;
coinex

گلکسی اس 8 در برابر ال جی جی 6 ؛ رقابتی بین غول‌های کره‌ای!

گلکسی اس 8 در برابر ال جی جی 6 ؛ رقابتی بین غول‌های کره‌ای!
معرفی مهمترین گوشی های اندرویدی سال 2017 نزدیک است. گلکسی اس 8 سامسونگ و ال جی جی 6 دو گوشی هوشمند پرچمدار از دو کمپانی نام آشنای کره ای هستند که مشخصات، تصاویر و جزئیات بسیاری از آنها تاکنون منتشر شده است.

این دو پرچمدار جدید سال 2017 تغییرات بزرگی را برای بازار گوشی های هوشمند در سال جاری به ارمغان خواهند آورد. پس سال ها که طراحی گوشی های هوشمند تقریبا بدون تغییر باقی مانده بود، این دو اسمارت فون احتمالا عصر جدیدی را به راه خواهند انداخت.

این مقاله، مقایسه ای است بین دو پرچمدار کره ای قبل از معرفی رسمی آنها. بیایید ببینیم که شایعات منتشر شده درباره این دو گوشی هوشمند، چه چیزی را بیان خواهد کرد!

سامسونگ گلکسی اس 8

تاریخ معرفی: 29 مارس برابر با 9 فروردین ماه 1396

سامسونگ گلکسی اس 8

همه چشمها به گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ دوخته شده است. پس از اتفاقات ناگواری که برای فبلت گلکسی نوت 7 این کمپانی رخ داد و انفجارهای پی در پی که گریبان این دستگاه را گرفت، این کمپانی تصمیم گرفت تا با انتشار دستگاهی قدرتمند از سری کهکشانی خود، آبروی از دست رفته را به جوی بازگرداند و خاطرات تلخ اتفاقات نوت 7 را به دست فراموشی بسپارد.

غول تکنولوژی کره ای و بزرگترین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند جهان، توانست قبل از هر کمپانی گوشی ساز دیگری، تراشه های قدرتمند و جدید کوالکام، اسنپدراگون 835 را از آنِ خود کند. گلکسی S8 نه تنها به قدرتمندترین پردازنده حال و حاضر بازار امروز جهان مجهز خواهد بود که از نمایشگری تقریبا بدون حاشیه نیز بهره می برد. سامسونگ در این مدل جدید خود سعی کرده تا بیشترین فضا را در اختیار صفحه نمایش گوشی قرار دهد.

گلکسی اس 8 به یک نمایشگر 5.8 اینچی مجهز شده و این در حالیست که نسخه بزرگتر آن، گلکسی اس 8 پلاس دارای یک صفحه نمایش 6.2 اینچی خواهد بود. در هر زمان گفته می شد که نسبت ابعاد تصویر نیز در این دو نمایشگر تغییر کرده و جالب آنجاست که اندازه این اسمارت فون ها نسبت به سال قبل تغییر چندانی نکرده است. درواقع گلکسی S8 با نمایشگر 5.8 اینچی همان پهنایی را دارد که نمایشگر 5.1 اینچی در گلکسی اس 7 سال گذشته، در اختیار داشت.

یکی دیگر از ویژگی های بارزی که در سامسونگ گلکسی اس 8 دیده خواهد شد، وجود دستیار صوتی سامسونگ، بیکسبی است. این دستیار صوتی یک هوش مصنوعی ساخته شده توسط آزمایشگاه Viv است. این فناوری با یک کلید فیزیکی اختصاصی، آماده بکار شده و شما می توانید از طریق دستورات صوتی بسیاری از عملکردهای این گوشی را مدیریت کنید. برخلاف دستیار صوتی S-Voice، گفته می شود که بیکسبی با قابلیت های زیادی همراه بوده و در مقایسهبا S-Voice، یک گام بزرگ از نظر سرعت و دقت به جلو برداشته است.

سامسونگ گلکسی اس 8

یکی از نکات جالب درباره نمایشگر گلکسی اس 8 ویژگی های حساسیت به فشار در صفحه نمایش این گوشی به مانند گوشی های آیفون است. هنوز مشخص نیست که این ویژگی به تمام صفحه نمایش این دستگاه اختصاص یافته، یا به ادعای برخی تنها قسمت پایین این نمایشگر از چنین ویژگی برخوردار خواهد بود؛ اما این فناوری به احتمال بسیار در این اسمارت فون، بکار گرفته خواهد شد.

از قبل گفته می شد که سنسور اثر انگشت گلکسی اس 8 در زیر صفحه نمایش آن جای خواهد گرفت؛ اما بعد از تصاویری که از این دستگاه در فضای مجازی (از شبکه اجتماعی ویبو نشات گرفت) منتشر شد، مشخص شد که سامسونگ در کنار ماژول دوربین اصلی پرچمدار خود در پنل پشتی، یک سنسور اثر انگشت در نظر گرفته است.

گفته می شود که گلکسی S8 سامسونگ از حالت جدیدی به نام DeX پشتیبانی می کند که به کاربر اجازه خواهد تا به یک مانیتور خارجی متصل شده تا به عنوان یک دسکتاپ انجام وظیفه کند. این طرح کلی چیزی شبیه به ویژگی کانتینیوم مایکروسافت خواهد بود. بسیاری از کمپانی های بزرگ جهان سعی در پیاده سازی این ایده داشته اند؛ اما در آن ناکام بوده اند؛ بنابراین ما به این موضوع با دیده شک و تردید نگاه می کنیم!

سامسونگ گلکسی اس 8

مشخصات گلکسی اس 8 در یک نگاه:

  • نمایشگرهای 5.8 اینچ و 6.2 اینچ برای مدل های متفاوت آن
  • نسبت 80 درصدی نمایشگر به کل بدنه
  • دستیار صوتی بیکسبی
  • ساختار درونی حساسیت به فشار در نمایشگرهای آن
  • ویژگی سامسونگ DeX برای اتصال به یک مانیتور برای انتقال حس تجربه یک دسکتاپ
  • تراشه قدرتمند اسنپدراگون 835 کوالکام
  • اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در پنل پشتی
  • 64 گیگابایت حافظه داخلی و اسلات کارت میکرو اس دی برای ارتقا فضای ذخیره سازی
  • طراحی شیشه ای فلزی به مانند گلکسی اس 7 و گلکسی نوت 7
  • ویژگی ضد آب بودن
  • دوربین 12 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.7 با فوکوس خودکار دوال پیکسل

ال جی جی 6

تاریخ معرفی 26 فوریه برابر با 8 اسفند ماه 1395

ال جی جی 6

کمپانی ال جی شاید به مانند کمپانی سامسونگ از اتفاقی شبیه به انفجارهای گلکسی نوت 7 رنج نمی برد؛ اما این کمپانی نیز نتوانست با گوشی ماژولار ال جی جی 5 خود، توفیق چندانی در بازار گوشی های هوشمند به دست آورده و به نوعی پروژه ای شکست خورده را تجربه کرد.

به همین دلیل این کمپانی نیز با مدل ال جی جی 6 سعی دارد تا گوشی غیر ماژولاری را با یک طراحی فلزی شیشه ای روانه بازار کند. ال جی قصد ندارد تا باتری ال جی جی 6 را به صورت ماژولار ارائه کند؛ اما این کمپانی امسال با رونمایی از نمایشگر کواد اچ دی پلاس خود در تلاش است تا نمایشگری را به بازار روانه کند که با نسبت 90 درصدی صفحه نمایش به کل بدنه، محصولی تقریبا بدون حاشیه دور قاب را به معرض نمایش درآورد.

این نسبت حتی بهتر از نسبت نمایشگر گلکسی اس 8 به بدنه آن است و بنابراین شما گوشی هوشمندی را خواهید دید که تقریبا تمامی پنل جلویی آن در اختیار نمایشگر آن قرار گرفته است. نمایشگر ال جی جی 6 با نسبت تصاویر 18:9 یک صفحه نمایش غیر متعارف خواهد بود؛ اما باز هم به راحتی قادر خواهید بود تا این گوشی را در دست نگه دارید.

ال جی جی 6

از دیگر ویژگی های بارز ال جی جی 6 دستیار صوتی گوگل خواهد بود. اگر این خبر صحت داشته باشد، ال جی جی 6 اولین گوشی غیر پیکسلی خواهد بود که دستیار گوگل را در اختیار خواهد گرفت. این دستیار صوتی نه تنها با زبان های مختلفی هماهنگ خواهد بود که می تواند دستورات صوتی زیادی را نیز اجرا کند.

گفته می شود که ال جی جی 6 نیز یک گوشی هوشمند ضد آب خواهد بود. این دستگاه با یک دوربین دوگانه عرضه شده که از لنزی واید برخوردار خواهد بود. جک هدفون 3.5 میلیمتری نیز همچنان در سر جای خود باقی خواهد ماند.

کمپانی ال جی یک شانس بسیار عالی خواهد داشت. این کمپانی با به تاخیر افتادن معرفی گلکسی اس 8 در ماه مارس و عرضه آن در ماه آوریل یک فرصت طلایی در اختیار دارد. ال جی جی 6 می تواند با عرضه زود هنگام تر، نبض بازار را در دست بگیرد؛ هرچند که شاید این عرضه زودتر کمی هم به ضرر ال جی تمام شده باشد.

ال جی به دلیل آنکه گلکسی اس 8 تمامی پردازنده های اسنپدراگون 835 موجود را در اختیار گرفته، به ناچار با پردازنده اسنپدراگون 821 قدرتنمایی خواهد کرد. البته شاید این اتفاق بتواند تاثیر مثبتی در قیمت ال جی جی 6 داشته باشد. باید کمی صبر کرد و منتظر معرفی رسمی آن بود.

ال جی جی 6

مشخصات ال جی جی 6 در یک نگاه:

  • نمایشگر 5.7 اینچی با نسبت تصاویر 18:9
  • نسبت 90 درصدی نمایشگر به کل بدنه
  • طراحی فلزی شیشه ای
  • ویژگی ضد آب بودن
  • اولین گوشی هوشمند غیر پیکسلی مجهز به دستیار صوتی گوگل
  • دوربین دوگانه اصلی
  • اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی
  • پردازنده اسنپدراگون 821 کوالکام
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • باتری غیر قابل تعویض

گلکسی اس 8 در برابر ال جی جی 6

با این وجود، برنده این مقایسه با قیمت این دو دستگاه نیز رابطه مستقیمی خواهد داشت. گفته می شود که سامسونگ گلکسی اس 8 قیمتی در حدود 1000 دلار خواهد داشت؛ اما شایعات زیادی درباره قیمت ال جی جی 6 وجود ندارد. باید کمی صبر کرد. به زودی هر دو گوشی هوشمند به طور رسمی رخ نشان داده و آنگاه به راحتی می توان مقایسه کاملی درباره آنها انجام داد.

با این تفاسیر شما کدام گوشی را برنده این مقایسه می دانید؟ شما خرید کدام اسمارت فون را ترجیح می دهید؟ ال جی جی 6 یا گلکسی اس 8 سامسونگ!؟

.

منبع: phonearena

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من هیچ کدوم
    والا
    دلت خوشه این گوشی الان بیاد با این امکانات نزدیک 3 میلیون پولشه درحالی که همین امکانات رو با 700 هزار تومن هم میشه خرید
    ادم باید به گوشی بخره که اگه زد زمین شکست اونو نده اوراق کنن
    این مدل گوشی کافیه بزنه زمین اونوقت شما باید گوشی رو بدی 100 هزار تومن بس همون اول میریم یه گوشی 700 هزار تومنی میخ ریم که اگه خرد زمین فقط 100 هزار خرجش شه و مجبور به اوراقش نشیم

    پاسخ