;
coinex

سونی دوگوشی میان رده اکسپریا اکس ای وان و اکسپریا ایکس ای وان اولترا را معرفی کرد

سونی دوگوشی میان رده اکسپریا اکس ای وان و اکسپریا ایکس ای وان اولترا را معرفی کرد

سونی ظاهرا در نمایشگاه MWC 2017 گرد و خاک زیادی را بلند کرده است و علاوه بر معرفی دو گوشی بالا رده، دو میان رده با دوربین‌های قدرتمند را نیز در غرفه خود قرار داده است. این دو گوشی که اکسپریا ایکس ای وان و اکسپریا ایکس ای وان اولترا نام دارند با وجود معرفی دو پرچمدار اصلی سونی در بارسلونا، توانسته‌اند خودنمایی کنند و از همین‌الان برای دیگر گوشی‌های میان رده بازار خط‌ونشان زیادی کشیده‌اند. در ادامه با تکرا همراه باشید تا این دو گجت را موشکافانه‌تر بررسی کنیم.

اکسپریا ایکس ای وان و ایکس پریا ایکس ای وان اولترا

چند مدت پیش یک شایعه عجیب دهن به دهن در بازار گوشی‌های هوشمند پخش شد، این شایعه می‌گفت که کمپانی ژاپنی سونی در قصد دارد تا چندین گوشی هوشمند را معرفی کند. ظاهراً این شایعه به واقعیت پیوسته است و کمپانی ژاپنی حدود 4 دستگاه جدید را معرفی کرده است.

معرفی اجمالی اکسپریا ایکس ای وان و اکسپریا ایکس ای وان اولترا

در کنفرانسی که سونی برگزار کرد، اکثر تمرکزها بر روی اکسپریا ایکس زد پریمیوم و ایکس زد اس بود، ولی در این هیاهو، خانواده ایکس ای شاهد تولد دو گوشی دیگر نیز به نام‌های اکسپریا ایکس ای وان و اکسپریا ایکس ای وان اولترا بود. این دو گوشی در رنج گوشی‌های میان رده کمپانی قرار می‌گیرند که اعتبار ژاپنی‌ها را در آن قسمت بازار بالاتر خواهند برد. این دوگوشی در مقایسه با اکسپریا ایکس ای های سال قبل در 4 قسمت بهتر شده‌اند: دوربین، SoC، مموری سیستم و حافظه ذخیره سازی.

هر دو گوشی از چیپست MediaTek Helio P20 بهره می‌برند و یک دوربین 23 مگا پیکسلی نیز در عقب آن‌ها تعبیه‌شده است. البته دوربین جلویی دوگوشی متفاوت است. اکسپریا ایکس ای وان دارای دوربین جلوی 8 مگا پیکسلی است که به عدد ISO ی 3200 می‌تواند برسد، این در حالی است که اکسپریا ایکس ای وان اولترا دارای دوربین سلفی 16 مگا پیکسل است که به عدد ISO ی 6400 می‌رسد. البته چاشنی این دوربین سلفی یک فلش و تثبیت‌کننده تصویر نوری است.

خب تفاوت‌های دوگوشی به همین‌جا ختم نمی‌شود، اکسپریا ایکس ای وان اولترا از پورت USB Type-C برای شارژ کردن استفاده می‌کند، این درحالی است که این وظیفه در اکسپریا ایکس ای وان بر عهده یک پورت micro USB است.

طراحی آگاهانه سونی در این گوشی‌ها هم به چشم می‌خورد و هنوز هم طراحی مفهومی یکپارچه (unified design concept) که در MWC 16 شروع شد، برای ژاپنی‌ها ادامه دارد. اکسپریا ایکس ای وان و اکسپریا ایکس ای وان اولترا با نمایشگرهای 5 و 6 اینچی لبه به لبه تجهیز شده‌اند که دورتادور آن را یک قاب فلزی پوشانده است.

در ادامه نگاهی گذرا به ویژگی‌های برجسته دوگوشی می‌اندازیم:

اکسپریا ایکس ای وان و ایکس پریا ایکس ای وان اکسپریا ایکس ای وان و ایکس پریا ایکس ای وان اولترا
سیستم عامل اندروید 7 نوقا اندروید 7 نوقا
ابعاد 8*67*145 میلی متر و 143 گرم وزن دارد 8.1*79*165 میلی متر و 188 گرم وزن دارد
نمایشگر 5 اینچ 1280*720 6 اینچ 1920*1080
پردازشگر MediaTek Helio P20 هشت هسته‌ای MediaTek Helio P20 هشت هسته‌ای
رم 3 گیگابایت 4گیگابایت
دوربین دوربین عقب: 23 مگاپیکسل

دوربین جلو:8 مگا پیکسل

 

دوربین عقب: 23 مگاپیکسل

دوربین جلو: 8 مگا پیکسل + تثبیت کننده عکس نوری

باتری 2300 میلی آمپر ساعت 2700 میلی آمپر ساعت
فضای ذخیره سازی 32 گیگابایت + پشتیبانی از کارت حافظه 64 گیگابایت + پشتیبانی از کارت حافظه

احتمالا دو گوشی در رنگ‌های سیاه، سفید و طلایی به بازار عرضه خواهند شد و مدل کوچک‌تر ممکن است تنوع رنگ بیشتری را هم در مناطق خاصی داشته باشد. اکسپریا ایکس ای وان در تاریخ 6 اردیبهشت به قفسه بازارها راه خواهد یافت و برچسب قیمتی که بر روی آن خواهد خورد، عدد 299.99 دلار را نشان خواهد داد. برادر بزرگ‌تر این گوشی یعنی اکسپریا ایکس ای وان اولترا هنوز تاریخی برای ورودش به میدان نبرد مشخص نشده است، ولی ژاپنی‌ها اعلام کرده‌اند که تابستان پیش رو ممکن است که گوشی را وارد به دست کاربران برسانند.

.

منبع: Phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر