;
coinex

نمایشگاه خودرو شیکاگو 2017 میلادی، بخش دوم : آلفارومئو

آلفارومئو در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی

شرکت خودروسازی مشهور و معتبر ایتالیایی آلفارومئو (Alfa Romeo) امسال با سه نمونه در نمایشگاه خودروی شیکاگو حضور یافته است. این شرکت دو نمونه موجود در خط تولید خود یعنی مدلهای 4C و جولیا (Giulia) را به همراه مدل جدید و تازه استلویو (Stelvio) مدل سال 2018 میلادی در این نمایشگاه ارائه نموده است.

شرکت آلفارومئو در سال 1910 میلادی توسط شرکت Anonima Lombarda Fabbrica Automobili در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد. این خودرو برای اولین با در دهه 1950 میلادی به بازارهای آمریکا راه پیدا کرد. این شرکت تا سال 1995 در بازار آمریکا حضور داشت. آلفارومئو بعد از بیست سال و در سال 2015 با مدل 4C خود دوباره به بازار آمریکای شمالی بازگشت. در حال حاضر این شرکت تحت مالکیت شرکت فیات / کرایسلر قرار دارد.

آلفارومئو 4C

این خودرو یک نمونه دو در دونفره اسپرت بوده که قابلیتهای فنی و دینامیکی بسیار بالایی دارد. این خودرو در دو مدل کوپه (Coupe) و کانورتیبل (Convertible) عرضه می گردد. رقیب اصلی آلفارومئو 4C نیز پورشه مدل 718 است. این خودرو برای سال 2017 میلادی دچار تغییراتی اندک نسبت به مدل سال 2016 میلادی خود شده است.

موتور و پیشرانه

آلفارومئو 4C یک خودروی موتور وسط بوده که نیروی تولیدی موتور آن به چرخ های عقب (RWD) منتقل می گردد. موتور این خودرو یک نمونه چهار سیلندر 1.8 لیتری بوده که به سیستم توربوشارژر مجهز شده است. این موتور توانایی تولید نیرویی برابر با 237 اسب بخار را داشته و این نیرو توسط یک جعبه دنده شش سرعته نیمه اتوماتیک به چرخ های عقبی این خودرو اسپرت منتقل می گردد.

بنا بر گزارش EPA مصرف سوخت آلفارومئو 4C در مسیرهای شهری برابر با 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) و 34 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه بوده که رقمی مناسب بنظر می رسد.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

آلفارومئو 4C به صورت استاندارد به امکانات و قابلیت هایی مانند باله عقبی (Spoiler)، سیستم تهویه مطبوع (Air Conditioning)، ورودی USB، سیستم کنترل سرعت، سیستم ارتباطی بدون سیم بلوتوث و پشتیبانی از رادیوهای ماهواره ای به بازار عرضه می گردد. امکانات کمکی رانندگی نیز که در این خودرو وجود دارد شامل سیستم کنترل کشش (Traction Contorl)، سیستم کمکی پارک در بخش عقبی خودرو، سیستم کنترل پایداری (Stability Control) و کیسه های هوای دوگانه در بخش جلویی و پرده ای در بخش های جانبی و همچنین کیسه هوای مخصوص زانوی راننده می گردد.

قیمت

آلفارومئو 4C یک خودرو اسپرت با قابلیتهای بالای دینامیکی بوده و با قیمتی در حدود 75.000 دلار (معادل 315 میلیون تومان) به خریداران و علاقمندان عرضه می گردد.

آلفارومئو جولیا

آلفارومئو جولیا یک خودروی سدان اسپرت است که برای مقابله با رقبایی مانند ب ام و سری 3 و لکسوس GS طراحی شده است. این خودرو اولین بار در سال گذشته به بازارهای جهان عرضه شده است. این خودرو برای سال 2017 میلادی دچار تغییرات زیادی شده و نسل جدیدی از آن به نمایشگاه خودروی شیکاگو راه پیدا کرده است.

 

موتور و پیشرانه

آلفارومئو جولیا با دو پیشرانه قابل سفارش است. موتور اول یک نمونه چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 276 اسب بخار را دارد. نمونه دوم نیز یک موتور شش سیلندر خورجینی با حجم 2.9 لیتر بوده که با تجهیز به سیستم توربوشارژر دوبل (Twin Turbo) توانایی تولید نیروی عظیمی معادل 505 اسب بخار را دارد. هر دوی این پیشرانه ها با استفاده از یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک نیروی تولیدی موتور را به چرخ ها منتقل می کنند.

این خودرو قابلیت سفارش با سیستم انتقال نیرو به چرخهای عقب (RWD) و هر چهار چرخ (AWD) را دارند. بر اساس اعلام EPA مصرف سوخت مدل مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی آلفارومئو جولیا 17 مایل با هر گالن سوخت (معادل 13.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای شهری و 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) در بزرگراه ها خواهد بود.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

از امکانات رفاهی و جانبی آلفارومئو جولیا می توان به باله عقبی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، سیستم اطلاعاتی / سرگرمی همراه با صفحه نمایشگر رنگی، قابلیت ارتباط با گوشی های هوشمند همراه از طریق تکنولوژی ارتباطی بیسیم بلوتوث، پشتیبانی از رادیوهای ماهواره ای، سیستم راهیابی ماهواره ای (Navigation)، پورت USB، صندلی های جلویی مجهز به گرمکن و غربیلک فرمان مجهز به گرمکن اشاره کرد.

امکانات کمکی و رانندگی این خودرو نیز شامل سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، ترمزهای اتوماتیک کمکی (Brake Assist)، سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System)، دوربین نمایش بخش عقبی خودرو، سیستم کمکی پارک در دو بخش عقبی و جلویی خودرو، سیستم هشدار خروج خودرو از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning) و کیسه های هوای دوگانه در جلو و ایربگهای پرده ای در بخشهای جانبی می شود.

 

قیمت

آلفارومئو جولیا در نمونه مجهز به موتور چهار سیلندر قیمتی در حدود 36.000 دلار (معادل 150 میلیون تومان) داشته و در بالاترین سطح و تجهیز به موتور شش سیلندر خورجینی با قیمتی معادل 75.000 دلار (معادل 315 میلیون تومان) به مشتریان عرضه می گردد.

 

آلفارومئو استلویو

شرکت آلفارومئو مدل استلویو (Stelvio) خود را برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شیکاگو به معرض نمایش عموم گذاشته است. این خودرو در کلاس بدنه شاسی بلند سایز کوچک (Compact SUV) بوده و رقبایی مانند ب ام و X3 و لکسوس (Lexus) مدل NX را در کنار خود می بیند.

 

 

موتور و پیشرانه

آلفارومئو استلویو از دو پیشرانه متفاوت استفاده می کند. نمونه اول یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 280 اسب بخار را دارد. نیروی تولیدی توسط این موتور بوسیله یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعته اتوماتیک به چرخهای عقبی منتقل می گردد. نمونه بعدی نیز همان موتور شش سیلندر خورجینی 2.9 لیتری استفاده شده در مدل جولیا بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر دوبل توانایی تولید نیرویی برابر با 505 اسب بخار را دارد. نیروی تولیدی این موتور قدرتمند توسط جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می گردد.

 

 

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

از تجهیزات رفاهی آلفارومئو استلویو می توان به صندلی های با روکش چرمی، سیستم رهیابی ماهواره ای، دکمه مخصوص استارت خودرو، در صندوق عقب الکتریکی، پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto و سیستم اطلاعاتی / سرگرمی (Infotainment) پیشرفته اشاره نمود.

این خودرو به تجهیزات کمکی رانندگی و امنیتی زیادی نیز مجهز شده است. از نمونه های از ابزارهای و سیستمها می توان به دوربین نمایش فضای عقبی خودرو همراه با سامانه کمکی پارک کردن، سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)، سیستم هشدار خروج از خطوط جاده (Lane Departure Warning)، سیستم نمایش نقاط کور خودرو، سنسورهای پارک در دو بخش عقبی و جلویی و ایربگهای دوگانه در جلو و کنار به همراه کیسه های هوای پرده ای جانبی و ایربگ مخصوص پای راننده اشاره کرد.

 

 

قیمت

هنوز قیمت رسمی توسط شرکت آلفارومئو برای این خودرو اعلام نشده است اما بر اساس شنیده قیمت این خودرو در زمان عرضه با بازار در نیمه دوم سال 2017 میلادی، در نمونه مجهز به موتور چهار سیلندر 2 لیتری در حدود 44.000 دلار (معادل 185 میلیون تومان) بوده و مدل اسپرت مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی آن قیمتی در حدود 75.000 دلار (معادل 315 میلیون تومان) خواهد داشت.

 

تولیدات شرکت خودروسازی آلفارومئو در نمایشگاه خودروی شیکاگو در یک نگاه

Stelvio 2.9 Stelvio 2.0 Giulia 2.9 Giulia 2.0 4C
6 توربو 4 توربو 6 توربو 4 توربو 4 توربو تعداد سیلندر
2900 2000 2900 2000 1800 حجم موتور (سی سی)
505 280 505 276 234 قدرت (اسب بخار)
13.8 10.2 9.8 مصرف سوخت  (شهر- لیتر)
9.8 7.3 6.9 مصرف سوخت (بزرگراه – لیتر)
SUV SUV Sedan Sedan Sport کلاس بدنه
8 Auto 8 Auto 8 Auto 8 Auto 6 Semi گیربکس
315 185 315 150 315 قیمت پایه جهانی (میلیون تومان)

 

منبع:

وب سایت رسمی نمایشگاه خودروی شیکاگو

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر