;
coinex

شمارش معکوس برای اختتامیه نهمین جشنواره وب و موبایل ایران

شمارش معکوس برای اختتامیه نهمین جشنواره وب و موبایل ایران
امروز ساعت 10:30 صبح در ساختمان انجمن صنفی، نشستی خبری با حضور بنیانگذاران جشنواره برگزار شد. شایان شلیله (بنیانگذار جشنواره وب)، میلاد احرامپوش (بنیانگذار جشنواره موبایل) و رضا الفت نسب (دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی) و آرش سروری (مجری جشنواره) در حضور جمعی از خبرنگاران رسانه های آنلاین، درست یک روز قبل از آغاز این همایش بزرگ، توضیحاتی داده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

در آغاز، شایان شلیله پس از احوالپرسی های معمول به چند نکته اشاره کرد:

8 صبح امروز داوری‌های نهمین جشنواره وب و موبایل به پایان رسید و برندگان این دوره، فردا و در طول برگزاری اختتامیه جشنواره، تندیس های خود را دریافت خواهند کرد.

شایان در ادامه اضافه کرد که اولین برنامه فردا، کنفرانس وب و موبایل خواهد بود که راس ساعت 9 صبح آغاز می‌شود. امسال، اولین سالی است که بیش از 1000 نفر برای شرکت در این کنفرانس ثبت نام کرده اند و این می تواند نوید روزهای خوبی برای این رویداد باشد.

شایان شلیله، در این نشست آرای مردمی را بیش از 290 هزار اعلام کرد و با توجه به اینکه آرای مردمی تا 12 امشب ادامه خواهد داشت، پیش بینی کرد که این رقم از 300 هزار خواهد گذشت و این موضوع نیز رشد چشمگیری را نسبت به دوره های قبلی جشنواره نشان می دهد.

اختتامیه مراسم نهمین جشنواره وب و موبایل نیز فردا راس ساعت 5 عصر شروع شده و منتخبین در دو بخش مردمی و انتخاب شده توسط داوری ها، معرفی خواهند شد.

میلاد احرامپوش هم از تعداد اپلیکیشن های ثبت شده در نهمین دوره جشنواره ابراز رضایت کرد. حضور 908 اپلیکیشن و 4008 وب‌سایت در این دوره می تواند گویای این حقیقت باشد که جشنواره نوظهور وب و موبایل، راهی درست را در پیش گرفته است.

رضا الفت نسب نیز به اتفاقات خوب این دوره اشاره کرد و آن را به استقبال خوب مردم نسبت داد. مسلما در هر گردهمایی و جشنواره ای، اقبال عمومی یکی از مهمترین فاکتورها بوده و نشانی از موفق عمل کردن آن رویداد است.

الفت نسب داوری های امسال را بهتر از سال‌های گذشته عنوان کرد و افزود که امسال 288 هزار رای توسط داوران جشنواره که از تمامی وب‌سایت ها و حاضرین در این دوره تشکیل شده، به ثبت رسیده است. او بر این نکته نیز تاکید داشت که سعی شده است تا در نهمین جشنواره وب و موبایل، تنها وب‌سایت ها و شرکت های بزرگ حضور نداشته باشند و اپلیکیشن ها و کسب و کارهای نوپای حوزه آنلاین نیز دیده شوند.

نهمین جشنواره وب و موبایل ایران

یکی از مهمترین چالش های پیش رو در جشنواره امسال وب و موبایل ایران، داوری های جشنواره بوده است، البته این موضوع به هیچ عنوان یک چالش جدید نبوده و جالب آنکه فقط گریبانگیر جشنواره وب و موبایل نیست. امسال انتقادهای فراوانی به جشنواره فیلم فجر نیز صورت گرفت!

احرامپوش در این باره می گوید که بحث آرای مردمی و نظر داوران جشنواره، دو مقوله کاملا مجزا است. ممکن است کسب و کاری در آرای مردمی اول شده باشد؛ اما حتی برای بخش داوری ها، کاندید نشده باشد. این دو همانطور که گفته شد، دو مبحث متفاوت بوده و هر کدام ارزش خاص خودشان را دارند.

شایان شلیله درباره داوری ها گفت: “ملاک انتخاب ما در بخش وب‌سایت‌ها، رتبه الکسا نبوده است، ما امسال سایت هایی را داریم که ترافیک بسیار بالایی دارند؛ اما حتی در لیست کاندیدها نیز حضور ندارند.

او در پاسخ به خبرنگار تکرا درباره اینکه سایت های بهتری نیز از نظر محتوا نسبت به لیست کاندیدهای جشنواره وجود دارد، گفت: “ملاک انتخاب بر اساس محتوای سایت‌ها انجام نشده است. ظاهر، طراحی، قابل استفاده بودن و تجربه کاربری بهتر، گزینه هایی بوده که بیشتر مرود توجه داوران قرار گرفته است.

بهتر نبود که داوری ها بر اساس نظر افراد حرفه ای و صاحب‌نظران این حوزه انجام می گرفت؟

و شایان شلیله پاسخ داد:

به داوری ها انتقادهای زیادی شده است و یکی از مهترین انتقادهای وارد شده، همین است. مسلما نبود یک کارگروه تمام وقت و یا یک دبیرخانه دائمی، باعث مشکلاتی برای ما در برگزاری جشنواره بوده؛ اما امیدواریم با راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره در محل دفتر انجمن صنفی، تجربه سال‌های گذشته به دوره‌های بعدی نیز منتقل شده و روند برگزاری و داروری‌ها را نیز بهبود دهد.

او نشست امروز را به نوعی رونمایی از همین دبیرخانه نیز عنوان کرده و ابراز امیدواری کرد، سال آینده که دهمین جشنواره وب و موبایل خواهد بود، تغییرات اساسی در بخش داوری انجام خواهد شد. البته گویا داوری در بخش اپ‌های موبایلی، کمی متفاوت انجام شده و کارشناسان و توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز در انتخاب برندگان نقش مهمی داشته اند.

البته بنیانگذار جشنواره وب و موبایل، انتخاب نشدن برخی از وب‌سایت‌ها را به خود کسب و کارهای اینترنتی و انتخاب بد آنها نیز مربوط دانست. انتخاب گروه اشتباه باعث حذف برخی از سایت‌ها در جشنواره امسال شده است.

نهمین جشنواره وب و موبایل ایران

جشنواره نهم ویژگی های دیگری نیز دارد، این را الفت نسب می گوید و در ادامه اضافه می کند که در کنفرانس وب و موبایل امسال، چهره های مختلفی حضور دارند و از یک خانواده شهید مدافع حرم نیز تقدیر خواهد شد، شهیدی که خود نیز در حوزه آی تی فعالیت داشته است.

چالش چشمک نیز یکی از برنامه های خوب نهمین جشنواره وب و موبایل است. الفت نسب می گوید در کنار چالش هایی مانند چالش مانکن که شاید اثرگذاری چندان موثری نیز نداشته باشند، چالش چشمک را راه اندازی کرده و امیدواریم که این موضوع بتواند، تاثیری هر چند کوچک بر رفع مشکلات بیکاری جوانان این مرز و بوم داشته باشد. 12 کارفرما برای این چالش اعلام آمادگی کرده‌اند و حدود 80 رزومه هم برای درخواست کار، ارسال شده است.

الفت نسب امیدوار است که این چالش به رویدادی تبدیل شود که بتواند سالانه افراد زیادی را در حوزه های مختلف آنلاین مشغول کند و تا حدی مشکل بیکاری را رفع نماید، ما نیز امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

حرکت هایی که بدین شکل انجام می شود، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کسب و کارهای اینترنتی داشته باشد. این حوزه‌ی بسیار جدیدی است و نیاز به افراد خبره و البته دلسوزی دارد که پا به میدان بگذارند و این شیوه از کسب و کارهای نوظهور را به جایگاه واقعی خود برسانند. امید است که این اتفاق هر چه زودتر بیفتد و کسب و کارهای اینترنتی بیش از این در کنار یکدیگر قرار بگیرند و در عین رقابت، همکاران و دوستان خوبی برای خود و کسب و کاری موثر برای جامعه باشند.

.

منبع: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر