;
coinex

مقایسه گوشی موتو زد فورس و هواوی آنر 6X

مقایسه گوشی موتو زد فورس و هواوی آنر 6X
امروز می خواهیم دو گوشی موتو زد فورس (Moto Z Force) و هواوی آنر 6 ایکس (Honor 6X) را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک از این دو گوشی گوی رقابت را از دیگری می‌رباید و برنده این مقایسه می‌شود. در اینجا به شما نشان خواهیم داد که دو تلفن همراه موتو زد فورس و آنر 6X  چه قدر به یکدیگر شبیه و در عین حال چه قدر متفاوت‌اند!

این دو دستگاه شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. به عنوان مثال، هردو بدنه‌ای فلزی و منحصر به فرد دارند؛ اما بدنه هواوی آنر 6X خمیده است و دارای دوربین دوگانه در پشت گوشی است. سایز صفحه نمایش هر دو گوشی 5.5 اینچ است؛ اما وضوح تصویر (رزولوشن) آن‌ها متفاوت است و همین تفاوت باعث می‌شود که موتو زد فورس اندکی بزرگ تر و یک گرم سنگین‌تر باشد. دوربین‌های این دو گوشی هم اندکی متفاوت‌اند و اگرچه دوربین آنر 6X دوگانه است؛ اما با موتو زد فورس عکس‌های بهتری خواهید داشت.

موتو زد فورس

موتو زد فورس

موتو زد فورس از صفحه نمایش آمولد کواد اچ دی ضد ضربه، دوربین بسیار عالی 21 مگاپیکسلی، باطری داخلی بزرگ و شارژر موتو توربو (Moto Turbo) برخوردار است. بدنه موتو زد فورس تماما فلز و شیشه ضد ضربه است که این گوشی را در دسته گوشی‌های بسیار مقاوم و در عین حال باریک قرار می‌دهد.

طراحی پشت این گوشی به دلیل دوربین برجسته و سطح فلزی آن ممکن است مورد پسند همه واقع نشود؛ اما اگر به موتو مودزها (Moto Mods) و طراحی‌های خلاقانه گوشی های ماژولار علاقه دارید این گوشی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. تمام گوشی‌های سری موتو زد قابلیت های موتو مودز را دارند و به شما این امکان را می دهند که عملکرد گوشی خود را تا حد ممکن بالا ببرید.

صفحه نمایش 5.5 اینچی آمولد کواد اچ دی با وضوح تصویر 1440×2560 پیکسلی (با تراکم پیکسلی در هر اینچ 535 پیکسل) و صفحه ضد ضربه به شما اطمینان می‌دهد که تلفن همراهتان هرگز شکسته یا خرد نمی‌شود!

لنوو در این گوشی از تراشه اسنپدراگون 820 چهار هسته‌ای استفاده کرده است. دو هسته با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز و دو هسته دیگر با فرکانس کاری 1.16 گیگاهرتز در بخش CPU. همچنین این گوشی از واحد گرافیکی آدرنو 530 و حافظه رم چهار گیگابایتی و حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی برخوردار است و قابلیت افزایش حافظه توسط کارت حافظه جانبی تا 2 ترابایت را دارد.

دوربین اصلی این گوشی با دقت 21 مگاپیکسلی، دهانه دیافراگم f/1.8، سیستم لرزشگیر و سیستم فوکوس خودکار لیزری و فلاش دوگانه دو رنگ، امکان گرفتن عکس‌هایی زیبا را برای شما فراهم می‌کند. همچنین با دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی قابلیت گرفتن سلفی و یا حتی تماس تصویری را خواهید داشت. این در حالی است که هم اکنون در بازار رقابت میان گوشی‌های هوشمند، دوربین عامل مهمی برای برتری از رقبا به حساب می‌آید.

باطری موتو زد فورس، یک باطری داخلی بزرگ با ظرفیت 3500 میلی‌آمپر ساعت است که همراه با سریع ترین شارژر موجود در جهان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این شارژر، موتو توربو (Moto Turbo) نام دارد و قادر است تلفن همراه شما را فقط در 20 دقیقه تا 50 درصد شارژ کند!

بدنه موتو زد فورس به اندازه کافی عریض است که بتوان جک هدفون 3.5 میلی متری را روی آن تعبیه کرد؛ اما طراحان این تلفن همراه ترجیح دادند موتو زد فورس را هم مانند باقی گوشی‌های سری زد بدون جک هدفون بسازند؛ اما برای حل این مشکل، موتورولا یک مبدل در جعبه گوشی برای شما قرار داده است که می‌توانید آن را به پورت یو اس بی گوشی متصل کرده و از طریق این مبدل، هدفون خود را به گوشی وصل کنید. درست است که هدفون اینگونه کیفیت صدای بهتری خواهد داشت؛ اما باید همیشه حواستان باشد که این تبدیل را همراه خود داشته باشید!

موتو زد فورس نیز مانند دیگر گوشی‌های شرکت موتورولا می‌تواند موتو مودزهایی را به کار گیرد که هم ویژگی‌های جذاب بسیاری را به گوشی شما می افزایند و هم ظاهر آن را زیبا و منحصر به فرد می‌کنند.

لازم به ذکر است که این گوشی دارای بدنه ضد آب توسط نوعی پوشش نانو است؛ اما نسبت به آب کاملا مقاوم نیست! ابعاد این گوشی نیز 7×75.8×188.9 میلی متر است و 163 گرم وزن دارد و در رنگ‌های مشکی-خاکستری، مشکی-رزگلد، مشکی-طلایی و سفید و با قیمت 720 دلار در بازارهای جهانی موجود است.

هواوی آنر 6X

آنر 6X

هواوی آنر 6X گوشی هوشمندی است که سطح کیفی متوسطی دارد و با قیمت 250 دلار برای مدل 32 گیگابایتی و 300 دلار برای مدل 64 گیگابایتی محصول بسیار عالی و مناسبی به شمار می‌رود. بدنه این گوشی از فلز ساخته شده و گوشه‌های گرد و پشت خمیده آن باعث می‌شود که هنگام در دست گرفتن این گوشی حس خوبی داشته باشید. ضخامت آن 8.2 میلی متر است و با وزن 162 گرم، در دسته گوشی‌های سبک قرار می‌گیرد. همچنین هواوی آنر 6X دوربینی دوگانه را به شما ارائه می‌دهد که با استفاده از آن امکان گرفتن عکس‌هایی زیبا را خواهید داشت.

صفحه نمایش آنر 6 ایکس یک LCD فول اچ دی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1080×1920 پیکسلی (تراکم پیکسلی در هر اینچ 403 پیکسل) است. هوآوی برای این گوشی نیز از پردازنده هشت هسته‌ای کرین 655 استفاده کرده است؛ چهار هسته با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر با فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتز.

همان‌طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، هواوی آنر 6X دوربینی دوگانه دارد. دوربین اول 21 مگاپیکسل و دوربین دوم 2 مگاپیکسل است که به گفته هواوی به شما امکان گرفتن عکس‌های حرفه‌ای با افکت بوکه را می‌دهد. همچنین این دوربین از فوکوس خودکار و فلاش LED برخوردار است. دوربین سلفی این گوشی نیز 8 مگاپیکسل است که امکان گرفتن سلفی‌های باکیفیت را برایتان فراهم می کند. باتری این گوشی نیز 3340 میلی آمپری است که قابلیت شارژ سریع را نیز دارد.

در مجموع هواوی آنر 6X گوشی هوشمندی است که با کیفیت و با سلیقه ساخته شده است. ابعاد فیزیکی این گوشی 8.2×76.2×150.9 میلی متر است، 162 گرم وزن دارد و در رنگ‌های خاکستری، طلایی و نقره ای موجود است. همان طور که در ابتدای این بحث گفته شد، هزینه مدل 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی 250 دلار و مدل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی 300 دلار خواهد بود. سیستم عامل این تلفن همراه، اندروید 6.0 مارشمالو است و قابلیت به‌روزرسانی به اندروید 7 نوقا را نیز دارد.

برنده مقایسه گوشی موتو زد فورس و هواوی آنر 6X

گوشی آنر 6X

ما واقعا نمی‌خواستیم آنر 6X را به عنوان برنده انتخاب کنیم؛ اما گویا چاره دیگری نداریم! هواوی آنر 6X یک گوشی هوشمند باکیفیت است که فقط 250 دلار (حدود 470 دلار ارزان تر از موتو زد فورس!!) قیمت دارد.

شکی نیست که موتو زد فورس تلفن همراه بسیار عالی و بسیار باکیفیتی است که پیشنهاد می‌کنیم اگر صفحه نمایش بهتر، پردازنده قوی‌تر، دوربین بهتر و امکان استفاده از موتو مودزها را می‌خواهید، حتما آن را در نظر بگیرید؛ اما همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که خواستن این امکانات هزینه بسیار بالایی دارد!

گوشی هواوی آنر 6X از صفحه نمایش عالی، پردازنده قابل قبول، دوربین خوب و بدنه مقاوم برخوردار است و قیمیت بسیار عالی و مناسبی هم دارد. پس اگر تلفن همراهی برای استفاده روزمره یا حتی برای کودکان خود می‌خواهید، هواوی آنر 6 ایکس بهترین انتخاب است.

شما کدام گوشی را ترجیح می‌دهید؟

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر