;
coinex

نگاه منتقدین جهان به فیلم زندگی من به عنوان یک کدو | My Life as a Zucchini

نگاه منتقدین جهان به فیلم زندگی من به عنوان یک کدو | My Life as a Zucchini

انیمیشن فرانسوی زندگی من به عنوان یک کدو (به فرانسوی Ma vie de Courgette)، از مهمترین آثار پویانمایی امسال به شمار می‌رود که توانست نامزد جایزه گلدن گلوب و اسکار شود. منتقدان هم با 17 نقد، امتیاز 85 را به این فیلم دادند. در ادامه با تکرا همراه باشید تا نگاهی به این انیمیشن و دیدگان منتقدین آن داشته باشیم.

خلاصه داستان: بعد از مرگ مادر الکلی پسر بچه‌ای به نام کدو، ریموند که یک افسر پلیس است او را به یک یتیم خانه می‌برد. اوایل او در پیدا کردن جایگاهش در این یتیم خانه دچار مشکل است و احساس غریبی می‌کند اما با کمک ریموند دوستان جدیدی پیدا می‌کند و…

منتقد Joe Morgenstern از Wall Street Journal با امتیاز 100: گفتن کلمه‌ی جادویی برای این فیلم فوق العاده، بزرگنمایی نیست.

Kenneth Turan از Los Angeles Times با امتیاز 90: غیر منتظره‌تر از دلربایی عنوان فیلم، سردرگمی آن است. My Life as a Zucchini زود تمام می‌شود اما تلخی و شیرینی‌اش راضی کننده است. یعنی نمونه‌ای از جادو که که همیشه سخت پیدا می‌شود.

Jude Dry از Indiewire با امتیاز 83: خواسته‌ای به قدرت جامعه برای التیام عمیق‌ترین زخم‌ها، My Life As A Zucchini موضوع سنگینی دارد که با قصه‌ای لذت بخش روایت می‌شود و برابر با تلفیق پیچش و امید است.

Glenn Kenny از Roger Ebert با امتیاز 88: کاراکتری که با او سر و کار داریم، هم صمیمی و هم پیچیده است. ولی فیلم به والاترین حدی رسیده است که می‌توان دید.

Boyd van Hoeij از The Hollywood Reporter با امتیاز 80: چیزی که کدو را از بقیه جدا می‌کند، توجه دائمی به چگونگی شکل‌گیری او و تاثیر حوادث و تجربیات بر اوست. اینکه چگونه این کودکان می‌توانند به سهولت خود را با آینده وفق دهند.

Sherilyn Connelly از Village Voice با امتیاز 70: با وجود احساسی نبودن، این فیلم امید را نسبت به شکستن چرخه‌ی خشونت نشان می‌دهد.

Mike D’Angelo از The A.V. Club با امتیاز 67دیدن این فیلم لذت بخش است و گاهی هم واقعا دوست داشتنی، اما کل فیلم، ناراحتی شخصیت داستان در 30 ثانیه و بقیه‌اش خوردن آبنبات و شادی در یک ساعت است. بدون بخش اول، نیازی به وجود بخش دوم نیست.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    پر معنا و بدون زرق و برق هالیوودی ، شاید نقد این فیلم فوق العاده و کاراکترهای پیچیده آن به هنر فیلم شناسی یا بهتر از آن ، انیمیشن شناسی نیازی نداشته باشد . ذهن خلاق نویسنده اثر و کارگردانی منحصر به فرد آن ، انسان را به فکر فرو برد که چرا با این شگفتی های آفرینش ، رفتاری خصمانه داشته اند که بدین اوضاع گرفتار شده اند ، و چه زیبا با احساسات کودکانه و بی بدیل خود به مشکلات فائق آمدند … قلب انسان متعالی به درد می آید …

    پاسخ