;
coinex

پاک کردن کش موجب افزایش عمر باتری گوشی‌های هوشمند می‌شود!

پاک کردن کش موجب افزایش عمر باتری گوشی‌های هوشمند می‌شود!

امروز پس از درگیری‌هایی که با مصرف بیش از حد باتری گوشی موتو زد فورس دروید خود داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که پاک کردن کش (Cache) گوشی باعث افزایش طول عمر باتری می شود! برای بررسی بیشتر این موضوع با تکرا همراه باشید.

اگر به این مشکل برخورده‌اید که عمر باتری گوشی هوشمندتان زودتر از زمانی که باید، تمام می‌شود؛ شاید فکر بدی نباشد که کَش (Cache) گوشی خود را پاک کنید! به عنوان مثال و به گفته کارشناسان فونارنا:

گوشی موتو زد فورس دروید به طرز عجیبی 15 درصد باتری در ساعت مصرف می‌کرد که این میزان دو یا سه برابر مصرف معمول این گوشی است. پس از اندکی سر و کله زدن با تنظیمات گوشی، به این نتیجه رسیدیم که یکی از اپلیکیشن‌ها با نام AnTuTu در حال مصرف بخش بسیار زیادی از باتری گوشی است که حتی با حذف برنامه نیز تغییری در عملکرد آن بوجود نمی‌آمد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم کش باقی مانده از این اپلیکیشن را نیز از روی گوشی پاک کنیم.

برای آن دسته از کاربرانی که با کش آشنا نیستند لازم است بگوییم که کش (Cache)، مکانی است که برخی از فایل‌های مربوط به اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌ها بر روی گوشی ذخیره شده که در صورت نیاز به بارگزاری مجدد، سرعت تلفن همراهتان برای این کار بیشتر شود. اگر شما صاحب گوشی موتو زد فورس دروید هستید، پاک کردن کش از روی آن کار بسیار ساده خواهد بود.

به منوی تنظمیات خود مراجعه کنید، از آنجا به قسمت Storage رفته و سپس گزینه Internal Shared Storage را انتخاب نموده و در انتها Cached Data را انتخاب کرده و برای تایید گزینه Ok را انتخاب کنید. این پروسه برای گوشی موتو زد فورس هم دقیقا همین گونه است.

عمر باطری

نتایج این کار واقعا رضایت بخش بود. “از لحظه‌ای که کش گوشی را پاک کردیم عمر باتری آن به حالت عادی برگشت”، یعنی همان 5 درصد در ساعت؛ بنابراین اگر با مصرف بیش از حد باتری تلفن همراه هوشمند خود مشکل دارید و افرادی که ادعا می‌کنند از سسیستم گوشی های هوشمند سر در می‌آورند و به شما پیشنهاد می‌کنند که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، کمی تامل کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا پاک کردن کش گوشی را امتحان کنید. از آن جایی که پاک کردن کش بر روی گوشی‌های مختلف، روش های مختلفی دارد ما توصیه می کنیم که ابتدا از طریق جست و جو در گوگل روش پاک کردن کش تلفن همراه هوشمند خود را پیدا کنید و سپس اقدام به انجام آن کنید. پس از این که این کار را انجام دادید، دست به دعا بردارید و امیدوار باشید که میزان عمر باتری گوشی همراه شما به حالت اولیه‌اش باز گردد!

 البته لازم به ذکر است که پاک کردن کش برای رفع اختلالات اپلیکیشن‌ها یا مشکل پایین آمدن سرعت تلفن همراهتان نیز می‌تواند بسیار مفید واقع گردد.

.

منبع: Phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر