;
coinex

برندگان شصت و هفتمین جشنواره‌ فیلم برلین اعلام شدند

برندگان شصت و هفتمین جشنواره‌ی فیلم برلین اعلام شدند

شصت و هفتمین جشنواره‌ فیلم برلین با اعلام برندگان خاتمه یافت و فیلم “در روح و جسم” (On Body and Soul) برنده‌ خرس طلا، مهم‌ترین جایزه این جشنواره شد. برلیناله یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم در جهان است. امسال، پل ورهوفن، کارگردان فیلم او، رئیس هیئت داوران بود.

برنده خرس طلا: فیلم در روح و جسم | On Body and Soul

برنده خرس طلا: فیلم در روح و جسم | On Body and Soul

فیلم On Body and Soul، فیلمی مجارستانی در ژانر درام با مضمون عاشقانه است که توسط Ildiko Enyedi کارگردانی شده است. این فیلم در کشتارگاهی در مجارستان ساخته شده و نظر داوران را هم جلب کرد و توانست از 18 فیلم حاضر، در رقابتی تنگاتنگ بهترین جایزه جشنواره را از آنِ خود کند.

برنده خرس نقره‌ای؛ بهترین بازیگر مرد: Georg Friedrich

برنده خرس نقره‌ای؛ بهترین بازیگر مرد: Georg Friedrich

بازیگر اتریشی، Georg Friedrich در دو فیلم آلمانی زبان در جشنواره برلین 2017 حضور داشت. در فیلم شب‌های روشن (Bright Nights)، او نقش پدری را بازی می‌کند که رابطه‌اش با پسر نوجوانش سرد شده است. حال، آن‌ها با فرا رسیدن تابستان در نروژ، سعی دارند این رابطه را دوباره ایجاد کنند.

برنده خرس نقره‌ای؛ بهترین بازیگر زن: Kim Min-hee

برنده خرس نقره‌ای؛ بهترین بازیگر زن: Kim Min-hee

بازی فدرتمند بازیگر کره‌ای، Kim Min-hee در فیلم تنهایی در ساحل به هنگام شب (On the Beach at Night Alone)، باعث شد تا برنده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن شود. این فیلم در شهر هامبورگ آلمان و کره جنوبی ساخته شده موضوعش، عشق وتنهایی است.

برنده خرس نقره‌ای؛ بهترین کارگردانی: فیلم آنسوی امید | The Other Side of Hope

برنده خرس نقره‌ای؛ بهترین کارگردانی: فیلم آنسوی امید | The Other Side of Hope

بینندگان، فیلم The Other Side of Hope، ساخته‌ی کارگردان فنلاندی Aki Kaurismaki به شدت تشویق کردند. این کارگردان برای فیلم‌هایی از جمله کابوی‌های لنینگراد به آمریکا می‌روند، شناخته شده است. این فیلم او درباره‌ی مهاجران سوریه‌ای در هلسینکی است. قبل از مراسم، او گفته بود که فیلمسازی را ادامه نخواهد داد.

برنده خرس نقره‌ای؛ بهترین فیلم‌نامه: فیلم یک زن شگفت انگیز | A Fantastic Woman

برنده خرس نقره‌ای؛ بهترین فیلم‌نامه: فیلم یک زن شگفت انگیز | A Fantastic Woman

خرس نقره‌ای بهترین فیلم‌نامه به سباستین للیو و لوییس گنکو برای فیلم A Fantastic Woman رسید. للیو کارگردانی فیلم را نیز بر عهده داشت.

برنده خرس نقره‌ای؛ بهترین مستند: شکار روح | Ghost Hunting

برنده خرس نقره‌ای؛ بهترین مستند: شکار روح | Ghost Hunting

کارگردان فلسطینی Raed Andoni، برنده خرس نقره‌ای بهترین مستند امسال شد. این فیلم درباره‌ی بازداشتگاه اسرائیل است و زندانیان، شنکنجه‌ها و تحقیر شدن آن‌ها را با بازسازی به تصویر می‌کشد.

برنده جایزه بزرگ هیئت داوران: فیلم شادی | Félicité

برنده جایزه بزرگ هیئت داوران: فیلم شادی | Félicité

فیلم درام Alain Gomis که در کنگو اتفاق می‌افتد، درباره‌ی سودجویی افرادی از یک زن برای گرفتن پول است که باید برای پسرش هزینه کند. این فیلم برنده جایزه هیئت داوران شد که با خرس طلا برای بهترین فیلم، فرق می‌کند.

استعدادهای 2017 برلیناله: فاطمه احمدی

فاطمه احمدی

به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم در جهان، برلیناله دوره‌ای شش روزه برای پدیده‌های حرفه‌ای در صنعت فیلم برگزار می‌کند. یکی از استعدادها، فاطمه احمدی، کارگردان و نویسنده ایرانی بود. امسال، بیش از 250 نفر از 71 کشور دعوت شدند و شعار آن هم “شجاعت: در برابر همه احتمالات” بود.

.

منبع: dw

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر