;
coinex

خودروی خودران جدید مسابقات روبوریس با سرعت 320 کیلومتر در ساعت

خودروی خودران مسابقات روبوریس سال 2017 میلادی

روبوریس (Roborace) زیرمجموعه ای از مسابقات اتومبیل رانی است که مخصوص خودروهای بدون راننده (خودران) بوده و به عنوان یکی از بخش‌های جانبی مسابقات فرمول E برگزار می‌گردد.

امسال و در آستانه برگزاری فصل جدید مسابقات فرمول 1، یک نمونه خودروی خودران جدید برای این مسابقات معرفی شده است. این خودرو توسط دنیل سایمون (Daniel Simon) طراحی شده و از فرم خاصی در بدنه خود استفاده می‌کند. پیشرانه این خودروی خودران یک موتور الکتریکی بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 300 کیلو وات (معادل 402) اسب بخار را دارد.

بدنه این خودرو از فیبر کربن ساخته شده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 199 مایل در ساعت (معادل 320 کیلومتر) اعلام شده است. این خودروی خودران مسابقه‌ای با توجه به استفاده از فیبر کربن در ساخت بدنه بسیار سبک وزن بوده و وزنی در حدود 975 کیلوگرم دارد. طول این خودروی خودران 4800 میلیمتر بوده و عرض آن نیز برابر با 2000 میلیمتر است.

هدایت این خودرو بوسیله مجموعه‌ای از سنسورهای مختلف بوده و مانع برخورد آن با سایر خودروهای موجود در مسیر می‌گردد. کنترل این خودروی خودران توسط پنج لیدار (LiDar – سیستمی کنترل مانند رادار و با استفاده از لیزر)، دو رادار، 18 سنسور فراصوتی (Ultrasonic) و دو حسگر نوری قرار گرفته در خارج خودرو به همراه شش دوربین و یک ماژول GNSS به منظور تشخیص موقعیت خودرو انجام می پذیرد.

تمامی این حسگرها، تحت کنترل یک کامپیوتر مرکزی NVidia Drive PX2 بسیار پرقدرت قرار داشته که توانایی محاسبه 24 تریلیون عمل را در ثانیه دارد. هر تیم الگوریتم خاص خود را برای هدایت خودرو داشته و قدرت نرم افزار هر تیم، عامل برتری آن در مسابقه روبوریس خواهد شد.

تایرهای خودروهای خودران شرکت کنندگان در مسابقات روبوریس امسال، ساخت شرکت میشلن (Michellin) بوده که با استفاده از نسل جدید لاستیک های این شرکت ساخته شده است.

.

منبع : Newatlas

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر