;
coinex

کدهای کیو آر و بارکدهای معمولی را با استفاده از اپ دوربین اسکن کنید

کدهای کیو آر

به تازگی برنامه جدیدی با نام now on tap به دارندگان دستگاه های اندرویدی این امکان را می‌دهد که به وسیله آن بتوانند توسط برنامه دوربین گوشی، کدهای کیو آر و یا بار کدها را اسکن کنند. شما می توانید با نصب این برنامه و انجام تنظیمات مربوط به دوربین به سادگی از آن بهره ببرید.

تا به حال خود را در موقعیتی یافته‌اید که بخواهید کدهای کیو آر را توسط تلفن هوشمند خود اسکن کنید؛ ولی متوجه شوید که نرم افزاری مختص این کار را روی تلفن خود در دسترس ندارید؟ دانلود کردن اپ نسبتا کم حجمی برای انجام این عمل، کار آنچنان سختی به نظر نمی رسد؛ اما آیا واقعا شما همچنان نیز به یک اپ دیگر بر روی تلفنتان فقط مخصوص اسکن یکسری خاص از بارکدها که به هیچ وجه بیرون از مرزهای آسیا آنچنان محبوبیتی ندارند، نیازمندید؟ پاسخ این است که “خیر، شما نیازی ندارید”.

کدهای کیو آر به تازگی در بسیاری از زمینه‌ها محبوب و پرکاربرد شده‌اند. این کدها مکانیزمی مشابه با بارکد محصولات مختلفی که خریداری می‌کنید، دارند. این کدها که معمولا به شکل تصویری سیاه و سفید ارائه می‌شوند، حاوی پیام خاصی هستند که با اسکن کردن آن‌ها می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. از کیو آر کدها بر روی محصولات فروشگاهی، بروشورها، برنامه اعلان نمایش‌ها و سینماها و خیلی زمینه‌های دیگر استفاده می‌شود. داشتن برنامه‌ای بر روی گوشی همراهتان که به شما در اسکن کردن این کدها کمک کند، می‌تواند ایده خوبی باشد.

در حقیقت، در دستگاه‌های اندروید، شما می‌توانید به سادگی با استفاده از اپ دوربین، نه تنها کدهای کیو آر را اسکن کنید، بلکه بارکدهای معمولی را نیز به راحتی می‌توانید اسکن کنید. حال اگر برنامه now on tap بر روی تلفن شما فعال است، شما می توانید اپ دوربین خود را باز کرده، رو به روی کد کیو آر  و بارکد معمولی مد نظر خود گرفته و کلید هوم دستگاه خود را برای انجام عملیات اسکن فشار دهید.

کدهای کیو آرکدهای کیو آر

برای استفاده از برنامه now on tap باید دستگاه شما حداقل دارای سیستم اندروید 6.0 مارشمالو بوده و برنامه گوگل اپ را بصورت نصب شده بر روی دستگاه خود داشته باشید. برای فعال سازی این ویژگی، مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

  • برنامه گوگل اپ را نصب کرده و آن را باز کنید
  • گزینه “الان برنامه را فعال کنید” را انتخاب کنید
  • به قسمت تنظیمات رفته و روی اسکرین سرچ “Screen search” کلیک کنید
  • بالاترین کلید تغییر وضعیت را فعال کنید

تمام شد! حال شما می‌توانید با نگه داشتن انگشتتان بر روی دکمه هوم دستگاه خود، به سرعت به قسمت “ناو آن تپ” رفته تا محتوای زمینه‌ها و پیشنهادهای مطلع سازی بر روی صفحه در جریان و نمایشگر خود را تحلیل کنید.

اگر سیستم عامل دستگاه شما ios است، شما می‌توانید به سادگی با استفاده از گوگل کروم برای رسیدن به همان نتایج بهره ببرید. البته برنامه‌هایی نیز در اپ استور وجود دارند که می‌توانند در زمینه اسکن کردن کدهای کیو آر به کمک شما بیایند.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر