخص خواهد کرد.

آیا برنامه‌ای برای بخش اپلیکیشن وجود خواهد داشت؟

همانطور که قبلا برایتان در گفت و گو با رضا الفت نسبت، دبیر انجمن کسب و کارهای اینترنتی ایران گفتیم، جشنواره وب و موبایل ایران در نهمین سال خود دارای برنامه‌هایی متنوع، کاربردی و زیر ساختی برای آینده سازی استارتاپ‌ها و رساندن بار علمی و دانش تجربی خواهد بود؛ اما میلاد احرامپوش در رابطه با برنامه‌های بخش اپلیکیشن جشنواره امسال گفت:

ما امسال تنها دو برنامه برای بخش اپلیکیشن علی‌رغم برنامه‌های گسترده در قسمت وب خواهیم داشت که بیشتر در حوزه فنی و زیرساختی کاربرد خواهند داشت. در حوزه اپلیکیشن، ما پنل انتقال تجربه اسنپ، تپ سی، چیلیوری و زود فود را به عنوان شرکت‌های نوپا و موفق؛ اما با چالش و دردسرهای بسیار زیاد خواهیم داشت تا مدیران این شرکت‌ها تجربیات، مشکلات و راهکاری‌های گسترش کسب و کار خود را به صاحب نظران، افراد به دنبال ایجاد کسب و کار و استارتاپ‌های حاضر منتقل کنند.

یکی دیگر از برنامه‌های ما برای قسمت اپلکیشن جشنواره امسال، مرور کردن و نگاه کردن به ترندهای سال گذشته وب و موبایل از لحاظ فنی برای ایجاد اپلیکیشنی بهتر خواهد بود که قطعا مورد توجه گسترش دهندگان و متخصصان قرار خواهد گرفت.

داوری اپلیکیشن‌های موبایل چگونه خواهد بود؟

یکی از مهمترین موضوعات داوری است، داوری باید عادلانه، تخصصی و به دست افراد اهل فن انجام گیرد به همین سبب امسال داوری بخش اپلیکیشن به دست یک تیم متخصص انجام خواهد شد تا از هر گونه شایعات دور باشد.

میلاد احرامپوش در رابطه با داوری اپلیکیشن‌هایی که در نهمین جشنواره وب و موبایل ایران شرکت کرده‌اند، گفت:

داوری اپلیکیشن‌های موبایل قطعا با داوری با بخش وب سایت‌ها متفاوت خواهد بود؛ چرا که در بخش داوری اپ نباید از روی چند اسکرین شات رای گیری کرد و باید تجربه کاربری را مد نظر قرار داد. در نهمین جشنواره وب و موبایل ایران در قسمت اپلیکیشن، ما یک تیم 10 تا 15 نفره خبره و اهل فن را انتخاب کردیم که قرار است پس از پایان مهلت ثبت نام، بر اساس معیارهایی چون رابط کاربری، کاربرد پذیری، محتوا، برنامه نویسی و درآمد پذیری بررسی کنند تا داوری عادلانه و بسیار تخصصی باشد.

برای جلوگیری از شایعات در مورد داوری چه راهکاری دارید؟

میلاد احرامپوش همچون رضا الفت نسب بر برنامه‌ای بازدیدی در مورد داوری تاکید داشت و خاطر نشان کرد:

داوری اهمیت بسیار بالایی دارد به همین سبب برای نشان دادن داوری عادلانه ما یک ویدئو از مراحل داوری تهیه خواهیم کرد و در کانال تلگرامی جشنواره وب و موبایل ایران به آدرس Iwmf95@ قرار خواهیم داد و طی مراحل داوری از ارگان‌های دولتی همچون وزارت ارشاد اسلامی حضور خواهند داشت تا بر روند سالم داوری، نظارت داشته باشند. همچنین ما به دنبال آن هستیم تا برخی از مراسم‌های داوری را برای خبرنگاران به صورت عمومی اجرا کنیم تا شک و شبه‌ای در این مورد نباشد.

آیا تفاوتی میان اپلیکیشن اندروید و iOS وجود دارد؟

اگر شایعات پیرامون جشنواره وب و موبایل ایران را دنبال کرده باشید، می‌دانید که برخی شایعات حاکی از آن هستند که داشتن نرم افزار بر روی سیستم عامل اندروید و iOS یک مزیت محسوب می‌شود؛ اما طبق گفته‌های میلاد احرامپوش، اینگونه نیست و این موضوع تا حدودی پیچیده است.

احرامپوش نسبت به موضوع تفاوت اپلیکیشن اندروید و iOS گفت:

در صورتی که یک اپلیکیشن در نسخه اندروید یا iOS عرضه شده باشد، در مقایسه با یک اپلیکشین که تنها نسخه اندرویدی آن منتشر شده است، برای رقابت تفاوت‌هایی دارند و اپلیکیشنی که در توزیع‌های بیشتری عرضه شده باشد، به دلیل پوشش گسترده‌تر کاربران باید امتیاز بالاتری کسب کند. همچنین اگر یک شرکت دارای دو اپلیکیشن باشد، برای مثال یک اپ اندرویدی و یک اپ iOS، در صورت ثبت هر دو اپلیکیشن در پنل ثبت نامی، هر دو اپلیکیشن بررسی خواهند شد، به هر دو امتیاز داده خواهد شد و در نهایت نرم افزاری اندرویدی یا iOS که امتیاز بالاتری را از دید متخصصان داشته باشد به عنوان نماینده آن شرکت مطرح خواهد بود.

با تشکر از جناب آقای میلاد احرامپوش بابت وقتی که در اختیار ما در سایت تکرا قرار دادند.

گفتنی است که سایت تکرا به عنوان یکی از حامیان رسانه‌ای فعال و بزرگ جشنواره وب و موبایل ایران است و می‌توانید جدیدترین اخبار از این رویداد را در سایت تکرا در دسترس داشته باشید. با ما همراه باشید.

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر