;
coinex

گزارشی از نمایشگاه استارتاپی در رویداد فین تک فست؛ حمایت فناپ از شرکت‌های نوپا

رویداد فین تک فست دارای بخشی به عنوان نمایشگاه در جهت حمایت از استارت آپ‌های نوپا و برتر در حوزه مالی و بانکی است که به آن نگاهی داریم.
رویداد فین تک فست در حالی آغاز به کار کرد است که در نمایشگاه  آن استارتاپ‌های فعال در حوزه مالی نیز به ارائه خدمات خود پرداختند. در این نمایشگاه چهار استارتاپ تحت حمایت فناپ فعال هستند؛ علاوه بر این، پنج استارتاپ آیپی وی، پلاک 21، پیمنت اکسپرس و  قسطی کالا که در حوزه فناوری‌های بانکی فعال هستند، نیز حضور دارند تا خود را به حضار بیشتر معرفی کنند. در ادامه با تکرا و گزارشی از بخش نمایشگاه رویداد فین تک فست، همراه باشید.

فین تک، کاربرد نوآوری‌های فناورانه در ارائه خدمات مالی است. در کشور ایران نیز شرکت فناپ به همراه بانک پاسارگاد، ‌اتیک و داتین  امسال نیز رویدادی را در قالب نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فین تک با هدف حمایت و تجاری‌سازی ایده‌های نو، حل مسائل جدید و معرفی استارتاپ‌های حوزه بانکداری، پرداخت الکترونیکی و بورس برگزار کرده است. روز گذشته، دومین روز از این رویداد نیز به پایان رسید اما سایت تکرا که به صورت اختصاصی در این رویداد حضور دارد، گزارشی از بخش نمایشگاه را برای شما آماده کرده است.

رویداد فین تک فست دارای بخشی به عنوان نمایشگاه در جهت حمایت از استارت آپ‌های نوپا و برتر در حوزه مالی و بانکی است که به آن نگاهی داریم.

ماناپی

ماناپی نرم افزار موبایلی با 200 هزار کاربر و با سرمایه گذاری شرکت فناپ و عضور گروه مالی پاسارگاد است که از تابستان سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است. ماناپی قابلیت خرید شارژهای اعتباری بصورت مستقیم و کد شارژ و پرداخت قبوض مختلف شهری را دارد. از دیگر مزایای استفاده از ماناپی، ماشین جایزه است که این امکان را به کاربر می‌دهد که با انجام دادن هر عملیات و تراکنش، یک امتیاز دریافت کند و با کسب امتیاز مشخص برنده جایزه باشد. به گفته تیم فنی این نرم افزار، خرید بسته‌های اینترنتی حتی در زمانی که کاربر اینترنت ندارد، یکی از قابلیت‌های آینده این اپلیکیشن کاربردی خواهد بود.

فین تک لب

رویداد فین تک فست دارای بخشی به عنوان نمایشگاه در جهت حمایت از استارت آپ‌های نوپا و برتر در حوزه مالی و بانکی است که به آن نگاهی داریم.

ین تک لب یا آزمایشگاه فناوری‌های مالی بستری است جهت ارائه سرویسهای الکترونیکی بانکی که با همکاری شرکت‌های داتین، اتیک و مرکز نوآوری فناپ تاسیس گردیده است. در این مرکز کلیه سرویس‌های دیجیتال رایج در فضای بانکداری ایران همچون مشاهده موجودی، انتقال وجه، پرداخت قبوض، خرید شارژ و اینترنت بانک  به صورت شبیه سازی شده ارائه می‌گردد.

در این آزمایشگاه تمامی سرویس‌ها به صورت API های باز بانکی در اختیار برنامه نویسان، صاحبان استارت آپ‌ها و علاقه مندان حوزه مالی قرار می‌گیرد که فرصت استفاده از سیستم‌های بانکی را ندارند.

اگر بخواهیم فین تک لب را بیشتر توضیح دهیم باید بگوییم که فین تک لب یک بانک است که به هیچ جایی اعم از بانک‌ها و شبکه شتاب وصل نیست بنابراین دغدغه امنیت برای ما وجود ندارد و کاربران سیستم نیز مشکل محدودیت در تراکنش‌ها را ندارند چرا که اطلاعات درون سیستم فین تک لب شامل چک‌ها، وام ها و سپرده‌ها از سوی شرکت داتین وارد شده است و در واقع تمامی آنها صوری هستند.

در سیستم فین تک لب هر فردی می‌تواند یک شماره مشتری داشته باشد که این شماره مشتری می‌تواند به چندین شماره کارت و  سپرده متصل باشد  و با استفاده از آن می‌توان از تمامی سرویس‌های دیجیتال اعم از اینترنت بانک به صورت مجازی استفاده کند. سیستم فین تک لب به قدری کامل طراحی شده است  که حتی  می‌توان دستگاه‌های POS و ماشین‌های ATM را به آن متصل نمود.

گفتنی است که به افرادی که در فین تک لب حضور پیدا می‌کنند، یک کارت همچون کارت‌های بانکی با شماره کارت، رمز دوم، CVV2 اهدا خواهد شد تا به وسیله آن بتوانند از  دستگاه POS  جهت عملیاتی مانند خرید و مشاهده مانده حساب بهره ببرند.

عیسی وجدانی، مسئول پشتیبانی فین تک در رابط با حضور شرکت‌های جدید در این سیستم به خبرنگار تکرا گفت:

علاقه مندان از جمله برنامه نویسان و صاحبان استارت آپ‌ها در حوزه مالی و بانکی می‌توانند با مراجعه به سایت Fntechlab.ir یا دفتر شرکت فناپ واقع در خیابان مطهری، تقاطع سهروردی از شرایط حضور در فین تک لب آگاه شوند و شانس خود برای فرصتی ویژه محک بزنند.

فاندوان، تریگ آپ

رویداد فین تک فست دارای بخشی به عنوان نمایشگاه در جهت حمایت از استارت آپ‌های نوپا و برتر در حوزه مالی و بانکی است که به آن نگاهی داریم.

فاندوران، بستر کراودفاندینگ (تامین مالی جمعی) که تا به حال 45 پروژه و حدود چهارصد میلیون جذب مالی برای پروژه ها داشته و ایده‌های نوآورانه و اجتماعی میتوانند با تعریف پروژه خود سرمایه موردنیاز را برای اجرا از طریق مردم جذب کنند. اگر بخواهیم آن را بیشتر برای شما تشریح کنیم باید به یک سایت همچون دونیت و کیک استارتر برای جمع آوری هزینه پروژه‌های خلاقانه در شرکت‌های نوپا اشاره کنیم.

تریگ آپ نیز شتابدنده استارت آپ‌های برگزیده شرکت فناپ است که با حمایت مالی و از نظر فنی و دانش آن‌ها را برای ورود به بازار و پیاده سازی کامل همراهی می‌کند. تریگ آپ در حوزه مالی و بانکی فعالیت دارد.

وین وین

وین وین بهترین انتخاب و خرید را امکان پذیر می کند. این اپلیکیشن پرداخت سریع و آسان را بدون نیاز به کیف پول و کارت بانکی با موبایل امکان پذیر می کند. انجام این پرداخت توسط شخص است و رمزنگاری اطلاعات بانکی و استفاده از درگاه پرداخت معتبر از مزیت‌های آن است.

مانیار

مانیار استارتاپ دیگری است که در رویداد فین تک سال گذشته شرکت کرده و رتبه دم را کسب کرده است. مانیار از مرداد ماه توانست وارد پیش شتاب دهی فناپ شود و امروز یکی از خروجی‌های موفق فناپ باشد. مانیار یک شبکه اجتماعی مالی است که به شما این امکان را می دهد با استفاده از لیست تلفن همراه خود بتوانید  پرداخت و درخواست وجه داشته باشید. همچنین بدون داشتن شماره کارت مقصد و تنها با داشتن شماره تلفن با افراد ارتباط مالی داشته باشید؛ یعنی علاوه بر سرویس‌های پرداختی ارائه سرویس‌های مالی اجتماعی نیز می دهد. همچنین بوسیله این اپلیکیشن می توانید گروه‌های دنگی بسازید و سهم هرفرد را مشخص کنید که برای گشت و گذار با دوستان یک نیاز اساسی است.

از دیگر ویژگی‌های شبکه اجتماعی مالی مانیار باید به  که زیرساخت سرمایه گذاری جمعی اشاره داشت. در واقع شما مانند یک کانال تلگرامی می‌توایند افراد را به آن دعوت کنید تا افراد بابت موضوع‌های مختلف مثل صندوق‌های خانوادگی و یا خیریه‌ها در آن پرداخت انجام دهند و زمان کمتری مصرف شود.

قسطی کالا

قسطی کالا جزو پنج شرکت سرویس گیرنده از فناپ است که در سال 86 آغاز به کار کرده است. قسطی کالا،یک پلفورم خرید آسان کالا به صورت قسطی است که طرف قرارداد این نرم افزار ارگان‌های دولتی است که کالاها را بصورت قسطی به آنها ارائه می دهند و برای هر ارگان نیز نحوه پرداخت متفاوتی وجود دارد. ضمانت خرید کاربران نیز فیش حقوقی است.

 نحوه پرداخت در سیستم قسطی کالا به این صورت است که با استفاده از شناسه پرداخت و یا شناسه قبض صادر شده از سیناپس (محصول فناپ) انجام می شود و اگرخریدار درخواست کند از حقوق کسر می شود. گفتنی است که میزان بهره در خرید قسطی از سایت قسطی کالا بسیار مناسب است و تنها یک تا یک و نیم درصد، بهره خرید کالا به صورت قسطی است.

پیمنت اکسپرس

رویداد فین تک فست دارای بخشی به عنوان نمایشگاه در جهت حمایت از استارت آپ‌های نوپا و برتر در حوزه مالی و بانکی است که به آن نگاهی داریم.

پیمنت اکسپرس استارتاپی در حوزه مالی است که پرداخت‌های الکترونیک ارزی را ساده تر می‌کند و با همکاری صراف‌های داخلی و برخوررداری از حساب‌های قانونی در کشورهای آمریکا، امارات، ترکیه، گرجستان و چین، راهکار فعالیت‌های تجار بین المللی است. شما با استفاده از این اپ می‌توانید از فروشگاه‌های معتبری چون علی اکسپرکس و آمازون براحتی خرید کنید و دغدغه نحوه پرداخت، نداشته باشید.

پیمنت اکسپرس پرداخت هزینه ثبت مقالات در مجلات معتبر, شرکت در آزمون‌های بین المللی, عضویت در انجمن‌های علمی و شرکت در کنفرانس ها را میسر می کند و کار رزرو هتل از سایت های معتبر خرید، ویزا و مستر کارت را برای مشترکین انجام می دهند که باعث می‌شود خیال شما از تمامی جهات راحت باشد.

 طراح این اپلیکیشن مهمترین مشکل حوزه فعالیتی خود را نبود قانون در حوزه ارز الکترونیک عنوان می کند؛ چون در حال حاضر تراکنش‌های موجود در سیستم ارز مجازی بسیار بالا است اما بانک مرکزی از این جریان را حمایت نمی‌کند و متاسفانه بانک مرکزی قوانینی برای این کار ندارد.

پلاک 21

پلاک 21 سامانه آنلاین مدیریت مجتمع‌های مسکونی تجاری و اداری است. این سامانه به مدیریت, حسابداری ساختمان و مجتمع از طریق اینترنت کمک می کند و به وسیله آن مدیران بدون دارا بودن دانش حسابداری به امور مالی رسیدگی کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن اخبار و اطلاعیه ها را با ساکنان  و مالکان به اشتراک بگذارند.

امکان مشاهده وضعیت مالی پرداخت بدهی به صورت آنلاین, پرداخت قبض با استفاده از کارت‌های عضو شبکه شتاب, واریز مستقیم به حساب مجتمع و مشاهده اخبار و اطلاعیه‌های مجتمع توسط مالکان و ساکنان از دیگر مزیت‌های این سامانه است که باعث شده تا به امروز به سوددهی بسیار خوبی برسد. شایان ذکر است که پلاک21 یکی از استارت‌آپ‌های منتخب در سالن الکام استارز در الکام 22 یا الکامپ 2016 نیز بوده است.

آیپی وی

آیپی وی راه حل دریافت و پرداخت ارزی به صورت آنلاین است. این اپلیکیشن شامل یک واسط کاربری پردازش تراکنش قدرتمند است که با استفاده از آن می‌توانید سرویس‌ها اپلیکیشن و فروشگاه‌‎های خود را به درگاه‌های پرداخت بین الملل متصل کنید و نگران قراردادهای پیچیده بانکی بین المللی نباشید.

گفتنی است نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه خدمات نوین مالی و پرداخت (فین تک) تا عصر روز جمعه در دانشگاه خاتم ادامه خواهد داشتم و در پایان سه برنامه نویس، یک استارتاپ و سه ایده برتر  معرفی خواهند شد و جوایز نفیسی به این افراد، اهدا می‌شود.

منتظر اخبار اختصاصی تکرا از اختتامیه رویداد فین تک فست و حواشی داغ آن باشید.

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر