;
coinex

مشخصات پردازنده شیائومی پاینکن منتشر شد؛ نسخه بالاتر دارای معماری 10 نانومتری است

مشخصات پردازنده شیائومی پاینکن منتشر شد. گفته می شود که شیائومی قصد دارد تا گوشی شیائومی می 5 سی را با پردازنده اختصاصی خود عرضه کند. اکنون جزئیات بیشتری درباره پردازنده شیائومی به بیرون درز کرده است.

اطلاعات منتشر شده نشان می داهد که شیائومی می 5 سی که با پردازنده شیائومی پاینکن عرضه خواهد شد، یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای با هسته های Cortex-A53 بوده که از لحاظ قدرت با اسنپدراگون 808 برابری می کند.

اگر شما فکر می کنید که وجود چنین تراشه ای برای سال 2017 چندان خوب نیست، ناامید نباشید. چراکه اطلاعاتی که درباره پردازنده شیائومی پاینکن به بیرون درز کرده، نشان می دهد که این کمپانی با چنین استراتژی، سطح استقلال خود را برای ساخت گوشی های هوشمند آینده خود، بالاتر برده است.

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده است، پردازنده پاینکن شیائومی امسال در دو نسخه تولید و روانه بازار می شود. شماره سریال این دو مدل عبارتند از V670 و V970 که شیائومی می 5 سی با مدل سطح پایین تر V670 معرفی خواهد شد.

پردازنده شیائومی پاینکن
تصویری منتسب به گوشی شیائومی می 5 سی

مشخصات پردازنده پاینکن با این شماره مدل، نشان می دهد که این پردازنده از چهار هسته بزرگ Cortex-A53 و چهار هسته کوچک Cortex A-53 تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی که برای آن در نظر گرفته شده، Mali-T860 MP4 با سرعت پردازش 800 مگاهرتز است. گفته می شود که مدل V670 با معماری 28 نانومتری تولید شده است.

از سوی دیگر مدل بالاتر پردازنده شیائومی پاینکن که دارای شماره سریال V970 است، از معماری 10 نانومتری در ساختار آن استفاده شده است. این همان فرآیند ساختی است که در پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام مورد استفاده قرار گرفته است.

گفته می شود که این پردازنده قدرتمند شیائومی در گوشی های شیائومی می 6 اس و شیائومی می نوت 3 بکار گرفته خواهد شد. چگونگی عملکرد این دو گوشی در دنیای واقعی، خالی از لطف نخواهد بود.

.

اخبار موبایل را با تکراتو دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر