;
coinex

سورپرایز جدید شرکت طراحی آیتال دیزاین برای نمایشگاه خودرو ژنو 2017

ابر خودروی آیتال دیزاین

شرکت آیتال دیزاین (Italdesign) در سال 1968 میلادی توسط طراح مشهور خودرو جیورجتو جیوجیارو (Giorgetto Giugiaro) تاسیس شد. این شرکت که مقر اصلی آن در شهر تورین ایتالیا قرار دارد، در حال حاضر یکی از زیر مجموعه های گروه خودرو سازی فولکس واگن (Volkswagen) بشمار می آید.

این شرکت طراحی که سالهاست به ساخت و طراحی انواع ابرخودروهایی مانند فراری (Ferrari) مدل GG50 در سال 2005 و مازراتی بورا (Maserati Bora) در سال 1971، و همچنین خودروهای سواری تولید انبوه مانند دوو ماتیز (Daewoo Matiz) و فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf) و ب ام و M1 اشتغال دارد، یک نمونه جدید را برای ارائه در نمایشگاه خودروی ژنو ماه آینده آماده نموده است.

این مدل مفهومی (Concept Car) ابرخودروی آیتال دیزاین که هنوز نام رسمی برای آن اعلام نشده است، یک نمونه بسیار پرقدرت بوده که از یک موتور 10 سیلندر خورجینی استفاده می کند. این ابر خودرو که توسط شرکت سازنده با نام  Italdesign Automobili Speciali نامیده شده، قیمت پایه ای برابر با 1.3 میلیون پوند (معادل 6.2 میلیارد تومان) دارد.

البته پیش بینی می شود قیمت این خودرو در هنگام رسیدن به جاده ها و خیایانها با توجه به تعداد اندک تولید شده و قابلیت شخصی سازی و تجهیز به امکانات بسیار متنوع و به دلخواه خریدار، به بیش از 2 میلیون پوند (معادل 9.6 میلیارد تومان) نیز افزایش پیدا نماید.

بر اساس اعلام شرکت آیتال دیزان قرار است تنها پنج نمونه از ابر خودروی آیتال دیزاین تولید گردد. بازار هدف این خودروی خاص نیز کلکسیونرها و اشخاص بسیار متمول خواهد بود. این خودرو قرار است در پایان سال جاری میلادی به خریداران ارائه گردد. این خودرو در واقع یک ابرخودرو بوده که برای کسانیکه نمونه هایی مانند آئودی R8 و لامبورگینی عطش آنها را رفع نمی کند، طراحی و ساخته شده است!

موتور و قابلیتهای فنی ابر خودروی آیتال دیزاین

ابر خودروی آیتال دیزاین همانطور که پیشتر نیز اشاره شد از یک موتور 10 سیلند خورجینی به حجم 5.2 لیتر استفاده می کند. این همان موتوری است که در آئودی (Audi) مدل R8 و لامبورگینی (Lamborghini) مدل هوراکان (Huracan) نیز استفاده شده است. این خودرو تنها به 3.2 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ثانیه از حالت سکون نیاز دارد. حداکثر سرعت آن نیز در حدود 205 مایل در ساعت (معادل 330 کیلومتر در ساعت) اعلام شده است.

طراحی بدنه خودروی جدید آیتال دیزان نیز بسیار پیشرفته بوده و کاملا منطبق بر علم آئرودینامیک است. شاسی این خودرو از ترکیبات آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده است. بدنه نیز به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است. این خودرو طولی برابر با 4.84 متر، عرضی برابر با 1.97 متر و ارتفاعی برابر با 1.2 متر دارد. با این توصیفات این خودرو وزنی در حدود سایر ابرخودروهای گروه خودروسازی فولکس واگن مانند آئودی R8 با وزن 1595 کیلوگرم و لامبورگینی آونتادور (Aventador) با وزن 1575 کیلوگرم خواهد داشت.

با ما همراه باشید تا گزارشات تکمیلی در خصوص این خودروی جدید شرکت آیتال دیزان را در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2017 میلادی به اطلاعتان برسانیم.

.

منبع : AutoCar

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر