;
coinex

نمایشگر اولد آیفون 8 همچنان در آسیاب شایعات گرفتار است

نمایشگر اولد آیفون 8 همچنان در آسیاب شایعات گرفتار است

آیا نمایشگر اولد آیفون 8 می تواند به جذابیت های این دستگاه اضافه کند؟ اگر سامسونگ صفحه نمایش های خمیده اولد خود را به اپل بفروشد، سری جدید گلکسی اس 8 سامسونگ دیگر یکتا نخواهد بود.

شایعه هایی مبنی بر اینکه آیفون 8 از صفحه نمایش خمیده به جای صفحه نمایش های ال سی دی قدیمی و معمولی خود استفاده خواهد کرد، به گوش می رسد. این شایعه ها از جایی شدت گرفتند که خبرگزاری کریا هرالد اعلام کرد که شرکت اپل 60 میلیون پنل صفحه نمایش اولد (OLED) را به قیمت میلیاردها دلار از شرکت سامسونگ خریداری کرده است.

همچنین اپل در ماه آوریل گذشته نیز 100 میلیون پنل اولد خریداری کرده بود، بنابراین این معامله با شرکت ساسمونگ چیز جدیدی نیست. در طی این دو معامله اپل در مجموع 160 میلیون پنل صفحه نمایش او ال ای دی خریده است که این مسئله می تواند به این معنا باشد که شرکت سامسونگ دیگر نماینده انحصاری پخش صفحه نمایش های اولد نخواهد بود.

گوشی های پرچمدار سامسونگ، مانند گلکسی نوت 7، گلکسی اس 7 اج، گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، با صفحه نمایش خمیده خود شناخته می‌شوند. این صفحه نمایش های خمیده به سامسونگ کمک بزرگی کرده اند تا بتواند محصولات خود را از محصولات دیگر شرکت ها متمایز کند. اگر شایعه ها درست باشد و اپل هم مانند سامسونگ دارای صفحه نمایش های خمیده باشد، گوشی های سامسونگ دیگر منحصر به فرد نخواهند بود؛ اما به عنوان دو شرکتی که از این نوع صفحه نمایش ها استفاده می کنند، قطعا شاهد رقابت شدیدی خواهیم بود.

آیا اپل و سامسونگ رقبای اصلی یکدیگر خواهند شد؟! احتمالا همینطور است! اپل گفته است که برنامه های بزرگی برای دهمین سالگرد آیفون هایش که در اواخر امسال منتشر می شوند، دارد. بخشی از این برنامه جایگزین کردن صفحه نمایش های خمیده اولد به جای پنل های ال سی دی است. به نظر می رسد که این دو رقیب قدرتمند در جهان تلفن های همراه، آماده هستند که مسائل و مشکلات قانونی گذشته را کنار بگذارند و رقابتی تازه را آغاز کنند.

کارشناسان کریا هرالد اشاره کرده اند که بیش از 200 میلیون دستگاه از سری گوشی های جدید آیفون 8 به فروش می رود. از آن جایی که اپل در مجموع 160 میلیون صفحه نمایش از سامسونگ خریده است، می توان گفت که 80 درصد نیاز اپل به این صفحه نمایش ها را سامسونگ تامین می کند.

پول زیادی هم در این معامله ها رد و بدل می شود. اولین معامله نزدیک به 6.96 میلیارد دلار ارزش مالی داشته است. این در حالی است که بزرگ ترین معامله اخیر تنها 4.35 بیلیون دلار می ارزیده است. اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی داشته باشیم، می توانیم بگوییم که هر صفحه نمایش اولد خمیده نزیک به 70 دلار قیمت دارد. با وجود این که شایعه ها هنوز تایید یا تکذیب نشده اند؛ اما گفته می شود که آیفون جدید نزدیک به 1000 دلار قیمت گذاری خواهد شد!

اپل و سامسونگ تا کنون هیچ حرفی در مورد این دو معامله نزده اند.

.

منبع: cnet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر