;
coinex

گوگل به دنبال سرمایه گذاری بر روی استارتاپ های هندی است

 گوگل به‌دنبال سرمایه گذاری بر روی استارتاپ های هندی است

گوگل درنهایت به این فکر افتاد که استارتاپ یا شرکت‌های نوپا در هند را به تملک خود در آورد. این غول موتورهای جستجو به دنبال سرمایه گذاری در شرکت های استارتاپ هندی است. این شرکت، نشست هایی را نیز با نهادهای مختلف، از جمله شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر (venture)، برگزار کرده است.

GadgetsNow (یک سایت هندی در حوزه فناوری، تکنولوژی و …) در گزارش اخیرش اعلام کرده است که گوگل “بدنبال سرمایه گذاری مستقیم یا اکتساب شرکت های هندی بوده که قرار است آنها در آینده، به کاربران میلیاردی اینترنتی این کشور خدمت رسانی کنند”.

منابع Economic Times (که یک روزنامه هندی به زبان انگلیسی است) گفته بود که گوگل علاقه ای به تجارت الکترونیک ندارد و در حقیقت بدنبال شرکت هایی است که در حوزه رایانش ابری (cloud computing) یا امنیت سایبری (cybersecurity) فعال هستند. گوگل از طریق سرمایه گذاری در زیرساخت شبکه، خدمات مالی، مراقبت های بهداشتی، آموزش و مواردی دیگر، می خواهد موضوع “کاربران آنلاین میلیاردی آینده” را تحقق بخشد.

در حال حاضر، هند دارای جمعیتی بالغ بر 1.3 میلیارد نفر است؛ اما کاربران اینترنت آن به میلیارد نمی رسند.

گزارشات نشان می دهد که گوگل بیش از 70 شرکت در جهان را از سال 2014 تحت تملک خود در آورده است. بخش سرمایه گذاری خطرپذیر داخلی این شرکت، در حدود 15 میلیون دلار در شرکت هایی که در هند هستند، سرمایه گذاری کرده است.

این غول تکنولوژی جهان بسیار باهوش است که موضوع کاربران بالقوه اینترنتی را در هند مطرح کرده است. این موضوع از سرمایه گذاری هایش در “RailWire” و برنامه “Smart Cities” آشکار است. این شرکت همچنین برخی برنامه های سرمایه گذاری مخاطره پذیر در حوزه آموزش را نیز در دورنمای کاری خود دارد.

.

منبع: firstpost

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر