;
coinex

معرفی و بررسی توانایی های ابرخودروی مک لارن 570S سال 2017

مک لارن 570S مدل 2017

مک لارن 570S نمونه ای است که برای تحت تاثیر قرار دادن طراحی و ساخته شده است. این خودرو با طراحی بدنه بسیار جذاب، تجهیز به تنها دو صندلی، درهای پروانه ای مایل و ورودیهای هوایی که جریان مورد نیاز یک هواپیمای جت را تامین می کند، توجه تمامی افراد را به خود جلب می کند.

این خودرو با استفاده از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده و با بهره‌گیری از یک موتور هشت سیلندر خورجینی مجهز به سیستم توربوشارژر دوبل (Twin-Turbo) ، توانایی تولید نیرویی برابر با 576 اسب بخار را دارد. طراحی سیستم اگزوز آن نیز به گونه ای است که صدای بسیار قدرتمند و زیبایی را تولید می نماید. این خودرو نسبت به مدل سال قبل خود دچار تغییری نشده و با همان مشخصات و امکانات مدل سال 2016 میلادی به خریداران عرضه می شود.

موتور و گیربکس

موتور استفاده شده در مک لارن 570S یک نمونه 3.8 لیتری هشت سیلندر خورجینی بوده که در قیمت میانی خودرو قرار گرفته است. نیروی 576 اسب بخاری تولیدی موتور نیز توسط یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های عقبی خودرو (RWD) منتقل می گردد. غرش تولید شده توسط این موتور با شدتی معادل 60 دسی بل، بیشتر از بسیاری از رقبای این خودرو است.

این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون تنها به 2.7 ثانیه زمان نیاز داشته که آن را بالاتر از بسیاری از رقبا مانند مرسدس بنز AMG GTS با زمان 3 ثانیه، آکورا (Acura) مدل NSX با زمان 3.1 ثانیه و ب ام و i8 با زمان 4 ثانیه قرار می دهد. این خودرو قادر به حرکت در سه مدل رانندگی مختلف Normal، Sport و Track بوده که بهترین عملکرد را در شرایط مختلف برای خودرو فراهم می نماید.

مک لارن 570S مسافت 1/4 مایل را در زمان فوق العاده 10.7 ثانیه طی کرده و حداکثر سرعت آن در این مسیر برابر با 133 مایل در ساعت (معادل 214 کیلومتر در ساعت) است. این رقم در خودروهای رقیب برابر با 11.2 ثانیه در مرسدس بنز AMG GTS و آکورا NSX و 12.5 ثانیه در ب ام و i8 بسیار مناسب بوده و به راحتی این خودروها را پشت سر می گذارد. در مجموع و پس انجام آزمایش ها و تست های مختلف مک لارن 570s موفق به کسب 5 ستاره از تیم کارشناسان سایت Caranddriver شد.

مصرف سوخت

در هنگام خرید خودروهای اسپرتی مانند مک لارن 570S، معمولا توجه زیادی به مصرف سوخت نمی شود. موتور هشت سیلندر خورجینی موجود ار این خودرو، یک نمونه ضعیف شده که موتور استفاده شده در مدل های گرانقیمت‌تری مانند  675LT و P1 هیبریدی است. اما مک لارن 570S از لحاظ مصرف سوخت نیز نمونه خوب و قابل قبولی بوده و بر اساس اعلام EPA توانایی پیمودن مسافتی به طول 23 مایل را با هر گالن سوخت (معادل 10.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) در مسیرهای بزرگراهی و 19 مایل با هرگالن سوخت (معادل 12.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) در سیکل ترکیبی دارد.

به این ترتیب این خودرو از این لحاظ در مکانی بالاتر از رقیب خود مرسدس بنز AMG GT با مصرف سوخت ترکیبی 18 مایل با هر گالن سوخت (معادل 13 لیتر در هر 100 کیلومتر) و پس از رقبایی مانند پورشه 911 کاررا 4S با مصرف سوخت ترکیبی 24 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) و ب ام و i8 با مصرف 28 مایل با هر گالن سوخت (معادل 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) قرار می گیرد.

این خودرو با وجود اینکه در تست های کارشناسان سایت Caranddriver مصرفی بیشتر از رقم اعلام شده توسط کارخانه را داشت اما باز هم با توجه به کلاس خودرو و سطح توانایی های دینامیکی موفق به دریافت 3.5 ستاره از 5 ستاره ممکن شد.

عملکرد و تجربه رانندگی

در جهان خودروهای سوپراسپرت کمتری نمونه ای یافت می شود که توانایی رقابت با مک لارن 570S در بخش لذت رانندگی را داشته باشد. این خودرو با توجه به انتقال قدرت به چرخ های عقبی (RWD)، سیستم تعلیق اسپرت، شاسی مناسب و فرمان بسیار حساس و دقیق خود، در صورت خاموش بودن سیستم کنترل پایداری، این خودرو توانایی های اصلی خود را نشان داده و نیازمند دقت بسیار راننده برای کنترل فرمان خواهد بود.

از لحاظ شتاب و طی مسافت 1/4 مایل ( 400 متر ) نیز این خودرو همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، عملکردی بسیار مطلوب داشته و تمامی رقبای خود را پشت سر می گذارد. مک لارن 570S این مسافت را در زمان 10.7 ثانیه و با حداکثر سرعت 133 مایل در ساعت (معادل 214 کیلومتر در ساعت) طی می نماید. زمان بدست آمده توسط رقبای این خودرو نیز به شرح زیر است:

  • مرسدس بنز AMG GT S مدل سال 2016 میلادی با زمان 11.2 ثانیه و حداکثر سرعت 127 مایل در ساعت (معادل 204 کیلومتر در ساعت)
  • آکورا NSX مدل سال 2017 میلادی با زمان 11.2 ثانیه و حداکثر سرعت 126 مایل در ساعت (معادل 202 کیلومتر در ساعت)
  • پورشه 911 کاررا 4S مدل سال 2017 میلادی با زمان 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت 121 مایل در ساعت (معادل 194 کیلومتر در ساعت)
  • ب ام و i8 مدل سال 2016 میلادی با زمان 12.5 ثانیه و حداکثر سرعت 113 مایل در ساعت (معادل 182 کیلومتر در ساعت)

 

شتاب قابل تحمل جانبی این خودرو نیز برابر با 1.07 جی بوده که در این بخش نیز مک لارن 570S در مکانی بالاتر از تمامی رقبای خود قرار می گیرد. برای متوقف کردن این هیولا نیز شرکت مک لارن از دیسک‌های کربن-سرامیک استفاده کرده است. اما عملکرد آن در سطح عالی نبوده و برای متوقف کردن آن از سرعت 70 مایل در ساعت (معادل 112 کیلومتر در ساعت) نیاز به مسافتی در حدود 46 متر نیاز است. به این ترتیب این خودرو در مکانی پس از مرسدس بنز AMG GT S با مسافت 43 متر، آکورا NSX با مسافت 43.2 متر و پورشه 911 کاررا 4S با مسافت 44.8 متر قرار می گیرد.

در مجموع و در بخش نحوه عملکرد خودرو و رانندگی این خودرو موفق به کسب 5 ستاره کامل گردید.

کابین و طراحی داخلی

مک لارن در این خودرو همانند دیگر نمونه های سوپر اسپرت، تمرکز خود را بیشتر بر روی عملکرد موتور و قابلیت‌های دینامیکی قرار داده است. فضای موجود در کابین ساخته شده از فیبر کربن بسیار کم بوده و با توجه به غربیلک فرمان با ارتفاع پایین و درهای بزرگ، نمیتوان انتظار یک رانندگی نرم و راحت را برای راننده و سرنشین داشت.

فضای موجود برای سر و بالاتنه راننده و سرنشین در حدود 98 سانتی متر بوده و فضای پا در این خودرو در حدود 112 سانتی متر است. این اعداد جزو رقم‌های استاندارد برای این کلاس از خودرو بوده و مک لارن با این ابعاد در مکانی بالاتر از سایر رقبای خود قرار می گیرد. سیستم اطلاعاتی / سرگرمی (Infotainment) موجود در این خودرو نیز یک نمونه تقریبا کامل بوده و از امکانات و ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش هفت اینچی لمسی، پورت USB و AUX، اتصال به گوشیهای هوشمند همراه از طریق بلوتوث با قابلیت پخش موسیقی، کنترل بوسیله فرامین صوتی و نمایش آنلاین ترافیک سود می‌برد.

از امکانات موجود در داخل کابین می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه (Dual Zone Climate Control)، چهار پورت USB، صندلی‌های اسپرت با روکش چرم با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی و مجهز به گرمکن اشاره کرد. در انتها نمره ای که این خودرو در بخش کابین موفق به کسب آن گردید، رقم 3.5 از 5 ستاره ممکن بود.

طراحی خارجی و ابعاد و ایمنی

مک لارن 570S همانطور که اشاره شد به استفاده از خطوط  تند در طراحی بدنه، ورودی‌های هوای متعدد و سبک خاص باز شدن درها، یک نمونه چشمگیر و جذاب بحساب می‌آید. این خودرو طولی برابر با 4531 میلیمتر، عرضی برابر با 2090 میلیمترو ارتفاعی برابر با  1201 میلیمتر دارد. این خودرو توسط هیچکدام از ارگان‌های مربوط به ارزیابی در زمینه ایمنی مورد تست قرار نگرفته است. با توجه به ماهین و کلاس این خودرو، امکانات ایمنی این خودرو بسیار متفاوت با خودروهای سواری موجود در بازار است. به طور مثال این خودرو قابلیت نصب صندلی کودک را نداشته و حتی مجهز با تایر زاپاس نیز نشده است. از امکانات کمکی رانندگی موجود در این خودرو می‌توان به یک سیستم کنترل پایداری (Stability Control) پیشرفته و ترمزهای ضد قفل اشاره کرد.

سخن آخر

مک لارن 570S یک ابرخودروی بسیار قدرتمند بوده و در زمینه عملکرد موتور و رانندگی می‌تواند به راحتی رقبای خود مانند پورشه 911 کاررا 4S، مرسدس بنز AMG TGS،‌ آکورا NSX و ب ام و i8 را پشت سر گذارد. این خودرو قیمتی برابر با 201.500 دلار (معادل 780 میلیون تومان) دارد.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر