;
coinex

گزارش تصویری از خودروهای مفهومی در نمایشگاه خودروی شیکاگو 2017 : بخش دوم

خودروهای مفهومی نمایشگاه خودروی شیکاگو 2017

همانطور که در بخش اول گزارش تصویری از خودروهای مفهومی در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی اشاره شد، بیش از 80 سال است که خودروهای مفهومی حضوری پررنگ در تمامی نمایشگاههای خودروی جهان دارند. یکی دیگر از قدیمیترین و درخشان‌ترین خودروهای مفهومی جهان، مدل بیوک سنتوریون (Buick Centurion) است. این خودروی مفهومی و جذاب در سال 1956 طراحی شد.

طراحی این خودرو و خطوط بدنه آن بسیار چشمگیر بود و رنگ آمیزی دو رنگ قرمز براق و سفید آن نیز، زیبایی و جذابیت آنرا دو چندان می کرد. این خودرو از یک موتور هشت سیلندر خورجینی استفاده می کرد که توانایی تولید نیرویی برابر با 325 اسب بخار را داشت. طراحی کابین آن نیز الهام گرفته از کابین هواپیماهای آن زمان بود.

حال می پردازیم به معرفی بقیه خودروهای مفهومی ارائه شده در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی.

  • نیسان (Nissan) مدل NV Cargo X
  • نیسان روژ 1 : جنگ ستارگان (Nissan Rouge One : Star Wars)
  • تویوتا (Toyota) مدل FCV Plus
  • نویوتا FV2
  • تویوتا I-Road

خودروهای مفهومی نمایشگاه خودروی شیکاگو 2017

نیسان NV Cargo X

این ون (Van) بلند و متفاوت، با توجه به کمک فنرهای بهینه سازی شده، قابلیت عبور از مسیرهای خاکی و خارج از جاده (Off Road) را به سایر قابلیتهای خود اضافه نموده است. این خودرو از یک موتور هشت سیلندر خورجینی 5 لیتری توربودیزل سود می برد می کند که پیشتر در نیسان تایتان (Nissan Titan XD) استفاده شده بود.

نیروی تولیدی موتور نیز به هر چهار چرخ خودرو (AWD) منتقل می گردد. تایرهای این خودرو نیز بزرگ و مخصوص مسیرهای خارج از جاده است. بدنه نیسان NV Cargo X نیز بوسیله میله های فولادی تقویت شده است. این خودرو محصول همکاری شرکت نیسان با مجری برنامه تلویزیونی Xtreme Off Road، ایان جانسون (Ian Johnson) است.

نیسان روژ 1 : جنگ ستارگان (Nissan Rouge One : Star Wars)

نیسان روژ نسخه جنگ ستارگان یک مدل تغییر شکل یافته از نیسان روژ استاندارد است که لباس جنگجویان سری فیلمهای جنگ ستارگان را به تن کرده و آماده مبارزه با دشمان شده است!

این خودرو با الهام از جنگنده X-Wing Starfighter که در این سری فیلمها استفاده می شد، طراحی شده است.

در طراحی این خودرو از المانهای موجود در این فیلم و جنگنده مانند پیشرانه مخصوص و باله ها و همچنین توپهای لیزری استفاده شده است. این خودرو به مناسبت اکران فیلم Rouge One : A Star War Story در سال گذشته ساخته شده است.

تویوتا (Toyota) مدل FCV Plus

شرکت تویوتا بر خلاف بیشتر شرکتهای حاضر در نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی، نمونه هایی با قابلیت ساخت و آینده نگرانه را به همراه خود آورده است. مدل FCV Plus یک خودروی استفاده کننده از پیلهای سوختی (Fuel Cell) است که از هیدروژن فشرده به عنوان منبع سوخت استفاده می کند.

شرکت خودروسازی تویوتا با تاکید بر این نکته که انرژی هیدروژن فشرده بیشتر از برق و الکتریسیته است، از این نوع منبع نیرو و انرژی برای این نمونه مفهومی خود استفاده نموده است. در این خودرو جریان برق مورد نیاز موتورهای الکتریکی بطور مستقیم از هیدروژن فشرده موجود در مخزن سوخت قرار گرفته در بخش عقبی خودرو تامین می گردد.

تویوتا FV2

شرکت تویوتا بنا به درخواست علاقمندان، مدل مفهومی و آینده‌نگرانه FV2 خود را به نمایشگاه خودروی شیکاگو 2017 آورد. تویویا FV2 یک نمونه بسیار خاص بوده و با شکستن تمامی استانداردهای موجود در وسایل نقلیه فعلی، بخش کنترلی خودرو را به طور کامل حذف نموده است.

در خودروی مفهومی تویوتا FV2 کنترل وسیله نقلیه تنها با حرکات بدن راننده است. در این خودروی تک نفره با حرکت بدن به جهتهای مختلف، هدایت خودرو انجام می گیرد. چرخهای جلویی این خودروی سه چرخ بسته به شرایط راننده و با استفاده از سنسورهایی که به بدن وی وصل شده است، تغییر رنگ می دهد.

تویوتا i-Road

خودروی مفهومی تویوتا i-Road یک نمونه بسیار کوچک است که سهولت رانندگی یک موتور سیکلت را با پایداری یک خودروی سواری دو نفره ترکیب نموده است.

هر کدام از دو چرخ جلویی این خودروی مفهومی شرکت تویوتا از یک موتور الکتریکی با نیروی تولیدی 2.7 اسب بخار نیرو می گیرند. انرژی مورد نیاز این موتورها نیز از باتریهای یون لیتیومی این خودرو تامین می گردد.

حداکثر سرعت این خودروی مفهومی نیز برابر با 30 مایل (معادل 48 کیلومتر در ساعت) بوده و قابلیت پیمایش مسیری به طول 30 مایل را دارد. یک کامپیوتر مرکزی نیز وظیفه محاسبه و تنظیم زاویه چرخهای جلویی این خودرو را در هنگام عبور از پیچها بر عهده دارد.

این خودرو وزنی برابر با 661 پاوند (معادل 300 کیلوگرم) دارد. طول این وسیله نقلیه نیز برابر با 2350 میلیمتر بوده و پهنایی برابر با 851 میلیمتر دارد.

منبع : وبسایت رسمی نمایشگاه خودروی شیکاگو سال 2017 میلادی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر