;
coinex

نمایشگاه خودروی شیکاگو 2017 میلادی، بخش پنجم: بنتلی

شرکت خودروسازی بنتلی

شرکت خودروسازی معظم بنتلی (Bentley) یکی از تولیدکنندگان خودروهای فوق لوکس و تجملی از کشور انگلستان است. این شرکت از سال 1998 میلادی تحت مالکیت گروه خودروسازی فولکس واگن (Volkswagen) قرار دارد. این شرکت در سال 1919 توسط والتر اون بنتلی (Walter Owen Bentley) تاسیس شده است. این شرکت در سال 1931 توسط شرکت رولز رویس (Rolls Royce) خریداری شد. خودروهای تولیدی این شرکت از ابتدای کار و در سال 1922 میلادی پای به پیستهای مسابقه نهادند و موفق به کسب عناوین و مقام های بسیار شدند.

بنتلی در سال 1922 میلادی در مسابقات ایندیانا پولیس 500 شرکت کرد و موفق شد مسیر 500 مایلی (804 کیلومتری) این مسابقه را در مقام سیزدهم و میانگین سرعت 74.95 مایل در ساعت (معادل 120 کیلومتر در ساعت) به پایان رساند. این شرکت در مسابقه بیست و چهار ساعته لمان (Le Mans) در سالهای 1924، 1927، 1928، 1929 و 1930 نیز شرکت نمود و موفق به پیروزی در این رقابتها شد. در سال 2003 نیز این شرکت بازگشت باشکوهی به این مسابقات داشت و توانست مقام نخست را در این سال از آن خود نماید.

دفتر مرکزی این شرکت در حال حاضر در شهر کرو (Crewe) در کشور انگلستان قرار دارد. دفتر این شرکت در آمریکای شمالی نیز در شهر هردون (Herdon) ایالت ویرجینیا (Virginia) ایالت متحده آمریکا واقع شده است. این شرکت با چهار مدل موجود در خط تولید خود به نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی پای گذاشته است. این مدلها عبارتند از:

  • بنتایگا (Bentayga)
  • کنتیننتال جی تی (Continental GT)
  • فلاینگ اسپور (Flying Spur)
  • مولسان (Mulsanne)

بنتلی بنتایگا (Bentayga)

این مدل از شرکت بنتلی اولین نموده تولیدی در کلاس خودروهای شاسی بلند (SUV) بوده و با دو مدل پیشرانه به بازار عرضه می گردد. مدل دوازده سیلندر خورجینی (W12) این خودرو یکی از گرانقیمت ترین و سریعترین خودروهای شاسی بلند موجود در بازار است.

موتور و پیشرانه

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد بنتلی بنتایگا از دو نوع پیشرانه استفاده می کند. پیشرانه اول مجهز به یک موتور دوازده سیلندر خورجینی بنزینی مجهز به سیستم توربوشارژر به حجم 6 لیتر بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 600 اسب بخار را دارد. نمونه دوم یک موتور هشت سیلندر خورجینی به حجم 4 لیتر بوده که با استفاده از یک موتور دیزلی و یک کمپرسور الکتریکی توانایی تولید نیرویی معادل 429 اسب بخار را دارد.

هر دو مدل این خودرو از یک سیستم انتقال قدرت 8 سرعته اتوماتیک استفاده کرده که نیروی تولید شده توسط موتورهای قدرتمند این خودرو را به هر چهار چرخ (AWD) منتقل می نمایند. این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 3.5 ثانیه زمان نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز بر اساس اعلام کارخانه 185 مایل (معادل 300 کیلومتر در ساعت) است.

مصرف سوخت مدل دوازده سیلندر خورجینی این خودرو نیز برابر با 10 مایل با هر گالن سوخت (معادل 23.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری بوده و در بزرگراه ها مصرفی برابر با 18 مایل با هر گالن سوخت (معادل 13 لیتر در هر 100 کیلومتر) دارد.

 

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

همانند سایر مدلهای تولیدی شرکت بنتلی، مدل بنتایگا نیز مجهز به فهرست بلند بالایی از امکانات و تجهیزات شده است. از نمونه های این امکانات می توان به پوشش داخلی کابین با استفاده از چوب و لایه به رنگ مشکی براق (Piano Black)، شیشه های عقب دودی، سیستم صوتی حرفه ای و بسیار قدرتمند، سیستم چند رسانه ای و سرگرمی برای سرنشینان صندلیهای عقب اشاره کرد.

از دیگر امکانات این خودرو قابلیت پخش کانالهای رادیویی و تلویزیونی دیجیتال، کفپوش های مرغوب از جنس پشم، نماد شرکت به صورت دوخته شده بر روی اجزا و ادوات داخلی کابین، در صندوق عقب با قابلیت باز و بسته شدن بدون استفاده از دست و سیستم استارت بدون استفاده از کلید و با استفاده از کنترل از راه دور بوده که تنها در خودروهای لوکس و تجملی وجود دارد. این خودرو قابلیت رنگ آمیزی به صورت سفارشی به انواع رنگهای زیبا و متنوع را نیز دارد.

قیمت

بنتلی بنتایگا با قیمت پایه‌ای معادل 232.000 دلار (معادل 970 میلیون تومان) به مشتریان ارائه شده و در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات قیمتی برابر با 300.000 دلار (معادل 1 میلیارد و 260 میلیون تومان) دارد. از رقبای این خودرو در کلاس خودروهای شاسی بلند لوکس می توان به مرسدس بنز کلاس G، تویوتا لندکروزر، کادیلاک اسکلید (Cadillac Escalade) و رنج روور (Range Rover) اشاره کرد.

 

بنتلی کنتیننتال جی تی (Continental GT)

بنتلی مدل کنتینتال GT کوپه و کانورتیبل دو عضو از خانواده کنتیننتال هستند که با دو نوع پیشرانه متفاوت و پر قدرت هشت سیلندر و دوازده سیلندر به بازارهای جهانی عرضه می شوند. علاوه بر این این خودرو دو تیپ اضافی و بسیار پرقدرت به نامهای  SuperSport و Speed را نیز در لیست مدلهای خود دارد.

 

موتور و پیشرانه

هر دو مدل کوپه و کانورتیبل این خودرو از یک موتور دوازده سیلندر خورجینی W12 6 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر دوبل استفاده می کنند. این موتور توانایی تولید نیرویی برابر با 582 اسب بخار را داشته و نیروی تولیدی خود را توسط یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به تمامی چرخها (AWD) منتقل می نماید.

مدل SuperSport بنتلی کنتینانتال  GT با استفاده از موتور دوازده سیلندر خود توانایی تولید نیرویی برابر 700 اسب بخار را داشته و نیروی تولیدی مدل Speed نیز در حدود 633 اسب بخار است. پیشرانه هشت سیلندر موجود برای این خودرو نیز یک موتور هشت سیلندر خورجینی به حجم 4 لیتر بوده که نیرویی معادل 500 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد.

زمان رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون در تمامی مدلهای این خودرو زیر 3.8 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آنها نیز در حدود 200 مایل (معادل 321 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است.

 

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

از امکانات موجود در بنتلی کنتیننتال می توان به گرم کننده بخش گردن سرنشین و راننده، غربلیک فرمان مجهز به گرمکن، چراغهای با استفاده از لامپ های LED، استفاده از چوب در طراحی داخلی، سیستم صوتی حرفه ای و بسیار پر قدرت، صندلی های جلویی مجهز به گرمکن و دسته دنده روکش شده با چرم اشاره کرد.

قیمت

این مدل نیز مانند بقیه محصولات تولیدی شرکت بنتلی قیمت بالایی داشته و با قیمتی معادل 245.000 دلار (معادل 850 میلیون تومان) در مدل پایه و 270.000 دلار (معادل 1 میلیارد و 100 میلیون تومان) در بالاترین تیپ و سطح امکانات به فروش می رسد. از رقبای این خودرو در بازار می توان به مدلهای داون (Dawn) و فانتوم (Phantom) شرکت خودروسازی بسیار لوکس رولز رویس (Rolls Royce) و همچنین آستون مارتین DB11 اشاره نمود.

 

بنتلی فلاینگ اسپور (Flying Spur)

این مدل از شرکت بنتلی بنا بر ادعا شرکت سازنده، سریعترین خودروی سدان جهان است. حال این ادعا درست باشد و یا نادرست، باید اذعان داشت که بنتلی Flying Spur یکی از با کیفیت ترین، قویترین و لوکس ترین خودروهای سدان موجود در بازار بوده و لذت رانندگی بسیار بالایی را به راننده و سرنشینان خود القا می نماید.

موتور و پیشرانه

بنتلی Flying Spur با دو نوع پیشرانه قدرتمند به مشتریان عرضه می گردد. اولین موتور یک نمونه 6 لیتری دوازده سیلندر خورجینی W12 بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 626 اسب بخار را دارد. نمونه دوم یک موتور هشت سیلندر خورجینی به حجم 4 لیتر بوده که نیرویی معادل 500 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد. هر دوی این موتورهای از سیستم توربوشارژر دوبل استفاده کرده و نیروی تولیدی توسط آنها با استفاده از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو (AWD) منتقل می گردد.

این خودرو با استفاده از موتور هشت سیلندر خورجینی خود برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمانی معادل 4.2 ثانیه نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز بنا بر اعلام شرکت سازنده در حدود 185 مایل در ساعت (معادل 300 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است. حداکثر سرعت بنتلی Flying Spur دوازده سیلندر خورجینی نیز توسط شرکت سازنده 202 مایل در ساعت (معادل 325 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

این خودرو مجهز به امکانات و تجهیزات زیادی بوده و قابلیت شخصی سازی بسیار متنوعی را به راننده و سرنشینان ارائه می نماید. از امکانات موجود در این خودرو می توان به یک دستگاه کنترل از راه دور مجهز به صفحه نمایش رنگی لمسی با قابلیت کنترل ورود و خروج و استارت زدن خودرو، شیشه های دودی، سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)، صندلی های با روکش چرم همراه با دوخت های دستی و محفظه خنک کننده و نگهدارنده نوشیدنی ها اشاره نمود.

قیمت

این خودرو در مدل پایه و مجهز به موتور هشت سیلندر خورجینی قیمتی برابر با 192.000 دلار (معادل 800 میلیون تومان) داشته و در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات و استفاده از موتور 12 سیلندر خورجینی W12 ، برچسب قیمتی برابر با 250.000 دلار (معادل 1 میلیارد و 50 میلیون تومان) را بر روی خود می بیند. از رقبای این خودرو در بازار خودروهای سدان لوکس می توان به رولز رویس گوست (Ghost)، مرسدس بنز می باک (Mayback S550) و آستون مارتین Rapide S اشاره نمود.

بنتلی مولسان (Mulsanne)

مدل مولسان شرکت بنتلی یک خودروی سدان با سایز بزرگ بوده که قابل ارائه در تیپ های Sport و با فاصله محورهای عقب و جلوی زیادتر و کشیده تر نیز است. از رقبای این خودرو در بازار می توان به مدلهای مختلف رولز رویس مانند مدل گوست و فانتوم (Phantom)، آستون مارتین راپید S و مرسدس بنز می باک S550 اشاره نمود.

موتور و پیشرانه

بنتلی مولسان در مدل پایه از یک موتور هشت سیلندر خورجینی مجهز به سیستم توربوشارژر دوبل با حجم 6.7 لیتر استفاده می کند. این موتور توانایی های بسیار بالایی داشته و قادر به تولید نیرویی برابر با 505 اسب بخار است. تیپ Speed این خودرو نیز از یک موتور توربوی هشت سیلندر خورجینی با حجم 6.7 لیتر استفاده کرده و با بازنگریها و بهینه سازی انجام شده بر روی آن، توانایی تولید نیرویی برابر با 530 اسب بخار و گشتاور تولیدی بسیار بالا و عظیم  811 پاوند بر فوت (معادل 1100 نیوتون متر) را دارد.

قدرت تولید شده توسط موتور نیز بوسیله یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی به چرخهای عقبی خودرو منتقل می گردد. این خودرو در تیپ Sport به زمانی معادل 4.8 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز بر اساس اعلام شرکت سازنده  در حدود 190 مایل در ساعت (معادل 305 کیلومتر در ساعت) است.

امکانات و تجهیزات کمکی، امنیتی و رفاهی

از تجهیزات موجود در این خودروی سدان فوق لوکس می توان به جلو پنجره مشبک بسیار زیبا و قدرتمند، جراغهای جلویی Bi-Xenon با استفاده از لامپ های LED، چراغهای عقبی مجهز به لامپ های LED، رینگ های بزرگ و پهن 21 اینچی آلیاژی و خروجی های اگزوز از جنس فولاد ضد زنگ اشاره نمود. از امکانات دیگری که بر روی این خودرو وجود داشته می توان به قابلیت انتخاب 24 رنگ مختلف برای روکش صندلیها، 5 رنگ مختلف برای باله عقب (Spoiler) و پوشش داخلی با استفاده از رنگ قهوه ای خاص (Walnut Brown) و مشکی براق (Piano Black) اشاره نمود.

این خودرو گنجایش پنج سرنشین بالغ را داشته و دوختهای به شکل لوزی آن محیطی لوکس و مجلل را به سرنشینان ارائه می نماید. پدالهای این خودرو آلیاژی و اسپرت بوده و کنسول وسط جمع شونده خودرو شامل دکمه های کنترلی ادواتی مانند سیستم تهویه مطبوع و خروجی برق 12 ولت شده است. از دیگر امکانات موجود در بنتلی مولسان می توان به نرم افزار نقشه گوگل (Google Map)، گیرنده رادیوها و کانالهای تلویزیونی دیجیتال، پرده های موجود برای شیشه های جانبی در بخش صندلی های عقبی و محفظه خنک کننده برای نوشیدنی ها اشاره نمود.

قیمت

بنتلی مولسان با قیمت پایه ای در حدود 306.000 دلار (معادل 1 میلیارد و سیصد میلیون تومان) و 340.000 دلار (معادل 1 میلیارد و 420 میلیون تومان) در تیپ Speed به خریداران و علاقمندان عرضه می گردد.

خودروهای شرکت بنتلی ارائه شده در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی در یک نگاه

مولسان Speed فلاینگ اسپور کنتیننتال GT کنتیننتال SuperSport بنتایگا

V8

بنتایگا

W12

8 12 12 12 8 12 تعداد سیلندر
6750 6000 6000 6000 4000 6000 حجم موتور (سی سی)
530 626 582 700 429 600 قدرت (اسب بخار)
مصرف سوخت  (شهر- لیتر)
مصرف سوخت (بزرگراه – لیتر)
Sedan Sedan Sedan Sedan SUV SUV کلاس بدنه
8 Auto 8 Auto 8 Auto 8 Auto 8 Auto 8 Auto گیربکس
1420 1050 850 1100 1260 970 قیمت پایه جهانی (میلیون تومان)

منبع:

وب سایت رسمی نمایشگاه خودروی شیکاگو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر