;
coinex

تقریبا 30 درصد ترافیک اینترنت از ربات‎های خطرناک می‎آید

تقریبا 30 درصد ترافیک اینترنت از ربات‎های خطرناک می‎آید

گویا مقدار داده‎هایی که از ربات‌ها در اینترنت فرستاده می‌شود، از مقدار داده‌هایی که انسان‌ها می‌فرستند در حال عبور است. حدود 51 درصد از ترافیک‌ ویدیوهایی که ما منتشر می‌کنیم، از ربات‌ها می‌آید. بخش دردسر ساز این موضوع این است که بیش از نیمی از این ربات‌ها مخرب‌اند.

داده‌های بدست آمده از مقدار ترافیکی که این ربات‌ها می‌فرستند، تصویر جالبی را به ما نشان می‌دهند. در سال 2015، با افزایش آپلود ویدیدو در اینترنت، انسان‌ها بیشترین ترافیک را داشتند اما در سال 2016 این کاملا بر عکس بود.

در سال گذشته، 48.2 درصد از ترافیک اینترنت متعلق به انسان‌ها بود. 51.8 درصد دیگر هم ربات‌ها بود؛ اما 23 درصد کل ترافیک از ربات‌های خوب آمده بود. این ربات‌ها، ربات‌های نظارت بر ترافیک اینترنت، ربات‌های موتورهای جستجو، ربات‌های فید یا کراولرهای تجاری بودند. بقیه ربات‌ها هم ربات‌های مخرب بودند.

ابزارهای مورد استفاده هکرها مقدار کمی را به خود اختصاص داده بودند، که آن هم برای استخراج داده‌ها از شبکه بود و اسپم (spam) هم که شاید فکر می‌کردید بخش بزرگی را به خود اختصاص داده بود، تنها 0.3 ترافیک اینترنت را شامل می‌شود. بزرگترین گروه مخرب متعلق به impersonatorsها یا مقلدها است.

این ربات‌ها تلاش می‌کنند تا با استفاده از هویت‌های جعلی و تقلبی، کنترل اکانت‌ها و حساب‌های کاربری را بدست بگیرند، یا با از بین بردن امنیت، به کنترلرها و صاحبان این حساب‌ها دسترسی داشته باشند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیشترین استفاده آنها در حمله‌های DDOS (حمله محروم سازی از سرویس) است. با وجود میلیون‌ها کاربر اینترنت و میلیون‌ها دستگاه که به اینترنت دسترسی دارد، این اتفاق بدی بوده و این موضوع زیان بار در حال رشد است.

همانطور که پهنای باند اینترنت در جهان توسط ربات‌ها رو به افزایش است، توان استفاده کاربران از آن کم می‌شود و استفاده از سرویس‌ها را دچار مشکل می‌کند.

خبر خوب این است که ربات‌ها را می‌توان از میان برداشت. هر چقدر که یک وب سایت محبوب‌تر باشد، شانس اینکه ترافیک آن واقعی باشد بیشتر است. بزرگترین وب سایت جهان، بیشترین توجه را از ربات‌ها دریافت می‌کند، ولی درصد نسبی آنها بسیار کمتر از سایت‌های کوچک است.

برای جمع آوری تمام این اطلاعات، نرم افزار Imperva Incapsula از 100,000 داده‌ از 16.7 میلیارد بازدید، با انتخاب تصادفی دامنه‌ها، استفاده کرد.

.

منبع: digitaltrends

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر