;
coinex

آیفون 8 اولد ، پاشنه آشیلی برای اپل!

آیفون 8 اولد ، پاشنه آشیلی برای اپل!

استفاده از نمایشگر اولد برای آیفون 8 می تواند برای اپل ریسک بزرگی باشد! برای بررسی بیشتر این موضوع در ادامه با تکرا همراه باشید.

با تولید آیفون 8 اولد در دهمین سالگرد تولد آیفون، اپل بزرگ ترین و گران ترین شرط بندی و ریسکی را که از زمان انتشار گوشی هوشمند خود تاکنون انجام داده، به معرض نمایش خواهد گذاشت.

همانطور که آیفون به دهمین سال زندگیش نزدیک می‌شود، اپل قصد دارد تا یک سری از قابلیت های جذاب را توسط محصول رده بالای خود، یعنی آیفون 8 اولد وارد خط تولید تلفن هوشمند خود کند؛ اما برای اپل، این ریسک پرهزینه ای خواهد بود.

شارژ بی‌سیم و صفحه نمایش بزرگ شده 5.8 اینچی OLED مسلما ارزان از آب در نخواهد آمد، بخصوص اگر این حقیقت را درنظر بگیریم که اپل مجبور خواهد بود تا نمایشگر خود را با لایه گرافیت، مقاوم سازی کند تا از لایه حسگر نمایشگر سه بعدی خود در مقابل گرمای اضافی تولید شده توسط شارژ بی‌سیم آن محافظت کند.

تمام این ها خرج بر می‌دارد و ممکن است قیمت گران ترین آیفون را بالاتر از 1000 دلار ببرد. اولین امر در رابطه با اینکه ممکن است این تصمیم، هزینه زیادی را برای اپل به همراه داشته باشد، ترس و دلهره اولیه خریداران است.

درحالی که قرار است قیمت آیفون 8 چیزی حدود 1000 دلار باشد، شرکت اپل با ارائه گوشی آیقونی با قابلیت های فوق پیشرفته می تواند برای خود خریداران بالقوه ای را دست و پا کند. با این حال قیمت بالای این محصول می تواند از نظر ذهنی آنها را از خرید این محصول باز دارد. مخصوصا آنهایی که هنوز از آیفون استفاده نکرده اند، بیشتر نگران اند که چرا قیمت آیفون خارج از کنترل است و باعث خواهد شد که آنها قبل از خرید، دوباره فکر کنند.

نگرانی دیگر این است که آیا یک صفحه نمایش بزرگتر اولد و شارژ بی‌سیم —هردوی این ویژگی ها روی دیگر گوشی های هوشمند موجودند— دارندگان آیفون را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟ دارندگان آیفون، خصوصا آنهایی که انتظار می‌رفت حق بیمه پرداخت کنند، عادت به خریدن چیزهای جدید دارند و آن تکنولوژی ای نیست که سامسونگ از قبل در حال ارائه دادن آن بوده است.

اپل قصد دارد از این پس کمتر به تکنولوژی اعتماد کند و بیشتر اعتمادش را روی ارائه یک تجربه بهتر برای کاربرش سرمایه گذاری کند.

مسئله آخر مستقیما به خود سامسونگ مربوط می‌شود.

اگر اپل نمایشگرهای اولد را بخواهد، تنها تامین کننده ای که می‌تواند به این درخواست کمکی بکند، رقیب سنتی غول کوپرتینو، یعنی سامسونگ است و این امر به این معناست که نه تنها یک بار دیگر دو بازیکن اصلی این صنعت به هم مربوط و آمیخته می‌شوند، بلکه این معنا را نیز می‌دهد که اپل متکی به تنها تامین کننده مهم قطعات خود، یعنی سامسونگ است.

اگر اینها مشکلات بالقوه هستند، درمورد جنبه های منفی چه بگوییم؟

اولا، یک آیفون با قیمت بیشتر از 1000 دلار، میانگین قیمت فروش آیفون را یک تکان سخت می‌دهد، این موضوع در حالی رخ خواهد داد که اپل پیش از این با عرضه آیفون اس ای سعی بر این داشته است که میانگین قیمت گوشی های هوشمند خود را کاهش دهد.

دیگر جنبه منفی پنهان برای اپل، رکورد فروش است. نزدیکتر شدن به فروش 100 میلیون دلاری و یا حتی بیشتر از آن برای یک چهارم ابتدایی سال 2018، برای این شرکت به عنوان یک هدف گذاری انتخاب شده است. تمامی این ها بستگی به موجودی و درخواست بازار برای محصولات این شرکت دارد. آیا اپل قادر خواهد بود که برای فروش این محصول خود نیز در میان خریداران شور و اشتیاق ایجاد کند؟ و اگر این اتفاق رخ دهد آیا می تواند به اندازه کافی نمایشگرهای اولد را در اختیار بگیرد؟

آیفون 8 اولد دستگاهی خواهد بود که آیفون را به دهه بعدی سوق خواهد داد و تکنولوژی ای که امسال برای خریداران بیشتر از 1000دلار خرج برخواهد داشت، کم کم به نسخه های ارزان تر مبدل خواهد شد.

.

منبع: zdnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر