;
coinex

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته و شکستن رکورد سریع ترین خودروی جهان

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

شرکت خودروسازی ایتالیایی لامبورگینی (Lamborghini) سالهاست که به عنوان یک خودروساز که سابقه ای در ساخت خودروهای مسابقه ای ندارد، شناخته می شود. اما نتایج تست روز گذشته خودروی جدید این شرکت در پیست نوربرینگ (nurburgring) و بدست آمدن رکوردی خارق العاده نمای جدیدی از سیاست های این شرکت را به نمایش گذاشت.

بر اساس گزارش اعضای تیم، لامبورگینی هوراکان پرفورمانته (Huracan Performante) تنها یک خودروی لوکس مخصوص سلبریتی ها و اشخاص مشهور و مخصوص نمایش نبوده و می تواند عملکردی خارق العاده را در پیست های اتومبیل رانی از خود به نمایش گذارد. این خودرو قرار است در نمایشگاه خودروی ژنو که هفته آینده در کشور سوئیس برگزار می گردد، به صورت رسمی رونمایی گردد. این خودروی مورد آزمایش استتار شده و بدنه آن با استفاده از برچسب های مخصوص پوشیده شده بود.

راننده تست شرکت لامبورگینی، مارکو ماپلی (Marco Mapelli) توانست بوسیله لامبورگینی هوراکان پرفورمانته یک دور از پیست بسیار مشهور و دشوار نوربرگ رینگ را در زمانی بسیار عالی طی نماید. وی با ثبت رکوردی معادل 6:52:01 توانست پورشه 918 اسپایدر (Porsche 918 Spyder) را شکست داده و خود را به عنوان سریع ترین خودروی تولیدی جهان معرفی نماید.

مشخصات فنی لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته از تایرهای بسیار با کیفیت Trofeo R ساخت شرکت تایرسازی ایتالیایی پبرلی (Pirelli) استفاده کرده و با استفاده از طراحی بسیار پیشرفته و آئرودینامیک بدنه و سیستم انتقال قدرت جدید (AWD) توانایی ثبت این رکورد جدید را پیدا کرده است. قدرت تولیدی موتور لامبورگینی هوراکان پرفورمانته نیز نسبت به مدل استاندارد این خودرو افزایش یافته است.

مدل پایه لامبورگینی هوراکان از یک موتور ده سیلندر خورجینی 5.2 لیتری استفاده می کند که توانایی تولید نیرویی برابر با 602 اسب بخار را دارد. این خودرو به زمانی در حدود 2.5 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیاز دارد. حداکثر سرعت آن نیز 201 مایل در ساعت (معادل 323 کیلومتر در ساعت) است. قیمت لامبورگینی هوراکان مدل استاندارد نیز برابر با 240.000 دلار (معادل 890 میلیون تومان) است.

اما باید تا هفته آینده منتظر بود تا مشخصات کامل لامبورگینی هوراکان پرفورمانته در نمایشگاه خودروی ژنو به صورت رسمی منتشر گردد.

.

منبع : NewAtlas

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر