;
coinex

تک استار: معرفی استارتاپ بیدک/ بدون نیاز به دانش فنی فروشگاه اینترنتی خودتان را بسازید!

تک استار: معرفی استارتاپ بیدک/ بدون نیاز به دانش فنی فروشگاه اینترنتی خودتان را بسازید!
تکرا پس از گذشت ۲ سال از حیات خود، عزم خود را برای کمک به اکوسیستم استارتاپی کشور عزیزمان جزم کرده و قصد دارد با استفاده از تریبونی که در اختیارش است، به معرفی این کارآفرینان و کسب و کارهایشان بپردازد. معرفی استارتاپ ها در قالب برنامه ای با نام “تک استار” در وب سایت تکرا منتشر خواهد شد. در حال حاضر اخباررسمی نیز ما را در این مهم یاری خواهد کرد.

در این قسمت از تک استار با یکی از تیم‌های جوان مستقر در شتابدهنده آواتک آشنا خواهید شد. تیمی که قصد دارد تا برای کسانی که دانش فنی بالایی ندارند، این امکان را فراهم کند تا به راحتی برای خود فروشگاه اینترنتی بسازند.

1. لطفا تک تک اعضای تیم خود را معرفی کنید؛ الان چند نفر هستید و چه تخصص‌ها و مسئولیت‌هایی دارید؟ چند نفر هم بنیان‌گذار هستید؟

اشکان عیوق هستم و از سال ۱۳۸۸ در زمینه تجارت الکترونیک تجربه دارم. تاکنون در پروژه‌های بزرگ تجارت الکترونیک کشور در سمت‌های مختلف فعالیت کرده‌ام و در حال حاضر مشغول گذراندن دوره کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک هستم.

مجتبی عقیلی بهنام هستم و لیسانس ارتباط تصویری دارم. طراح و توسعه دهنده رابط کاربری وب هستم و بیش از ۵ سال است که در پروژه های بزرگ ملی در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت دارم.

فرشاد آقایاری هستم و در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیلم. من در تیم بیدک در زمینه محتوا و ارتباط با مشتریان فعالیت می‌کنم و تقریبا 3 سال در این حوزه کار کرده‌ام.

علیرضا فغانی، 7 سال سابقه کد نویسی FullStack وب و مدیریت سرور را دارم، بیش از 1 سال در شرکتی در سِمت برنامه نویس سَمت سرور ( Backend ) فعالیت داشته‌ام.

صادق سرابی هستم و حدود 5 سال در حوزه های مختلف تجارت الکترونیک فعالیت داشته‌ام. حدود یک سال هست که به صورت تخصصی در زمینه تجربه کاربری و موارد مربوط به آن مانند user descovery، user research و ux design مشغول بوده‌ام و در حال حاضر با تیم بیدک همکاری می‌کنم.

نسترن کریمی، فوق لیسانس صنایع غذایی دارم  و در حال حاضر مسئول بازاریابی تیم بیدک هستم.

2. ایده شما چیست و چرا این ایده را برای اجرا انتخاب کردید؟

ما به دنبال آن هستیم تا بستری ابری فراهم کنیم که قابلیت ساخت و مدیریت فروشگاه اینترنتی بدون دانش فنی را در اختیار افرادی که محصولی برای فروش دارند، قرار دهیم و البته با بیدک برای فروشنده‌ها فرصت برندسازی هم وجود خواهد داشت.

این ایده، در واقع با توجه به رشد تجارت الکترونیک در کشور ما و کمک به خرده فروشان یا کسانی که توان کمتری هم از لحاظ مالی و هم دانش برای ورود به این حوزه را دارند، به ذهن ما رسید.

3. اگر بخواهید کسب و کار خود را در قالب یک جمله توضیح دهید (Elevator Pitch)، آن جمله چیست؟

پلتفرم ساخت فروشگاه اینترنتی بدون نیاز به دانش فنی و قابلیت برندسازی برای فروشنده‌ها که این کسب و کار می تواند راه حل هایی در پرداخت و حمل هم در اختیار فروشنده ها قرار بدهد.

4. با چه سرمایه‌ای کار خود را آغاز کردید و آیا فکر می‌کنید که این مبلغ برای شروع کارتان کافی بود؟

تقریبا با ۱۰ میلیون تومان کار خود را آغاز کردیم و به مرور زمان با دریافت پول از پرژه‌های دیگر هزینه‌های بیدک را تامین کردیم.

5. آیا تا این لحظه سرمایه گذار داشتید؟ کمی در رابطه با این موضوع توضیح دهید.

خیر، سرمایه گذار نبوده و تقریبا دنبال سرمایه گذار نرفتیم؛ چون روی پروژه تمرکز داشتیم تا محصولمان درست کار کند و متناسب با نیاز جامعه هدف ما باشد.

6. تا این لحظه، بزرگترین چالش هایی که با آن‌ها دست و پنجه نرم کردید چه بوده و فکر می‌کنید در آینده چه چالش‌هایی پیش روی شما خواهد بود؟

دانش کم تجارت الکترونیک. با توجه به اینکه هنوز تجارت الکترونیک در کشور ما هنوز همه گیر نشده؛ بنابراین دانش مردم در این حوزه خیلی کم است و نیاز به افزایش درک مردم برای ورود به این حوزه احساس می‌شود.

فروش فروشنده‌ها. این موضوع مثل مورد اول به دانش مردم به این حوزه برمی‌گرده و فکر می‌کنند که ساختن فروشگاه، انتهای راه است و از همان لحظه می‌توانند به اندازه دیجی کالا فروش کنند. چون بازاریابی فروشگاه اینترتی فروشگاه‌ها در اختیار خود آن‌هاست؛ ولی ما به‌زودی به این بعد قضیه ورود می‌کنیم.

7. اگر همین الان یک نفر قصد داشته باشد تا نیازهای تیم شما را برطرف کرده و به نوعی بر روی شما سرمایه گذاری کند، چه چیزهایی از او می‌خواهید؟ در مجموع فکر می کنید چه چیزهایی (عوامل یا امکاناتی) می تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند؟

در حال حاضر ما نیاز به تمرکز داریم و برای همین به نظر می رسد از بین بردن دغدغه‌های مالی مهم ترین نیاز باشد.

8. فکر می کنید چه عواملی ممکن است باعث شکست کسب و کارتان شود؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ چه راهکاری برای مقابله با این عوامل در نظر دارید؟

همخوانی نداشتن نیاز فروشگاه‌ها با راهکار‌های ارائه شده؛ این موضوعی است که می‌تواند باعث شکست ما شود.

9. مطالعه چه کتاب هایی را به دوستانتان پیشنهاد می دهید؟ لطفا یک یا چند کتابی که از مطالعه آن لذت برده و نکات خوبی یاد گرفته اید را نام ببرید.

خواندن کتاب‌های قوانین کار، گوگل چگونه کار می‌کند و تست مامان، کتاب‌هایی هستند که خواندن آن‌ها برای ما بسیار با ارزش بود. به دوستانم هم توصیه می‌کنیم که این کتاب‌ها را بخوانند.

10. و در نهایت به عنوان آخرین سوال، چشم انداز شما برای چند سال آینده چیست؟ به عنوان مثال 5 سال آینده کسب و کارتان را به چه شکلی می بینید؟

تا آن زمان پلتفرمی را به تکامل رسانده‌ایم که مناسب برای مدیریت فروش‌های آنلاین است.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام وقت بخیر.اگر بخوام با شما همکاری کنم.یا کارمو معرفی کنم باید چیکار کنم.متشکرم

    پاسخ