;
coinex

مقایسه گوشی هواوی میت 9 و هواوی میت 9 پرو؛ رقابتی خانوادگی!

مقایسه گوشی هواوی میت 9 و هواوی میت 9 پرو ؛ رقابتی خانوادگی!
امروز می خواهیم با بررسی و مقایسه دو گوشی از شرکت هواوی با شما همراه باشیم.

هواوی میت 9 و میت 9 پرو هر دو از جدید ترین گوشی های این برند چینی هستند و بی شک شباهت‌های زیادی دارند ولی تفاوت‌های جالبی هم در آنها وجود دارد که ممکن است نظر شما را نسبت به آخرین Mate از هواوی تغییر دهد و مقایسه دو گوشی را جالب و خواندنی کند. اولین تفاوت که نظر شما را جلب می کند، طراحی و ظاهر گوشی است. هواوی میت 9 ظاهر تمام فلزی با سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه بوده و مشابه بسیاری از گوشی های این شرکت است؛ اما در هواوی میت 9 پرو تغییر شگرف استفاده از صفحه نمایش با لبه خمیده و منتقل شدن سنسور اثر انگشت به جلو گوشی بوده که تاحدی یادآور گلکسی نوت 7 شرکت سامسونگ است.

 نسخه پرو هم فلزی است؛ اما خطوط نقش بسته روی فلز آن به شما حس خیلی بهتری می دهد. تفاوت بارز دیگر صفحه نمایش است. در هواوی میت 9 از یک صفحه نمایش فول اچ دی با اندازه 5.9 اینچ استفاده شده؛ ولی هواوی میت 9 پرو با کمی کوچک‌تر شدن به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی Quad HD و AMOLED مجهز شده است. تعجبی ندارد که قیمت هم جز مواردی است که در این دو مدل، متفاوت است. این شرکت، هواوی میت 9 پرو را با یک افزایش قیمت 100 دلاری نسبت به میت 9 به بازار عرضه کرد.

هدف ما این است که ببینیم کدام یک از این دو گوشی، بهترین عملکرد را در کنار به صرفه بودن برای خریداران به همراه دارند. پس در ابتدا نقاط اشتراک هر دو دستگاه را بررسی کرده و سپس به جزییات هر گوشی می پردازیم تا ببینیم کدام یک برنده مقایسه ما هستند.

هر دو گوشی در موارد زیادی مشترک هستند. اگر چه اندازه صفحه نمایش در میت 9 حدود 0.4 اینچ بزرگتر است؛ اما سایز فریم دو گوشی تقریبا یکی است و این به معنی حاشیه های بالا و پایین بزرگتر در میت 9 پرو است؛ با این وجود که میت 9 تنها کمی بزرگتر است؛ اما 21 گرم ازمیت 9 پرو سنگین تر است. صفحه نمایش دو گوشی در هر دو فاکتور تکنولوژی و رزولوشن کاملا متفاوت هستند که به آن خواهیم رسید.

هر دو گوشی به پردازنده کرین و پردازنده گرافیکی Mali با مشخصات مشابه مجهز شده اند. هر دو با رم 4 گیگابایت و حافضه داخلی 64 گیگابایتی و امکان ارتقا از درگاه میکرو اس دی عرضه شده اند که البته هواوی میت 9 پرو در یک نسخه 128 گیگابایتی با رم 6 گیگابایت هم به فروش می رسد. دوربین های جلو و پشت در هر دو مدل مشابه است.

در هر دو از یک مدل سنسور تشخیص اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی و دارای قابلیت احراز هویت برای پرداخت های بانکی استفاده شده که در میت 9 موقعیت آن در پشت و در میت 9 پرو در جلو است. میت 9 و میت 9 پرو  هر دو از یک مدل بلندگوی Dual Stereo و یک مدل باتری با قابلیت شارژ سریع و پک شده، بدون قابلیت جدا سازی توسط کاربر بهره می برند. آپدیت اندروید 7.0 نوقا برای هر دو گوشی موجود بوده و هر دو از امکانات اتصال به Wi-Fi، بلوتوث، NFC، سنسور مادون قرمز برخوردار هستند و در آنها از درگاه USB تایپ C با قابلیت شارژ و انتقال داده، استفاده شده است.

اگر با دقت به مشخصات این دو گوشی توجه کنید، متوجه رقابت پایاپای این دو گوشی در جزییات خواهید شد. ابتدا به مشخصات هر دستگاه نگاه دقیق‌تری کرده و سپس با توجه به آن، برنده را اعلام می کنیم.

هواوی میت 9

مقایسه دو گوشی

هواوی استفاده از صفحه نمایش بزرگ را تا زمانی که از رزولوشن فول اچ دی استفاده کند، دوست دارد. این از آن جهت است که کیفیت Quad HD ویژگی ضروری محسوب نمی شود و فقط مصرف باتری را زیاد می‌کند. هواوی میت 9 با اندازه نمایشگری که دارد در دسته قبلت‌ها قرار می‌گیرد. با وجود صفحه بزرگ 5.9 اینچی، هواوی به خوبی توانسته میت 9 را با به کارگیری فریم باریک و سنسور در پشت گوشی، ظریف و خوش دست بسازد.

هواوی میت 9 به یک صفحه نمایش ال سی دی 5.9 اینچی IPS با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل با تراکم پیکسل 373 پیکسل بر اینچ مجهز شده است. این دستگاه به پردازنده هشت هسته ای و 64 بیتی قدرتمند کرین 960 با 4 هسته با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز و 4 هسته با فرکانس حداکثر 2.4 گیگاهرتز مجهز شده و برای کارهای گرافیکی، پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali-G71 MP8 را در اختیار دارد. این گوشی در خود یک رم 4 گیگابایت DDR4 را جا داده و حافضه داخلی 64 گیگابایتی آن از طریق درگاه میکرو اس دی قابل ارتقاست.

هواوی طرفدار استفاده از دوربین های خوب در تلفن های هوشمند خود است و هواوی میت 9 و میت 9 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این دو گوشی از دوربین‌های دوگانه لایکا استفاده شده که شامل دوربین اولیه با یک سنسور 20 مگاپیکسلی برای عکس‌های رنگی و یک سنسور مونوکروم 12 مگاپیکسلی برای عکس‌های سیاه وسفید است.

هواوی در این دوربین از دیافراگم کوچکتر f/2.2 استفاده کرده و به آن لرزشگیر اپتیکال (OIS)، زوم 2x ، دو سیستم فوکوس خودکار لیزری برای محیط های کم نور و فوکوس خودکار (PDAF) به همراه فلش LED دوگانه اضافه کرده است. تمامی این‌ها در کنار یکدیگر و در کنار توان نرم افزاری قابل قبول هواوی، عکس های بسیار خوبی به شما تحویل می‌دهد. برای آن دسته از عکاسان علاقه مند به عکاسی سیاه و سفید، لنز 12 مگاپیکسل ثانویه می‌تواند تصاویر سیاه و سفید جذابی را ثبت کند.

در هواوی میت 9 یک سنسور 8 مگاپیکسلی با زاویه باز به عنوان دوربین جلو تدارک دیده شده که سلفی های فوق العاده‌ای را ثبت خواهد کرد. هواوی میت 9 یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی دارد که با قابلیت شارژ سریع 0 تا 100 در زمان 90 دقیقه ارائه شده است.

با وجود همه این ویژگی های خوب در میت 9، واقعا جای خالی سیستم صوتی Hi-Fi برای تقویت بلندگو‌های این گوشی احساس می شود. بخصوص وقتی در آن از دو بلندگو استفاده شده است

با صفحه نمایشی در این سایز، قابلیت 4K می توانست به خوبی خودنمایی کند و ظاهرا هواوی به خاطر قیمت و مصرف باتری از آن چشم پوشی کرده است. نکته ناامید کننده دیگر، نبود استاندارد ضد آب در دستگاهی با این قیمت است. هواوی میت 9 دارای سنسور تشخیص اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی و دارای قابلیت احراز هویت برای پرداخت های بانکی و قابلیت android pay است. در حال حاضر آپدیت اندروید 7.0 نوقا برای میت 9 موجود بوده و از این حیث جایی برای نگرانی وجود ندارد.

ابعاد این گوشی 156.9 در 78.9 در 7.9 میلی‌متر و وزنی برابر 190 گرم دارد که در تنوع رنگی مشکی، سفید، طلایی ،نقره ای، خاکستری و قهوه ای عرضه می‌شود. قیمت این دستگاه در حدود 600 دلار است.

هواوی میت 9 پرو

مقایسه دو گوشی

میت 9 پرو دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی AMOLED با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل و تراکم پیکسلی چشم‌نواز 534 پیکسل بر اینچ است. هواوی دقیقا از همان پردازنده هشت هسته ای قدرتمند کرین 960 در کنار پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali-G71 MP8 استفاده کرده است تا از پس کارهای پردازشی در میت 9 پرو در کنار هم برآیند. این گوشی هم در خود یک رم 4 گیگابایت را جا داده و حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن امکان ارتقا از درگاه میکرو SD را دارد که البته به زودی مدل 128 گیگابایتی با رم 6 گیگابایت نیز در دسترس خواهد بود.

میت 9 پرو از همان دوربین دوگانه لایکا که شامل دوربین اولیه با یک سنسور 20 مگ پیکسلی برای عکس های رنگی و یک سنسور مونوکروم 12 مگاپیکسلی برای عکس های سیاه وسفید است، استفاده می‌کند. هواوی در این دوربین از دیافراگم کوچکتر f/2.2 نسبت به دیافراگم های بزرگتری چون f/1.7 یا f/1.8 استفاده کرده، ولی به آن لرزشگیر اپتیکال (OIS)، زوم 2x، فوکوس خودکار (PDAF) افزوده است.

لنز 12 مگاپیکسل ثانویه می‌تواند تصاویر سیاه و سفید جذابی را برای علاقه مندان این سبک ثبت کند. در هواوی میت 9 پرو یک سنسور 8 مگاپیکسلی به عنوان دوربین جلو در نظر گرفته شده است. هواوی میت 9 پرو نیز یک باتری 4000 میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع در اختیار دارد.

همانند هواوی میت 9 در میت 9 پرو هم نبود سیستم تقویت صدای Hi-Fi احساس می شود. قرار گرفتن AMOLED با کیفیت 4K در این گوشی توسط هواوی حرکت مثبتی است. متاسفانه میت 9 پرو فاقد استاندارد ضد آب و غبار است. این گوشی با اندروید 7.0 نوقا به بازار آمده و ابعاد آن 75 در 7.5 در 152 میلی متر با وزنی معادل 169 گرم است. رنگ های موجود آن تنها دو رنگ طلایی و خاکستری تیتانیومی است. قیمت گذاری برای مدل 64 گیگابایتی با رم 4 گیگابایت در حدود 690 دلار و برای مدل 128 گیگابایتی با رم 6 گیگابایت در حدود 775 دلار است.

برنده مقایسه گوشی هواوی میت 9 و هواوی میت 9 پرو

مقایسه دو گوشی

برنده بی شک میت 9 پرو خواهد بود. درست است که صفحه نمایش در آن کوچک تر شده؛ اما تغییر رزولوشن به 4k و تکنولوژی AMOLED فاکتورهایی هستند که به تنهایی، افزایش قیمت 100 دلاری آن را منطقی می کنند. صفحه نمایش خمیده در دو لبه، ظاهری بسیار زیباتر به میت 9 پرو داده است. ممکن است شما این را نپذیرید؛ اما بسیاری ترجیح می دهند که سنسور اثر انگشت در جلو دستگاه باشد تا برای استفاده از آن نیازی به چرخش دستگاه نباشد. فریم فلزی بالای هواوی میت 9 پرو کمی بزرگتر است و این موضوع تعادل آن را هنگام در دست گرفتن، بالاتر برده است.

در پایان اگر داشتن صفحه نمایش بزرگ برای شما یک ضرورت است، نمی‌توان شما را از انتخاب میت 9 منصرف کرد. در غیر این صورت بین این دو انتخاب، هواوی میت 9 پرو قطعا به شما تجربه بهتری در کنار ظاهری جذاب تر خواهد داد.

.

منبع:androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر