;
coinex

نمایشگاه خودروی شیکاگو 2017 میلادی، بخش دهم : کرایسلر

شرکت کرایسلر

خودروهای با برند کرایسلر (Chrysler) توسط گروه خودروسازی کرایسلر که متعلق به شرکت فیات (Fiat) است، طراحی و به بازار عرضه می شوند. از شرکتهای دیگری که به همراه کرایسلر گروه خودروسازی فیات را شکل میدهند می توان به دوج (Dodge)، جیپ (Jeep)، رم (RAM) و SRT اشاره کرد.

شرکت کرایسلر با بیش از 9 دهه سابقه، در سال 1925 میلادی توسط والتر کرایسلر (Walter Chrysler) تاسیس شد. در سال 1928 میلادی این شرکت با خرید دو کمپانی برادران دوج (Dodge Brothers) و فارگو (Fargo Truck Company) گسترش یافت. کرایسلر مانند شرکتهای خودروسازی جیپ و AMC تا سال 1998 مستقل ماند. ولی در این سال به زیر مجموعه ای از شرکت دایملر بنز (Daimler Benz)‌ آلمان تبدیل شد. این همکاری تا سال 2007 ادامه داشت و پس از آن این شرکت تحت مالکیت گروه خودروسازی فیات درآمد. این شرکت سازنده خودروهای محبوب و مشهور مانند سری 300 و مدل متفاوت پی. تی. کروز (PT Cruise) نیز است.

این شرکت در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی حضوری محدود دارد. این شرکت با ارائه تنها چهار مدل به کار خود پایان داده است. مدلهای تولیدی و حاضر در خط تولید این شرکت عبارتند از:

  • کرایسلر 200
  • کرایسلر 300
  • کرایسلر پاسیفیکا (Pacifica)

این شرکت یک نمونه بهینه سازی شده و خاص برای معلولین و افراد با شرایط خاص را نیز عرضه نموده است. این مدل braunability-pacifica نام دارد. در ادامه به بررسی و معرفی مشخصات این خودرو خواهیم پرداخت.

کرایسلر Braunability Pacifica

این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شیکاگو سال 2017 میلادی معرفی شد است. همانطور که اشاره شد، این خودرو یک نمونه خاص از مدل Pacifica بوده که برای استفاده از سرنشینانی که از ویلچر استفاده می کنند بهینه سازی شده است. شرکت کرایسلر به همکاری شرکت Braunability (سازنده ویلچر) اقدام به ساخت این مدل نموده است. در عقبی خودرو به صورت کامل باز شده این امکان به معلولین داده می شود که با استفاده از یک سطح شیبدار به راحتی به داخل خودرو منتقل شوند.

کرایسلر پاسیفیکا یک خودرو در کلاس بدنه ون های کوچک (Mini Van) بوده و به رقابت با خودروهایی مانند هوندا اودیسه (Honda Odyssey)، کیا سدونا (KIA Sedona)، نیسان کوئست (Nissan Quets) و تویوتا سی نا (Sienna) می پردازد. این خودرو قابلیت تجهیز به هفت و یا هشت صندلی را نیز دارد. این خودرو برای اولین بار در سال 2017 به نمایش گذاشته شده و جایگزین مدل Town & Country این شرکت شده است.

موتور و پیشرانه

کرایسلر پاسیفیکا با دو نوع پیشرانه مختلف ارائه می گردد. اولین نمونه یک موتور شش سیلندر خورجینی با حجم 3.6 لیتر است. این موتور توانایی تولید نیرویی برابر با 287 اسب بخار را دارد. نمونه هیبریدی نیز برای این خودرو وجود داشته که از یک موتور الکتریکی در کنار موتور شش سیلندر خورجینی استفاده می کند. مدل شش سیلندر خورجینی بنزینی از یک سیستم انتقال قدرت 9 سرعته استفاده می کند. مدل هیبریدی نیز از سیستم انتقال قدرت با تکنولوژی CVT استفاده می کند. نیروی تولیدی موتور در این دو مدل به چرخهای جلویی خودرو منتقل می شود.

مصرف سوخت این خودرو نیز بر اساس اعلام EPA در مدل دیزلی، برابر با 18 مایل با هر گالن سوخت (معادل 13 لیتر در 100 کیلومتر) در مسیرهای شهری است. این خودرو توانایی پیمودن مسیری به طول 28 مایل را با هر گالن سوخت (معادل 8.4 لیتر در 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی دارد. مصرف سوخت نمونه هیبریدی این خودرو نیز 84 مایل با هر گالن سوخت (معادل 2.8 لیتر در 100 کیلومتر) اعلام شده است. کرایسلر پاسیفیکا برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمانی معادل 7.3 ثانیه نیاز دارد.

امکانات و تجهیزات کمکی رانندگی و ایمنی

مدل پاسیفیکا در 5 تیپ مختلف طراحی شده است. این تیپ ها عبارتند از:

  • تیپ LX
  • تیپ تورینگ (Touring)
  • تیپ تورینگ L
  • تیپ تورینگ L Plus
  • تیپ Limited

از امکانات و تجهیزات موجود برای این خودرو می توان به چراغهای مه شکن مجهز به لامپ های LED، در صندوق عقب الکتریکی، سیستم تهویه مطبوع سه گانه (Tri-Zone Climate Control)، استارت خودرو بوسیله کنترل از راه دور، صندلی های با روکش چرم، صندلی های جلویی مجهز به گرم کن و خنک کننده، صندلی های ردیف دوم مجهز به گرمکن، سانروف، سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)، غربیلک فرمان مجهز به گرمکن، امکان دریافت رادیوهای ماهواره ای، سیستم ناوبری ماهواره ای (Navigation) و پورت USB اشاره کرد.

تجهیزات کمکی رانندگی و ایمنی نیز مانند کیسه های هوای دوگانه جلویی و جانبی پرده ای و محافظ زانوی راننده در این خودرو تعبیه شده است. از دیگر امکانات کمکی رانندگی موجود در این خودرو می توان به سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System)، سیستم کنترل پایداری (Stability Control)، سامانه هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)، سیستم هشدار خروج از خطوط جاده (Lane Departure Warning)، هشدار وجود مانع و ترافیک در بخش عقبی خودرو و دوربین 360 درجه فضای اطراف خودرو اشاره کرد.

قیمت

مدل پاسیفیکا در شهر ویندسور (Windsor) ایالت اونتاریو (Ontario) کشور کانادا ساخته می شود. قیمت پایه این خودرو نیز در حدود 30.000 دلار (معادل 125 میلیون تومان) بوده و در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات با قیمتی معادل 46.000 دلار (برابر با 193 میلیون تومان) به خریداران عرضه می گردد.

 

محصولات شرکت کرایسلر در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی در یک نگاه

Pacifica 200 300
حجم موتور (لیتر) 3.6 3.6 5.7
تعداد سیلندر V6 V6 V8
قدرت (اسب بخار) 287 295 363
گیربکس 9 AT 9 AT 8 AT
0 تا 100 (ثانیه) 7.3 5.7 5.3
حداکثر سرعت 194 210
قیمت (میلیون تومان) 193 138 195

 

در انتها توجه شما را به تصاویر سایر خودروهای این شرکت در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی جلب می کنیم.

 

منبع:

وب سایت رسمی نمایشگاه خودروی شیکاگو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر