;
coinex

خانه‌ای ساخته شده توسط یک پرینتر سه بعدی کوچک و با هزینه‌ای اندک

خانه‌ای ساخته شده توسط یک پرینتر سه بعدی کوچک و با هزینه کم

اگرچه معماری پرینترهای سه بعدی هنوز همه گیر نشده و در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد؛ اما ساخت یک خانه معمولی با آن کاملا امکان پذیر است. شرکت Apis Cor که در حوزه پرینت‌های سه بعدی فعالیت دارد، با همکاری شرکت PIK، از پرینتر سه بعدی کوچک و پرتابل ساخته شده توسط خود شرکت برای ساخت یک بنای معمولی 38 متر مربعی استفاده کرد.

داخل خانه

پروژه ساخت نمونه اولیه این خانه در ماه دسامبر در روسیه اجرا شده بود (از سردی هوا مجبور بودند مخلوط سیمان را در چادر نگه دارند!) و اخیرا به پایان رسید. این خانه تقریبا دایره‌ای شکل است و برای نشان دادن تطبیق پذیری تکنولوژی آن، اینگونه طراحی شد. با وجود اینکه داخل خانه نسبتا کوچک است؛ اما برای یک یا حتی دو نفر می‌تواند خانه‌ کارآمدی باشد.

دستگاه پرینت سه بعدی

فرایند چاپ تنها 24 ساعت زمان برد و شبیه دیگر پروژه‌هایی است که با پرینت سه بعدی صورت گرفته است. همانطور که در تصویر می‌بینید، این پرینتر سه بعدی کوچک که شبیه یک جرثقیل کوچک است، بنا را لایه لایه با سیمان می‌ساخت.

در حال ساخت خانه

این دستگاه تمام کارهای ساخت را انجام نمی‌داد. سقف، عایق بندی‌ها و برخی بخش‌های دیگر توسط انسان ساخته شد. پروژه نهایی تنها 10,134 دلار هزینه برد، البته بدون مبلمان و وسایل داخل خانه.

رنگ زدن خانه

پروژه‌های ساختمانی زیادی با پرینترهای سه بعدی ساخته شده است؛ اما همه آن‌ها از پرینترهای بزرگی استفاده می‌کردند، نیاز به واحدهای مختلف بود و یا در تکه‌های کوچک در کارخانه پرینت می‌شدند و سپس در محل مورد نظر قرار می‌گرفتند.

خانه از بالا

با این حال، پروژه‌ی شرکت Apis Cor در همان محلی که خانه باید قرار می‌گرفت، بوسیله‌ی یک پرینتر قابل حمل، پرینت شد. ارتفاع این پرینتر حداکثر 3.1 متر و طول آن هم حداکثر 5 متر است. وزن آن هم تقریبا 2 تن (دقیقا 1,814 کیلوگرم) است و می‌تواند با وسایل نقلیه حمل شود. همچنینی این شرکت پرینترهای سه بعدی‌اش را هم می‌فروشد و هم اجاره می‌دهد؛ اما قیمتی از آن مشخص نیست.

با وجود قابل توجه بودن، پیشرفت تکنولوژی پرینت سه بعدی در معماری برای سازندگان سنتی و کارکنان ساختمانی، نگرانی‌هایی ایجاد کرده است. البته کارکنان ساختمان‌ها هرگز بیکار نخواهند شد؛ اما ممکن است کارشان در ساختمان‌سازی تغییر کند و پسرفت داشته باشد.

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر