;
coinex

نمایشگاه خودرو شیکاگو 2017 میلادی، بخش سوم : آستون مارتین

نمایشگاه خودروی شیکاگو :‌ آستون مارتین

آستون مارتین (Aston Martin) یک شرکت خودروسازی انگلیسی است که در سال 1913 میلادی تأسیس شده است. مؤسسین این شرکت لیونل مارتین (Lionel Martin) و رابرت بامفورد (Robert Bamford) بودند. آستون مارتین تا سال 1947 میلادی فعالیتی بسیار کم و محدود داشت تا اینکه توسط دیوید براون (David Brown) سازنده خودروهای کشاورزی و تراکتور خریداری شد.

در همان سال شرکت، کمپانی لاگوندا (Lagonda) را نیز خریداری نمود و این دو شرکت با مشارکت و استفاده از تجربیات گذشته خود، نمونه مشهور و افسانه‌ای DB را طراحی و تولید نمودند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این برند استفاده از خودروهای تولیدی آن در سری فیلم‌های سینمایی جیمز باند بود که این شرکت را به معروفیتی جهانی رساند.

در سال 1991 میلادی، شرکت خودرو سازی فورد (Ford) مالکیت این شرکت را به دست گرفت و محصولات تولیدی آن را به فهرست بلند بالایی از تجهیزات و تکنولوژیهای روز جهان و همچنین روش‌های مدرن تولید مجهز نمود. این همکاری تا سال 2007 میلادی ادامه داشت. همان طور که اشاره شد، سال 2007 میلادی همکاری آستون مارتین و فورد پایان یافت و از آن به بعد، این شرکت به صورت یک شرکت مستقل مشغول طراحی و تولید خودروهای بسیار باکیفیت و با قابلیت‌های دینامیکی بالا شد.

در حال حاضر این شرکت تعدادی از قوی‌ ترین و لوکس‌ ترین خودروهای جهان را تولید نموده و با همکاری با شرکت خودروسازی مرسدس بنز آلمان، از تجربیات این شرکت در زمینه‌هایی مانند فناوری ساخت و منابع استفاده می‌کند. مقر اصلی آستون مارتین در شهر گیدان (Gaydon) کشور انگلستان واقع شده است.

این شرکت در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی با سه نمونه خودروی در حال تولید خود شرکت نموده است. این سه خودرو عبارتند از:

  • مدل DB11

  • مدل ونکوئیش (Vanquish)

  •  مدل ونتیج (Vantage)

در ادامه به معرفی و بررسی این سه خودروی حاضر در نمایشگاه خودروی شیکاگو خواهیم پرداخت.

آستون مارتین DB11

آستون مارتین DB11 با استفاده از فلز آلومینیوم ساخته شده و موتور و پیشرانه آن نیز برای سال 2017 میلادی تغییر کرده و با اصلاحات انجام شده توانایی های بیشتری را از خود به نمایش گذاشته است. علاوه بر موتور، این خودروی محبوب شخصیت سینمایی جیمز باند، در بخشهایی مانند شاسی و سیستم تعلیق نیز مورد تغییر قرار گرفته و توانایی های آن بهبود یافته است. آستون مارتین یک خودرو در کلاس بدنه گرند تورینگ کوپه (GT Coupe) بوده و ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد.

موتور و پیشرانه

آستون مارتین DB11 از یک موتور بسیار حجیم و قدرتمند دوازده سیلندر خورجینی 5.2 لیتری استفاده می کند. این موتور با استفاده از یک سیستم توربوشارژر دوبل توانایی تولید نیرویی برابر با 600 اسب بخار را دارد. این قدرت عظیم توسط یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخهای عقبی خودرو منتقل می گردد. این خودرو هنوز از لحاظ مصرف سوخت مورد بررسی قرار نگرفته است.آستون مارتین DB11 در زمانی برابر با 3.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیدن و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 200 مایل (معادل 321 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

از امکانات و تجهیزات موجود در آستون مارتین DB11 ارائه شده در نمایشگاه خودروی شیکاگو می توان به باله عقب متحرک، ابزار و ادوات کابین روکش شده بوسیله چرم، صندلی های مجهز به سیستم خنک کننده، صندلی های جلویی مجهز به گرمکن، دوربین مشاهده محیط اطراف خودرو (دوربین 360 درجه)، سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک (Dual Zone Climate Control)، ورود و روشن کردن خودرو بدون استفاده از کلید (Keyless)، سیستم صوتی حرفه ای و پرقدرت، پشتیبانی از رادیوهای ماهواره ای، سیستم راهیابی ماهواره ای (Navigation)، پورت مخصوص وصل گجت های شرکت Apple مانند iPad و iPhone، پورت USB، پشتیبانی از سیستم ارتباطی بی سیم بلوتوث و اینترنت بدون سیم داخل خودرو (Wi-Fi) اشاره کرد.

قیمت

آستون مارتین DB11 یک خودروی سوپر اسپرت و بوده و با قیمت بسیار بالای نزدیک به 215.000 دلار (معادل 900 میلیون تومان) به علاقمندان ابر خودروهای لوکس ارائه می گردد. از رقبای آستون مارتین DB11 می توان به فراری کالیفورنیا (Ferrari California) و بنتلی (Bentley) کنتینانتال GT اشاره کرد.

آستون مارتین ونکوئیش

آستون مارتین ونکوئیش (Vanquish) یک خودروی اسپرت بسیار با کیفیت در کلاس خودروهای GT بوده که در دو فرم کوپه و کانورتیبل (Volante) به مشتریان عرضه می گردد. موتور این خودرو نسبت به مدل قبلی بهینه سازی شده و قابلیت ارائه در دو فرم 2 نفره و 4 نفره را نیز دارد.

موتور و پیشرانه

موتور استفاده شده در آستون مارتین ونکوئیش که در نمایشگاه خودروی شیکاگو به معرض نمایش عموم گذاشته شده یک نمونه 12 سیلندر خورجینی با حجم 6 لیتر بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 568 اسب بخار را دارد. گیربکس استفاده شده در این خودرو یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک بوده که نیروی تولیدی موتور را به چرخ های عقب این خودرو منتقل می نماید.

این خودرو تنها به 3.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز بر اساس اعلام کارخانه سازنده در حدود 201 مایل (معادل 323 کیلومتر در ساعت) است. البته قرار است یک مدل دیگر از این خودرو با کد S نیز به بازار عرضه گردد. این مدل توانایی هایی دینامیکی و قدرت تولیدی بالاتری را در اختیار راننده گذاشته به زودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

از امکانات موجود در آستون مارتین ونکوئیش مدل سال 2017 میلادی می توان به ورودیهای مخصوص محصولات شرکت اپل مانند iPhone و iPod، پورت USB، سیستم صوتی حرفه و با کیفیت بسیار بالا، قابلیت اتصال به گوشی های همراه هوشمند از طریق تکنولوژی بدون سیم بلوتوث، پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و سیستم راهیابی ماهواره ای، صندلی های با روکش چرم و مجهز به سیستم سرد کننده و گرم کننده اشاره کرد.

از دیگر تجهیزات آستون مارتین ونکوئیش ارائه شده در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی می توان به سیستم اینترنت بدون سیم در داخل خودرو، جعبه کمک های اولیه، رینگ های بزرگ 20 اینچی آلیاژی، تزئینات با استفاده از فیبر کربن در ابزار و ادوات داخل کابین و غربیلک فرمان پوشیده شده با استفاده از چرم و آلکانتارا (نوعی چرم مصنوعی با کیفیت بسیار بالا) اشاره کرد.

قیمت

آستون مارتین ونکوئیش مدل سال 2017 ارائه شده در نمایشگاه خودروی شیکاگو با قیمتی مابین 290.000 دلار الی 305.000 دلار (معادل 1 میلیارد و دویست میلیون تومان الی 1 میلیارد و سیصد میلیون تومان) به مشتریان و علاقمندان خودروهای اسپرت عرضه می گردد. از رقبای این خودرو می توان به فراری 488، مک لارن 650S، لامبورگینی هوراکان (Huracan)، پورشه 911 GT3 RS، فراری برلینتا (Berlinetta) و پورشه 911  توربو اشاره کرد.

آستون مارتین ونتیج

این مدل از خودروهای شرکت آستون مارتین در دو مدل با دو پیشرانه متفاوت به دوستداران محصولات این شرکت ارائه می گردد. نمونه اول مدل ونتیج S V8 بوده که از یک موتور 8 سیلندر خورجینی استفاده می کند. مدل بعدی نیز با کد V12 S مشخص شده که از یک موتور پر قدرت 12 سیلندر خورجینی نیرو می گیرد. هر دو این خودروها در دو فرم بدنه کوپه و رودستر (Roadster) قابل سفارش خواهند بود. دو نمونه خاص نیز از این خودرو وجود دارد. یکی از این نمونه های یک مدل مخصوص مسابقات اتومبیل رانی بوده که GT12 نام شده و نمونه دیگر با کد ونتیج V8 N430 شناخته می شود.

موتور و پیشرانه

همانند سایز محصولات شرکت آستون مارتین مدل ونتیج (Vantage) نیز با استفاده از آلومینیوم ساخته شده است. موتور هشت سیلندر خورجینی این خودرو در در بخش میانی قرار گرقته است، حجمی برابر با 4.7 لیتر داشته و توانایی تولید نیرویی برابر با 430 اسب بخار را دارد. این موتور از یک جعبه دنده شش سرعته دستی و یا هفت سرعته اتوماتیک استفاده کرده که نیروی تولیدی را به چرخ های عقبی این خودرو منتقل می کنند. این خودرو مصرف برابر با 13 مایل با هر گالن سوخت (معادل 18 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری داشته و مصرف آن در بزرگراه برابر با 19 مایل با هر گالن سوخت (معادل 12.3 لیتر در هر 100 کلیومتر) در بزرگراه ها خواهد بود.

مدل مجهز به پیشرانه دوازده سیلندر خورجینی نیز حجمی معادل 5.9 لیتر داشته و قدرت تولیدی آن برابر با 563 اسب بخار است. این موتور پرقدرت با یک سیستم انتقال قدرت هفت سرعته اتوماتیک همراه شده و نیروی تولیدی را به چرخهای عقبی این خودرو اسپرت منتقل می نماید. آستون مارتین ونتیج با استفاده از موتور دوازده سیلندر خورجینی خود به زمانی برابر با 3.9 ثانیه نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز بنا بر اعلام کارخانه سازنده 205 مایل در ساعت (معادل 230 کیلومتر در ساعت) است.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

آستون مارتین ونتیج از یک سیستم خروجی گاز (Exhaust) خاص استفاده کی کند که صدایی بسیار قوی و گوش نواز را از این خودرو اسپرت خارج می نماید. از امکانات و تجهیزات موجود در آستون مارتین ونتیج مدل سال 2071 میلادی می توان به قابلیت انتخاب صندلی ها از بین دو گزینه سبک وزن و اسپرت، صندلی های مجهز به گرمکن با قابلیت انتخاب بین دو روکش چرم و آلکانتارا، سیستم صوتی پر قدرت و حرفه ای، تزئینات از جنس فیبر کربن در داخل کابین، غربیلک فرمان با روکش چرم و رنگ بندی دوگانه موجود در داخل کابین اشاره کرد.

قیمت

آستون مارتین ونتیج مجهز به پیشرانه هشت سیلندر خورجینی بسته به امکانات استفاده شده قیمتی مابین 106.000 دلار الی 138.000 دلار (مابین 450 میلیون تومان الی 580 میلیون تومان) دارد. مدل دوازده سیلندر این خودرو نیز با قیمت پایه ای در حدود 190.00 دلار (معادل 800 میلیون تومان) به خریداران عرضه می گردد. از رقبای این خودرو در بازارهای جهانی می توان به شورولت کوروت Z06، پورشه 911، مک لارن 570S و آئودی R8، آکورا NSX و نیسان GT-R اشاره نمود.

محصولات شرکت آستون مارتین در نمایشگاه خودروی شیکاگو در یک نگاه

Vantage V12

Vantage V8

Vanquish

DB11

12 8 12 12 تعداد سیلندر
5900 4700 6000 5200 حجم موتور (سی سی)
563 430 568 600 قدرت (اسب بخار)
18 مصرف سوخت  (شهر- لیتر)
12 مصرف سوخت (بزرگراه – لیتر)
GT GT GT GT کلاس بدنه
7 Auto 6 Manual

7 Auto

8 Auto 8 Auto گیربکس
800 580 1300 900

قیمت پایه جهانی (میلیون تومان)

 

منبع:

وب سایت رسمی نمایشگاه خودروی شیکاگو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر