;
coinex

صفحه‌ هوشمند دیجیتالی گوگل هم یک تلویزیون 4K و هم یک تخته وایت برد است


صفحه‌ هوشمند دیجیتالی گوگل؛ هم یک تلویزیون 4K و هم یک تخته وایت برد است
کمپانی گوگل در آخرین کنفرانس خود که در پنج شنبه‌ی هفته گذشته در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد، از صفحه‌ی دیجیتالی (whiteboard) خود رونمایی کرد. گوگل این صفحه‌ی دیجیتال را جم بورد (Jamboard) نامیده است. کمپانی گوگل در این کنفرانس که به کنفرانس‌های رایانش ابری (Cloud Computing) مشهور است، اعلام کرد که این دستگاه دیجیتال، اولین بار به صورت رسمی در اکتبر (مهر ماه) گذشته رونمایی شده بود و انتظار می‌رود که در ماه می (اردیبهشت ماه) راهی فروشگاه‌ها گردد.

قابلیت‌های صفحه هوشمند دیجیتالی گوگل

جم برد، یک تلویزیون هوشمند 55 اینچی است که عملکردی مانند تخته واین‌برد نیز دارد؛ به طوری که شما قادر خواهید بود با قلم مخصوصی که برای این صفحه‌ی هوشمند طراحی شده است، روی آن هر چیزی را که مایل باشید بنویسید. این صفحه‌ی هوشمند، از 16 لمس همزمان پشتیبانی کرده و دارای سیستم گوگل کست یا Google Cast  (از طریق این فناوری شما قادر خواهید بود که برنامه، بازی یا عکس و فیلم‌های مورد علاقه‌ی خود را که در تلفن همراهتان است، بر روی صفحه نمایشگر تلویزیون ببینید) است. دوربینی روی آن سوار است و می‌تواند دست خط شما و همچنین اشکال را نیز تشخیص دهد و حتی قابلیت پخش برنامه‌ها و فیلم‌هایی با کیفیت تصویر 4K را نیز دارد.

این صفحه‌ی هوشمند گوگل، شبیه نمونه‌ای است که اخیرا مایکروسافت با نام سرفیس هاب یا Surface Hub از آن رونمایی کرده است؛ اما قیمت جم برد بسیار پایین‌تر از دستگاه مایکروسافت است. جم برد با قیمتی نزدیک به 5000 دلار (معادل 18.5 میلیون تومان) به همراه یک حق اشتراک سالیانه به قیمت 600 (معادل 2.2 میلیون تومان) دلار به فروش خواهد رسید؛ این درحالی است که سرفیس هاب با قیمت پایه 9000 دلار (معادل 33 میلیون تومان) عرضه خواهد شد و حتی مدل‌های 84 اینچی آن قرار است که با قیمتی نزدیک به 21000 دلار (معادل 77 میلیون تومان) به فروش برسد.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر