;
coinex

سرورهای آمازون به دلیل وجود مشکل در شبکه از دسترس خارج شدند

سرورهای آمازون
سرورهای آمازون دچار مشکل شدند و از کار افتادند، این موضوع باعث از دسترس خارج شدن برخی سایت‌ها و سرویس‌ها شد. در ادامه با تکرا همراه باشید.

خدمات میزبانی وب آمازون به صورت گسترده‌ای توسط کاربران در سراسر جهان استفاده می‌شود، این بدین معناست که زمانی که سرورهای آمازون از کار بیافتند یا مشکلی برای آن‌ها پیش بیاید، خیلی چیزها نیز با آن‌ها از کار خواهد افتاد. ظاهرا این اتفاق دیروز رخ داده است، آمازون، به یکباره تعداد خطای بالا در یک منطقه از سرویس‌های S3 خود را گزارش کرد که همین باعث از کار افتادن و آفلاین شدن سرویس‌های آمازون شد. طبق گزارش‌ها سرویس‌هایی که پس از این اتفاق دچار آسیب شدند در شرق ایالات متحده آمریکا واقع شده بودند.

به دنبال این اتفاق، ظاهرا سایت‌هایی همچون Trello، Quora، IFTTT و Splitwise که توسط سرویس راه اندازی سایت Wix ساخته شده بودند، آفلاین و از دسترس خارج شدند. همچنین به نظر می‌رسد سایت GroupMe نیز قادر به بارگذاری برخی صفحات نیست، البته در این میان Alexa توانست آنلاین بماند و از دسترس خارج نشود. نرم افزار Nest نیز برای مدتی قادر به اتصال به ترموستات‌ها و سایر دستگاه‌ها نبود.

علاوه بر این Isitdownrightnow.com هم به نظر می‌رسد به همین دلیل از دسترس خارج شده بود.

چیزی که بیشتر باعث نگرانی می‌شود این است که این دفعه اول نیست که همچین اتفاقی برای سرورهای آمازون رخ می‌دهد، آمازون قبلا نیز متحمل قطعی و از دسترس خارج شدن به صورت موقت شده بود، زمانی که به همراه آمازون سرویس‌هایی همچون اینستاگرام، Vine و IMDb نیز شامل این قطعی موقت شده بودند. در این قطعی، نام سرویس‌های بزرگ دیده نمی‌شود؛ اما به هرحال، این اتفاق تأثیر بدی روی سرویس‌های زیادی، به خصوص سرویس‌های کوچکتر که به آمازون تکیه کرده بودند، گذاشت.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که این مشکل رفع شده است.

.

منبع: Theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر