;
coinex

شارژ بی سیم آیفون 8 ؛ قابلیت جدید کوپرتینویی‌ها

قابلیت شارژ بی سیم

پیش بینی می شود که آیفون 8 به همراه قابلیت شارژ بی سیم به بازار عرضه شود. شرکت اپل به تازگی به جمع گروه کنسرسیوم انرژی جهانی (WPC) پیوسته است، این گروه دارای استاندارد چی (Qi) برای شارژ بی سیم گوشی های همراه هوشمند هستند. اکنون شرکت اپل نیز عضو کنسرسیوم انرژی بی سیم است. این شرکت در سیزدهم فوریه رسما به عضویت این گروه درآمد.

نام شرکت اپل نیز در کنار نام 213 عضو دیگر این کنسرسیوم قرار گرفته است. اعضای دیگر این گروه شرکت های بزرگی چون سامسونگ، ال جی، اچ تی سی، کوالکوم، ورایزن، سونی، نوکیا و هوآوی هستند.

شایعه شده است آیفون 8 که در اواخر سال جاری میلادی منتشر خواهد شد، دارای قابلیت شارژ بی سیم نیز خواهد بود. برخورداری از استاندارد چی (Qi) این قابلیت را به شما می دهد که تلفن همراه هوشمند خود را به وسیله یک شارژر بی سیم، شارژ کنید و دیگر نیازی به متصل کردن سیم شارژر به گوشی خود نخواهید داشت.

بنا به برخی مسائل امنیتی و رمز و رازهای کاری، شرکت اپل حرف زیادی در رابطه با پیوستن این شرکت به گروه کنسرسیوم انرژی جهانی نزده است. این شرکت تنها اذعان داشته است که

“شرکت اپل عضو فعال بسیاری از استاندارد های توسعه دهنده جهانی است. هم به عنوان رهبر و هم به عنوان یک عضو ساده! اپل به کنسرسیوم انرژی جهانی نیز پیوسته است تا بتواند ایده های خود را در راستای توسعه استاندارد های شارژ بی سیم گوشی های همراه با دیگر شرکت های بزرگ در میان بگذارد و آنها را گسترش دهد. ما مشتاقانه منتظر همکاری با WPC و اعضای آن هستیم.”

یکی از مدیران اجرایی WPC در سال 2015 اعلام کرد که ساعت های شرکت اپل (یا همان اپل واچ ها) از نسخه تغییر یافته استاندارد چی (Qi) برای شارژ بی سیم خود استفاده می کنند. با وجود این که پیوستن به این گروه صرفا به این معنا نیست که محصول بعدی اپل دارای قابلیت شارژ بی سیم خواهد بود؛ اما به نظر می رسد که اپل در مسیر درستی قدم گذاشته است.

.

منبعzdnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر