;
coinex

دندروبیوم ، ابرخودرویی الکتریکی با نیرویی برابر با 1500 اسب بخار

دنروبیوم ، محصول مشرک شرکت سنگاپوری وندا و شرکت ویلیامز

وقتی صحبت از خودروهای مفهومی و یا ابرخودروها به میان می آید، کمتر کسی تصور خواهد کرد که نمونه ای از کشور کوچک آسیایی سنگاپور در آن حضور داشته باشد. اما این کشور قرار است نمونه ای به نام دندروبیوم (Dendrobium) را طراحی نموده و  آن را در نمایشگاه جنو سال 2017 به علاقمندان معرفی نماید. شرکت مهندسی ویلیام (William Advance Engineering) که سابقه ای طولانی در طراحی خودروهای مسابقه ای و فرمول 1 دارد، در همکاری با شرکت سنگاپوری وندا الکترونیک (Vanda Electronic) قرار است خودرویی الکتریکی را با نام دندروبیوم EV را به بازار ابر خودرو های الکتریکی جهان عرضه نماید.

عبارت دندروبیوم برگرفته از نام یک نوع گل ارکیده خاص بوده که یکی از گلهای بومی کشور سنگاپور بحساب می آید. سقف شیشه ای و درهای اتوماتیک این خودرو به نوعی تداعی کننده باز شدن غنچه این گل خواهد بود و نمای بسیار زیبا و جالبی را در هنگام باز شدن از خود به نمایش خواهد گذاشت.

ساخت یک ابر خودرو برای شرکت وندا جهشی بزرگ به حساب آمده و این شرکت را از سازنده اسکوتورهای برقی و کامیونتهای کوچک برقی به نام Ant Truck به سطحی بسیار بالاتر ارتقا خواهد داد. البته این امر تنها با استفاده از متخصصین شرکت ویلیامز ممکن بوده که همانطور که گفته شد سابقه ای طولانی در ساخت ابرخودروها و خودروهای مسابقه ای دارد.

شرکت ویلیامز با استفاده از تکنولوژیهای استفاده شده در خودروهای فرمول 1 توانسته قابلیتهای دینامیکی و آئرودینامیکی خاصی را برای تولید این ابر خودرو فراهم نماید. البته هنوز اطلاعات زیادی از توانایی های موتور و پیشرانه و همچنین نحوه ساخت بدنه دندروبیوم منتشر نشده است اما بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت اختصاصی این خودرو اشاره شده که بدنه دندروبیوم با ترکیبی از موادی اولیه ای مانند آلومینیوم، فیبر کربن و شیشه ساخته شده است.

گلگیرها به سبک جالبی طراحی شده اند و بخش بالایی چرخ ها را به طور کامل در بر می گیرند. باله عقب دندروبیوم نیز بسیار بزرگ و حجیم بوده و چراغ های جلو و عقب این خودرو به گونه ای طراحی شده اند که به نظر می رسد کاملا جدا از خودرو هستند.

مشخصات خودروی مفهومی دندروبیوم

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، اطلاعات دقیقی از موتور و توان تولیدی آن در دسترس نیست اما به نقل از وب سایت CarBuzz موتور الکتریکی این خودرو توان تولیدی در حدود 1.500 اسب بخار را داشته و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون تنها به 2.6 ثانیه زمان احتیاج دارد. بنا بر اظهار مدیران شرکت ویلیامز اطلاعات دقیق در مورد توانایی ها و قابلیت های دندروبیوم در ماه آینده منتشر خواهد شد.

منبع:

وب سابت AutoBlog

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر