;
coinex

خودروی مفهومی ب ام و 2002 ، مرور خاطرات 50 ساله مدل افسانه ای 2002

خودروی مفهومی ب ام و 2002

شرکت خودروسازی آلمانی ب ام و به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید مدل افسانه ای 2002، اقدام به طراحی یک نمونه مفهومی بر اساس آن نموده است. این نمونه خاص به مناسبت قدردانی از مهندسی برتر و پیشرفته موجود در این مدل خاص و بسیار محبوب و مشهور انجام شده است.

آدرین فن هویدونک (Adrian Van Hooydonk) معاون ارشد بخش طراحی شرکت ب ام و در این خصوص می گوید: “مدل 02 دقیقا پنجاه سال پیش از این طراحی و تولید شد. این مدل به نوعی آغازگر عصر طلایی شرکت ب ام و گردید. این خودروی کوپه سایز کوچک اسپرت یکی از نمونه هایی بود که توانست ب ام و را به جایگاهی که امروز در آن قرار گرفته است برساند.” 

وی در مورد این خودرو می گوید: “مدل 02 اولین خودرویی بود که در اروپا از سیستم توربوشارژر در موتور خود استفاده نمود و توانست با حجم کم و وزن سبک و موتور کوچک نیرویی را به اندازه خودروهای اسپرت و مسابقه ای در اختیار راننده قرار دهد. علاوه بر این مدل 2002 از تکنولوژی بسیار پیشرفته ای در موتور خود استفاده می نمود که آن را به یک خودرو اسپرت در این کلاس بدنه تبدیل می کرد. این نمونه تنها یک قدردانی کوچک از تمامی تیم سازنده این خودرو است.”

طراحی خودروی مفهومی ب ام و 2002

“طراحی خودروی مفهومی ب ام و 2002 بسیار چشم نواز بوده و توانسته یادآور خاطرات مدل افسانه ای 2002 که یکی از نمادهای شرکت ب ام و است، باشد.” این جملات نظرات کریم حبیب رییس بخش طراحی ب ام و است. وی می افزاید: “مدل مفهومی ب ام و 2002 سعی دارد با ایجاد پلی میان موفقیت های گذشته و آینده، اهداف آینده این شرکت را به دیگران یادآوری نماید.”

از خصوصیات خودروی مفهومی ب ام و 2002 می توان به فاصله دو محور بالا، فاصله بین دومحور و ابتدا و انتهای خودرو (Overhang) و دماغه برجسته معروف به “دماغه کوسه” همراه با قابلیت های بالای دینامیکی و عملکرد فوق العاده بر روی سطح جاده اشاره کرد.

در خودروی مفهومی ب ام و 2002 به علم آئرودینامیک اهمیت بسیار زیادی داده شده است. از نمودهای این مساله می توان به باله بزرگ عقب و سپرها و دیفیوزر عقب و جلو به همراه شکاف های موجود بر روی بدنه به منظور هدایت جریان هوا و حفظ پایداری خودرو بر روی جاده اشاره کرد که بیشترین نیروی عمودی (Downforce) را در هر شرایط جوی و سطح جاده برای این نمونه به ارمغان می آورد.

در طراحی ظاهری این خودرو نیز از المان های مدل افسانه ای 2002 به همراه تکنولوژی های جدید استفاده شده که در کنار یادآوری ظاهری این خودروی افسانه ای، ظاهری مدرن و بروز نیز به آن بخشیده است.

.

منبع : وبلاگ رسمی شرکت ب ام و 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر