;
coinex

شرکت بلو اوریجین مونتاژ موتور BE-4 را به پایان رساند

مونتاژ آخرین موتور موشک بلو اوریجین به پایان رسید
شرکت  بلو اوریجین پس از شش سال، موفق شد، مراحل مونتاژ نخستین موتور BE-4 موشک خود را به پایان برساند. جف بزوس بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت بلو اوریجین، پس‌ازاین موفقیت عکس‌هایی از موتور جدید شرکت را توییت کرد.

این موتور جدید به همراه شش موتور مشابه دیگر، نخستین فضاپیماهای شرکت بلو اوریجین همچون نیو گلن 2 و موشک سه مرحله‌ای آن را تجهیز خواهند کرد. فضاپیمای نیو گلن، همچون فضاپیمای دیگر شرکت بلو اوریجین، نیوشپرد، یک فضاپیمای قابل‌استفاده مجدد است که مرحله نخست آن پس از پرتاب، با فرودی عمود دوباره به زمین بازمی‌گردد.

موتورهای BE-4  قدرت موردنیاز مرحله‌های اول و دوم را تأمین می‌کنند، در همین حال، یک موتور BE-3 برای تأمین قدرت مرحله سوم فضاپیما مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین برخلاف، فضاپیمای نیو شپرد، نیو گلن، توانایی حمل محموله‌های سنگین و رساندن فضانوردان به مدار زمین را خواهد داشت.

البته لازم به یادآوری است که فضاپیمای نیو گلن، هنوز تا پرتاب و انجام سفرهای فضایی سال‌ها فاصله دارد. درواقع، کارخانه‌ای این فضاپیما در آن ساخته می‌شود، هنوز کاملا مراحل احداث خود را در کیپ کاناورال، فلوریدا سپری نکرده است.

در همین حال، موتورهای موشک شرکت برای دریافت تأییدیه موردنیاز در سایت آزمایشی شرکت بلو اوریجین در غرب تگزاس، تحت آزمایش‌های دقیقی قرار دارند. اما جف بزوس، از این موضوع اطمینان کامل دارد و اعلام کرده، فضاپیمای شرکت بلو اوریجین، قطعا تا پایان دهه جاری، آماده تحویل کالا و رساندن فضانوردان به ماه خواهد بود.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر