;
coinex

متین ایزدی: جدی گرفته شدن بازی، اصلی‌ترین عامل پیشرفت صنعت بازی است

متین ایزدی، دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در مراسم آیین اختتامیه این رویداد صحبتی کرد و گفت که جدی گرفته شدن صنعت بازی سازی بسیار مهم است.

متین ایزدی، دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، در سخنرانی خود اعلام کرد که دولت باید صنعت بازی سازی را جدی بگیرد تا بتوانیم موفق عمل کنیم. در ادامه با گزارش تکرا از سخنرانی متین ایزدی در مراسم آیین اختتامیه جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران همراه باشید.

ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران نیز به پایان رسید و پرونده این دوره از جشنواره در حال بسته شدن است. متین ایزدی، دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران گفت:

با این حجم تولید فاخر داخلی، ما با یکدیگر، پیام مهمی را مخابره می‌کنیم، و می‌گوییم که بازی جدی است!

متین ایزدی، که برای دومین‌بار به عنوان دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران انتخاب شده بود، با اشاره‌ به رکوردشکنی تعداد آثار ارسالی به ششمین دوره جشنواره گفت:

امسال ۲۰۶ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد که این تعداد چشم‌گیر، راوی دو مسئله‌ مهم هستند؛ اول آنکه بازی‌سازان، صاحبان اصلی این جشن و جشنواره، به این رخداد بزرگ اعتماد کامل دارند و آن را از آن خود می‌دانند. دیگر آنکه با این حجم تولید فاخر داخلی، ما با یکدیگر پیام مهمی را مخابره می‌کنیم و می‌گوییم که بازی جدی است!

ایزدی در ادامه صحبت‌هایش در رابطه با ملی شدن جشنواره خاطر نشان کرد که امسال سعی کردیم جشنواره را در سطح ملی برگزار کنیم که این مهم با کمک نمایندگان محترم مراکز استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شد. همین‌جا از نمایندگان فهیم این جریان ملی و بزرگ تشکر می‌کنیم که دست یاری ما را به گرمی فشردند و صدای جشنواره و صنعت بازی‌مان را به دورترین گوش‌های این سرزمین رساندند.

متین ایزدی، دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در مراسم آیین اختتامیه این رویداد صحبتی کرد و گفت که جدی گرفته شدن صنعت بازی سازی بسیار مهم است.

دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در مورد جوایز عملیات و حضور حامیان اصلی و رسانه‌ای افزود: امسال سعی کردیم رویکرد موفق قبلی‌مان در جوایز عملیاتی را به اوج برسانیم. با مجموعه‌های بی‌نظیر «ایرانسل»، «کافه‌بازار»، «تپسل» و «آپارات» وارد تعاملی بسیار سازنده شدیم که منفعت اصلی‌اش برای صاحبان اصلی این جشنواره، بازی‌سازان بزرگ ایران خواهد بود. مجموعه‌های مذکور به رسم سال گذشته، بسته‌های فوق‌العاده‌ای از «جوایز عملیاتی» تدارک دیدند که به بازی‌سازان و بازی‌های برتر این جشنواره ارائه شود؛ باشد که این بسته‌های حمایتی، سرعت حرکت چرخ‌های صنعت نوپای ما را بیشتر کند و دست در دست یکدیگر پیدایش هنر-صنعت-رسانه‌ای را رقم بزنیم که بعدها بتوانیم با افتخار بگوییم: «ما در شکل گرفتن تاریخ صنعت بازی ایران نقش داشتیم.»

دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با تشکر از حامیان جشنواره و رسانه‌ها گفت:

امسال به شکل خارق‌العاده‌ای با اتکا به بازوی قدرتمند حامیان رسانه‌ای، صدای بازی و بازی‌سازی ایرانی به گوش همگان رسیده و نتیجه‌ این ارتباط موثر چیزی جز شکوفایی صنعت‌مان نخواهد بود.

متین ایزدی در ادامه به صحبت‌های خود گفت:

امسال هم سعی کردیم در داوری فرآیندی بسیار شفاف و عادلانه داشته باشیم که بازی‌های برنده از تجمیع امتیازات ۱۳ داور متخصص داخلی و ۱۶ داور متخصص بین‌المللی، معرفی شوند. همچون سال گذشته، با توافقی رسمی و دوستانه، نماینده‌ کارگروه بازی‌های رایانه‌ای در نظام صنفی، به‌عنوان ناظر در جلسات داوری حضور پیدا کردند و فرآیند داوری‌مان همچون سال گذشته شفاف و بدون هیچ شائبه‌ای بود.

وی به جایزه ویژه فرهنگی اشاره کرد و خاطر نشان کرد که امسال در هیات داوران نگاه ویژه‌ای به «بهترین بازی با محتوای فرهنگی» داشتیم و با تجمیع نظر متخصصان صنعت، بازی‌ای را شایسته‌ این عنوان دانستیم که بهترین کارکرد را در ارتقای فرهنگ عمومی ایران اسلامی‌مان داشته باشد.

متین ایزدی، صحبت‌های خود را با شعری خاتمه داد و در پایان صحبت‌هایش افزود:

شاید در سال‌های آتی، دیگر افتخار خدمت با عنوان «دبیر جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران» را نداشته باشم؛ بنابراین این آخرین پاراگراف را غنیمت دانسته و اصلی‌ترین دغدغه‌ی شخصی‌ام را به زبان شعر پارسی بیان می‌کنم. باشد که شعر پارسی، با آن تاریخ مسحورکننده‌ طولانی‌اش، گویای تمام و کمال موضوع باشد:

زین‌سان که جهان را خبری از غم ما نیست/ ما هم خبری از غم ایام نگیریم

موجیم که آسودگی ما، عدم ماست/ما زنده به آنیم که آرام نگیریم

متین ایزدی، دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در مراسم آیین اختتامیه این رویداد صحبتی کرد و گفت که جدی گرفته شدن صنعت بازی سازی بسیار مهم است.

امیدواریم همواره با رویداد‌هایی چون جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران شاهد حمایت از بازی‌سازان بومی و آثار فاخر ملی باشیم تا نقطعه امیدی برای بازی سازان باشد. همچنین به جرات باید بگوییم که ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، کیفیت به مراتب بهتری به دلیل حمایت شرکت‌هایی چون ایرانسل، تپسل، کافه بازار داشت و حتی شما می‌توانید مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران را به صورت زنده در سایت آپارات تماشا کنید.

همانطور که می‌دانید سایت تکرا به عنوان حامی رسانه‌ای ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، پوشش خبری ویژه‌ای از این رویداد بزرگ در صنعت بازی سازی دارد؛ پس با کلیک بر روی دکمه پایین، اخبار و حواشی این رویداد را دنبال کنید.

[button color=”red” size=”medium” link=”https://techrato.com/tag/%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C/” icon=”” target=”false”]پوشش خبری ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای[/button]

برای مشاهده تصاویر، ویدئوها و اطلاعات بیشتر از مراسم آیین اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، عضو کانال رسمی سایت تکرا در پیام رسان تلگرام شوید. برای عضویت در  کانال تلگرامی تکرا، اینجا کلیک کنید.

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |