;
coinex

استیون هاوکینگ: تکنولوژی موجب مرگ همه انسان‌ها خواهد شد!

استیون هاوکینگ: تکنولوژی موجب مرگ همه انسان‌ها خواهد شد!
در سال 2017 قرار داریم و به نظر نمی‌رسد که وضعیت ما انسان‌ها رو به بهبود باشد. حال، فیزیکدان نظری و کیهان‌شناس شهیر، استیون هاوکینگ در اظهارنظر تازه‌ای اعلام کرده، تکنولوژی موجب مرگ همه انسان‌ها خواهد شد.

هاوکینگ در مصاحبه با تایمز، فرضیه نزدیکی انقراض بشریت را در اثر تهدیدهایی همچون، تغییرات آب و هوایی، هوش مصنوعی و انقراض دسته‌جمعی گونه‌های جانوری دوباره تکرار کرد.

هاوکینگ همچنین هشدار داد که تمایل انسان به ستیزه‌جویی تا حدی زیادی به پیشرفت‌های تکنولوژیکی مرتبط است، چیزی که می‌تواند به فروپاشی کامل تمدن بشری (در کمتر از 1000 سال آینده و همان انقراض انسان) منتهی شود.

استیون هاوکینگ گفت: “از آغاز تمدن، ستیزه‌جویی همیشه به همان میزان مزایای بقا مفید بوده، ستیزه‌جویی به‌نوعی با تکامل داروینی در ژن‌های ما مرتبط بوده است. حال، تکنولوژی با چنین سرعتی، به همان میزان ستیزه‌جویی که ممکن است ما را به‌وسیله جنگ هسته‌ای و یا بیولوژیکی نابود کند، ما را از بین خواهد برد.”
وی در ادامه گفت: “ما نیاز به کنترل این غریزه موروثی با استفاده از منطق و عقل داریم. ما باید نسبت به شناسایی چنین تهدیدهایی سریع‌تر باشیم و تا قبل از کنترل خارج شدن آن، وارد اقدام شویم.”

البته نباید از کیهان‌شناس 74 ساله، انتظار پیش‌بینی خوش‌بینانه را داشته باشیم. هاوکینگ، اکتبر سال گذشته، هشدار داده بود، توسعه هوش مصنوعی ممکن است، به بهترین و یا بدترین رویدادی که برای انسان رخ‌داده، تبدیل شود. هاوکینگ در این سخنرانی خود، بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در قرن آینده را پیشرفت هوش مصنوعی و ادامه تغییرات آب و هوایی می‌داند که می‌توانند آینده بشریت را تغییر دهند.

به گفته پرفسور هاوکینگ، تنها راه برای محافظت از گونه انسان این است که در بیش از یک مکان زندگی کند. درواقع باید گروه دیگری از انسان‌ها به‌صورت مستقل در سیاره‌ای دیگر و یا ترجیحا در منظومه شمسی دیگری زندگی کنند؛ چراکه ممکن است خورشید کنترلش را از دست دهد، خاموش شود و یا به‌طور ناگهانی تشعشات خودش را به چیزی فراتر از محدوده بقای بیولوژیکی ما انسان‌ها افزایش دهد.

دو سال قبل هم هاوکینگ در گفتگویی با بی‌بی‌سی اعلام کرده بود، توسعه هوش مصنوعی می‌تواند حکم طلسم پایان نژاد بشر باشد. نگرانی که شخصیت‌های برجسته دنیای تکنولوژی از جمله ایلان ماسک، بیل گیتس و استیو وزنیاک هم در آن سهیم شدند. این افراد به همراه 8000 محقق و دانشمند برجسته جهان، با امضای نامه‌ای هشدار دادند که هوش مصنوعی می‌تواند حتی از سلاح‌های اتمی هم خطرناک‌تر باشد.

.

منبع: mashable

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر