;
coinex

چتر بازی بسته‌های ارسالی از پهپادهای آمازون!

پهپادهای ارسال و حمل کالای فروشگاه اینترنتی آمازون که در آینده به یک ویژگی منحصر به‌فرد این شرکت تبدیل می‌شوند، می‌توانند بسته‌ها را با چتر به زمین ارسال کنند. چالش‌های عملی، حقوقی و فنی زیادی وجود دارد که پهپادهای حمل کالا با آن مواجه‌اند. فرود آمدن بسته، دقیقا در محل مورد نظر بر روی زمین هم از دیگر چالش‌های پیش روی این شرکت است.

پهپادهای امروزی حمل کالای این شرکت، فقط در مکانی مشخص و کنترل شده می‌توانستند بسته‌ها را ارسال کنند و تحویل دهند. فرود امن پهپادها و بسته‌ها، در هر جایی امکان پذیر نیست. به علاوه مشکلاتی از قبیل آسیب رسانی به انسان‌ها، حیوانات و دیگر موانع که بر سر راه‌ وجود دارد، کمی این روش را تحت الشعاع خود قرار داده است؛ اما این شرکت، آمازون است که در بهره‌وری و کارآمدی حرف اول را می‌زند.

طبق گزارش CNN، آمازون می‌خواهد کاری کند که بسته‌ها از هوا به زمین برسند، بدون اینکه پهپادها فرود بیایند. پهپادها دارای دوربین هستند، می‌توانند همه چیز را از بالا ببینند و آن‌ها در تلاش‌اند با یک چتر و انفجار هوای متراکم و مکانیزم‌های دیگر، این کار را عملی کنند.

عملکرد چتر پهپادها در فرود آمدن بسته فروشگاه اینترنتی آمازون

اولین ارسال رسمی بسته از این طریق، در شهر کمبریج انگلستان و در مکانی دور از شلوغی و جمعیت انجام شد. اگر آمازون به این روش امید داشته و بخواهد پهپادهای حمل کالا بسازد، باید نکات شهری را هم در نظر بگیرد.

فرود آمدن کتاب و محموله های مختلف از آسمان، عجیب‌ترین ایده‌ای نیست که آمازون برای پهپادهای حمل کالا داشته است. ایده‌ی دیگری که آمازون در اواخر سال گذشته از آن رونمایی کرد، مخزن‌های شناور (مثل کشتی‌های هوایی کوچک) بود که به پهپادهایی با برد کوتاه کمک می‌کرد. البته این فقط یک ایده روی کاغذ بود و اصلا ساخته نشد و حرفی هم از آن نیست.

حال، آمازون در پهپادهای حمل کالا به نظر می‌رسد که شکست خورده است، آن هم بخاطر رقیبش، 7-Eleven که گفته شده، 100 تحویل هوایی انجام داده است. آمازون هم در حال برطرف کردن مشکلاتی است که بر سر راهش قرار دارد.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر