;
coinex

سورنا ستاری: دوران کارمندی و اقتصاد نفتی به پایان رسیده است؛ درود بر کارآفرینی!

سورنا ستاری، معاون معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، در مراسم اختتامیه رویداد فین تک فست سخنرانی ویژه‌ای داشت.
سورنا ستاری به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، در مراسم اختتامیه رویداد فین تک فست که با همکاری مرکز نوآوری‌های فناپ، بانک پاسارگاد و شرکت‌های اتیک و داتین ایجاد شده است، سخنرانی بسیار مهم و جذابی را داشت و در آن از کارآفرینان و نخبگان حمایت کرد. در ادامه با تکرا همراه باشید.

رویداد فین تک فست که با هدف حمایت از ایده‌ها و علاقه مندان حوزه فین تک و حل چالش‌های نظام پولی و مالی با جایگزین‌هایی نوآورانه و خلاقانه توسط مرکز نوآوری‌های فناپ، بانک پاسارگاد و شرکت‌های اتیک و داتین ایجاد شده است، در روزهای اخیر توانست تمامی رسانه‌ها از جمله صدا و سیمای ایران و سایت‌های بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند.

به نقل از روابط عمومی شرکت فناپ و به گزارش تکرا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، طی یک سخنرانی تحسین بر انگیز در مراسم اختتامیه رویداد فین تک فست در عصر روز جمعه، جوانان را به کارآفرینی و فعالیت ‌های نسل نو فراخواند و اعلام کرد که دیگر زمان کارمندی و اقتصادی نفتی به پایان رسیده است.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت:

سورنا ستاری، معاون معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان، در مراسم اختتامیه رویداد فین تک فست سخنرانی ویژه‌ای داشت.

هیچ وقت از شکست‌ها نترسید طبق مطالعات بین المللی ممکن است در این رویدادها از بین شرکت کنندگان فقط چند شرکت بالا بیایند؛ اما چند شرکت باقی مانده عقب نشینی نمی کنند و تا می‌‎توانند سعی می کنند در رویدادهای دیگر خودشان را بالا بکشند. شکست ها باید موجب تقویت شما بشود.

سورنا ستاری در ادامه صحبت‌های خود گفت:

در جامعه ای که اقتصاد نفتی دارد و دولت نفت خام یعنی دارایی خود را براحتی و ارزان به دیگران می‌فروشد و به مردم می‌گوید سر کار نروید، پول کمی دریافت کنید و پشت میز بنشینید و کارمند باشید، وقتی می‌خواهید این فعالیت‌ها را انجام دهید بیش از هرچیز به یک تحول فرهنگی نیاز دارید این تحول فرهنگی را خود شما به عنوان نخبگان باید ایجاد کنید این مساله پیش زمینه‌هایی نیاز دارد باید در حوزه های علمی رشد و مقاله‌هایی علمی داشته باشید.

ستاری خاطر نشان کرد که باید پیش زمینه‌ها را فراهم کنید تا در حوزه کار آفرینی موفق باشید. تا در حوزه علمی اقتصاد را به دانش وصل نکنیم پیشرفت نمی‌کنیم. تمام کشورهای پیشرفته اقتصادی نیز اول در حوزه های علمی کار کرده اند این باعث می شود در تمامی حوزه‌ها رشد کنیم .

سورنا ستاری در ادامه صحبت‌های خود گفت:

در حوزه کارآفرینی و اقتصاد جدید، نباید اهمیت بخش خصوصی را نادیده گرفت اگر بخش خصوصی به این موضوعات ورود نکند نتیجه دلخواه حاصل نخواهد شد و نتیجه دخالت دولت مثل پیکان در خودروسازی و یا مسکن مهر در بخش ساختمان سازی خواهد بود که مردم را مجبور به خرید می‌کند در حالیکه این محصولات اصلا ارزش خرید ندارد. بخش خصوصی باعث ‌شود کیفیت پژوهش رشد پیدا کند. این که بخش‌های زیادی در این حوزه دخالت کنند نشان دهنده یک دولت نفتی است. شما باید فرهنگ جدید را ترویج دهید و بگویید نمی‌خواهید پشت در اتاق مدیران نفتی منتظر باشید و سر کج کنید تا پول کمی دریافت کنید چرا که ارزش شما بالاتر از این حرف‌ها است چون شما نخبه هستید و خودتان یک کارآفرین خواهید بود.

معاون علمی فناوری رییس جمهوری در نقد یک اقتصاد نفتی بیان داشت:

 ما در دولت فکر می‌کنیم که اگر فردا شغل خود را از دست بدهیم گرسنه می مانیم چون مدیران نفتی هستیم و به این فکر نمی کنیم که می توانیم نوآور باشیم برای همین دو دستی میزهای دولتی را چسبیده ایم و همواره در حال تولید کارمند هستیم اما در حقیقت این ها باید شکسته شود و این کار شما است. تولید کارمند و نبود ایده باعث شده تا پول نفت این کشور نابود شود و باید با این رویدادها به گذشته‌های پرشکوه بازگردیم تا پیروز باشیم.

او در ادامه گفت:

در صد سال گذشته بخش قابل توجهی از توان تولیدی کشور نابود شده است، باید در بخش تولید کار کنیم در حوزه های برندینگ باید فعالیت کنیم. در حوزه فن آوری کسانی که در حوزه سرویس دهی هستند سریعتر رشد می کنند,این مساله را فراموش نکنید که تهران با 15 میلیون جمعیت موقعیت مناسبی برای فعالیت های شما  دارد. در کشور در آمد قشر متوسط بالا است و انگیزه های بسیاری برای فعالیت شما وجود دارد. نزدیک به 50 میلیون تلفن هوشمند مورد استفاده مردم است و در کنار آن 45 میلیون یوزر اینترنت در کشور وجود دارد و این مساله باید شما را تشویق کند در این حوزه فعالیت کنید.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در صحبت‌های پایانی خود گفت:

 همه در یک جبهه مبارزه می‌کنیم که این اخلاق را در جامعه پیاده کنیم که جوانان بدون کارهای دولتی رشد کنند. وجود یک دولت چاق موجب شلوغی در کسب و کار این حوزه می‌شود آن ها به شما اجازه کار نمی‌دهند و از شما می خواهند هیچ ایده ای نداشته باشید اما من به شما اطمینان می‌دهم که دولت در کنار شما ایستاده است، واقعیت این است که بسیاری از مشکلات به فرهنگ جامعه باز می‌گردد؛ با اینکه انواع و اقسام سیستم ها در کار شما دخیل است؛ اما در بحث‌های قانونی دولت از شما حمایت می کند.

سورنا ستاری در پایان صحبت‌های خود گفت:

من بسیار خوشحالم که در خدمات جدید همچون تاکسی‌های اینترنتی بالاخره به جای تقابل توسط شرکت تاکسیرانی شاهد تعامل هستیم و می‌بینیم که آن ها نیز به سراغ اپلیکیشن درخواست آنلاین تاکسی کرایه رفته‌اند و حتی چندی پیش اعلام کرده‌اند که قصد دارند حتی در قیمت و البته در کیفیت با اسنپ و تپ سی رقابت داشته باشند. امیدوارم در آینده کسب و کارهای بیشتری را این گونه ببینیم و در حوزه فین تک نیز شاهد حضور پر رنگی باشیم.

گفتنی است که این رویداد فین تک فست با سه بخش استارت آپ وان، هک وان و نمایشگاه از چهارشنبه 18 اسفندماه آغاز و تا عصر روز جمعه، 20 اسفند ماه ادامه داشت و طی این رویداد به برندگان در این سه حوزه، جوایزی نفیس اهدا شد.

شما می‌توانید اخبار بیشتر از رویداد فین تک فست را با کلیک بر روی دکمه پایین مشاهده کنید.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://techrato.com/tag/%D9%81%DB%8C%D9%86-%D8%AA%DA%A9-%D9%81%D8%B3%D8%AA/” icon=”” target=”false”]پوشش خبری رویداد فین تک فست[/button]

نظر شما در رابطه با صحبت‌های سورتا ستاری چیست؟

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    در کنار فاسدترین مدیر بانکی قاسمی + جوانمردی حرف از پیشرفت تکنولوژی زدن بی فایده است ، تا زمانی مدیران رانتی انتصاب می شوند و فضایی برای جوانان نیست با این مدیران فرسوده و مستهلک بازنشسته کشور به جایی نخواهد رسید استهلاک منابع انسانی از استهلاک سرمایه گذاری پیشی گرفته است

    پاسخ